2018-08-14, 10:47
Medlem
Redhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av decodeme
JAH JAG MÅSTE SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER FÖR NI NAZZE-SVENNAR ÄR SÅ OERHÖRT TRÖGA, JAG BOR I HÖGSBO, SKULLE TILL HEMKÖP I FRÖLUNDA TORG FÖR HANDLA MAT OCH JAG SER DESSA IDIOTER TA AV SIG SINA RÅNARLUVOR, SAMTALIGA VAR ETNISKA VITA SVENSKAR, DETTA ÄR MANIPULATION AV VALET SOM NÄRMAR SIG, INGET ANNAT

TOG DU NÅGON BILD PÅ AFA VÄNSTERN.
Citera
2018-08-14, 10:47
Medlem
ieshos avatar
Självklart påverkar kravallerna i Västsverige valet och nästan lika självklart är att den avsikten finns med i bakgrunden. Eftersom gärningsmännen var maskerade är det inte helt säkert vilka de var men det kan ha varit vänsterextremister som satts i rörelse av högerextrema krafter. Vilket skulle föklara upploppets logik.

Min egen erfarenhet som vänsterextremist är att ytterst få i dessa grupperingar är politiskt seriösa. De är med av upprorslusta och tycker att aktionerna ger spänning i deras liv. Och inte så få är infiltratörer. Egennyttan gör sig ständigt påmind och praktiskt taget hela ledningen för KFML/SKP bytte snabbt sida när vänstervinden mojnade och blev redaktörer för finanstidningar, konsulter på Timbro (vilka vid tiden för PG Vinges avgång som chef för säkerhetspolisen fick en kopia deras register) eller fick andra toppjobb inom etablissemanget.

Hur lätt är det inte att sätta sådana ungdomar i rörelse? Jag själv tvekade inte en sekund när jag tillfrågades om att vara med i en attack mot US Trade Center på Sveavägen i maj 1970. Vi samlades tidigt på morgonen i en mindre korsning i närheten med stora stenar i fickorna. Och rusade i en grupp av 50-100 personer mot centret och krossade de gigantiska rutorna med stenarna samt slängde in plastpåsar med färg i lokalerna.

Det öppna syftet var en protest mot en amerikansk bomboffensiv i Vietnam, men så här i efterhand har jag förstått att det fanns ett bakomliggande motiv, att destabilisera det Sverige som just hade fått Olof Palme som statsminister.

http://iesho.blogspot.se
Citera
2018-08-14, 10:48
Medlem
"Vi har redan på morgonen börjat föra orosamtal med föräldrarna till de ungdomar som var aktiva. Vi valde att inte gripa några på plats utan har identiferat dem, och pratat med dem, säger Ulla Brehm."

https://samnytt.se/polisen-vi-har-en-god-bild-av-garningsmannen/
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inga-gripna-for-nattens-brander
Citera
Medlem
von_Ss avatar
Löfven är "förbannad på riktigt!" Och Kristersson säger att "det här måste få ett slut", så troligtvis kommer det aldrig hända igen.
Citera
Medlem
BeYoNdTruths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du tror att invandrarungdomar på glid skärper till sig just innan valet? Det tror inte jag....de struntar I valet och staten.

Precis min tanke också. Skulle så gärna vilja tro att det inte handlar om förortsungar med invandrarbakgrund, det vore liksom att spela SD och NMR rakt i händerna. Som att pissa i sin egen säng... Men jag tror tyvärr att dessa typer saknar förnuft om hur deras agerande påverkar de själva och deras familjer och vänner.
Citera
2018-08-14, 10:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franticiality
Det anordnas nu saft och bullar till dom misstänkta, i syfte med att göra dom till goda medborgare. Kaffe kommer serveras till dom lite äldre busfröna...

I bästa Mona-maner ges även förtur till kommunala bostäder och jobb.
Citera
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Lite taskigt att blanda in främmande makt och olika politiska grupperingar.

Fan bruschorna på orten ska ha lite cred här helt klart, inte så himla illa pinkat att lyckas med detta och inte ens åka fast. Sen att de ska in på förhör för 53e gången i år hos polisen är ju enbart en guldstjärna i kanten för dessa. Idag ser ALLA i hela Sverige vilka som var tuffast i landet igår kväll, street-cred!

Polisen var alltså inte de tuffaste bara så man talar klarspråk.
Citera
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det här är oerhört intressant.
https://twitter.com/PolandDaily/status/1029153813360517120
Det finns bara en grupp i samhället som vet att de ostört kan ställa sig på en parkering, i dagsljus, med hundratals lägenheter runt omkring och veta att ingen vågar göra något. Inte ens polisen. Ni vet vilka det här är och jag vet det också.

Det är en skam för Sverige att detta kan ske. Polisen borde varit där på 2 minuter. Och om det hade utlöst kravaller; ok. Låt det bli kravaller.

Plan för kravallerna:
- utegångsförbud införs med straff om 1 års fängelse vid överträdelse.
- förbud mot samlingar av fler än tre personer
- kastar någon sten mot polis/räddningstjänst/vårdpersonal -> skjut direkt.
- aggressiv polisinsats med hundratals arresteringar, inte upplopp och sen "ingen misstänkt för brott".
- införande av särskild tingsrätt med snabbrättegångar mot de aktuella kriminella, domarna ska vara klara på en vecka.
- massiv kameraövervakning i förorten som skulle få Xi Jinping att behöva byta underkläder.
- nyckelpersoner i de kriminella grupperingarna ska ha fotboja. Alltid.
- är bileldarna minderåriga ska det gå att ta vårdnaden från föräldrarna om barnet begår grovt kriminella handlingar. Barnet tvångsförflyttas till annan ort och förbjuds återvända på tio år. Fotboja.

Kan också tillägga att jag tycker att samhällskontraktet nu med emfas är brutet och jag stödjer den som beväpnar sig och skyddar sin egendom (bil till exempel) själv.
Citera
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Yes jag fotograferade i morse.

Lägg ut bilderna då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Löfven är "förbannad på riktigt!" Och Kristersson säger att "det här måste få ett slut", så troligtvis kommer det aldrig hända igen.

Och Annie Lööf föreslog 2016 att bilbrännarna skulle få jobba hos polisen som straff.

https://www.expressen.se/nyheter/loof-lat-bilbrannare-jobba-hos-polisen/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Knappast random syfte det lär komma i slutändan att det är AFA eller liknade autonom gruppering!
Kolla så ser du att det är rätt väl planerat hur dem går till väga det är ingen stress precis samt att när dem är på g där ifrån går dem rätt lugnt och stilla, Nog har det politiskt syfte hur än man vrider och vänder lite väl för planlagt dagen före en stor parti ledar debatt i Gbg!

Du har rätt till din teori
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De som har nåt att vinna på det är SD, NMR och liknande.

Attackerna verkar ha varit organiserade med närmast militärisk disciplin.

troligen farfar, SD är ett parti, dom bedriver politik och bränner inte bilar. Det är väl förortsblattarna som har tråkigt igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in