Citat:
Ursprungligen postat av
Takadongtakadang
Det finns bara en grupp i samhället som vet att de ostört kan ställa sig på en parkering, i dagsljus, med hundratals lägenheter runt omkring och veta att ingen vågar göra något. Inte ens polisen. Ni vet vilka det här är och jag vet det också.
Det är en skam för Sverige att detta kan ske. Polisen borde varit där på 2 minuter. Och om det hade utlöst kravaller; ok. Låt det bli kravaller.
Plan för kravallerna:
- utegångsförbud införs med straff om 1 års fängelse vid överträdelse.
- förbud mot samlingar av fler än tre personer
- kastar någon sten mot polis/räddningstjänst/vårdpersonal -> skjut direkt.
- aggressiv polisinsats med hundratals arresteringar, inte upplopp och sen "ingen misstänkt för brott".
- införande av särskild tingsrätt med snabbrättegångar mot de aktuella kriminella, domarna ska vara klara på en vecka.
- massiv kameraövervakning i förorten som skulle få Xi Jinping att behöva byta underkläder.
- nyckelpersoner i de kriminella grupperingarna ska ha fotboja. Alltid.
- är bileldarna minderåriga ska det gå att ta vårdnaden från föräldrarna om barnet begår grovt kriminella handlingar. Barnet tvångsförflyttas till annan ort och förbjuds återvända på tio år. Fotboja.
Kan också tillägga att jag tycker att samhällskontraktet nu med emfas är brutet och jag stödjer den som beväpnar sig och skyddar sin egendom (bil till exempel) själv.