2018-08-14, 08:32
Medlem
Soterns avatar
På filmen håller de väl på i en kvart och ingen enda polis anländer? Och detta mitt inne i en stad? Hade det varit på landsbygden, hade jag inte sagt något men detta.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Helt uteslutet kan det inte vara att det vi såg var träning, genrep, inför något större. De var väldigt (nåja) metodiska.

Att polisen avvaktade var nog bra, en skjuten svart och kravaller är inte vad vi behöver nu...
Jepp, det vi ser kan vara början på något mycket värre. Vill det sig illa startade det redan under juli månad om du förstår vad jag menar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuickFuse
Vart är all patrullerande mammor som skall stoppa kriminaliteten? Reinfeldt tycker ju att det är fel med fler poliser.
Vart är Sverige på väg? Dom som gör detta är säkert organiserat. Tycker polisen ska titta extra på bil register också. Det är för jäkligt när man läser om bilbränder o sten kast mot poliser. Är detta ett maktlös samhälle.?..Sverige är man inte tryggt längre.
Citera
2018-08-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jepp, det vi ser kan vara början på något mycket värre. Vill det sig illa startade det redan under juli månad om du förstår vad jag menar.

Nej, vad menar du?
Citera
2018-08-14, 08:34
Medlem
FetFulElaks avatar
Var är kravallpolisen? Noa? Militären? Varför går ingen in och skjuter av slöddret?
Citera
2018-08-14, 08:34
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilNed
1 månad innan valet. Luktar SD insats.

Tror iofs inte att de är delaktiga alls, men jag tror absolut att ryska intressen att främja ett EU fientligt parti kan ha något med saken att göra.
Kan ni idioter öppna upp en tråd under konspirationsteorier i stället. Det har framgått ett flertal gånger att det är blattar.
Citera
2018-08-14, 08:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Kan ni idioter öppna upp en tråd under konspirationsteorier i stället. Det har framgått ett flertal gånger att det är blattar.
Underbart att ryggmärgsreflexen är att skylla på "ryssar".
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Var är kravallpolisen? Noa? Militären? Varför går ingen in och skjuter av slöddret?

Från video att tyda så rör det sig om ca 10st. Sveriges militär må vara körd i botten men det känns lite överdrivet sätta dem på det?
Citera
Medlem
Hade man haft fler dialogpoliser i tjänst kvällstid i utsatta områden hade allt varit lugnt.
Citera
Medlem
Detta måste vara samordnat. Inte en chans att det oberoende av varandra sker samtidigt på detta sättet.
Citera
2018-08-14, 08:37
Medlem
Kunde varigt ghettokids, men alldeles för koordinerat och till vilken vinning ?
Givet att det är en organiserad grupp med syfte att påverka valet till SDs fördel.

Tippar på NMR, som nyligen blev av med del av sitt sprängämne...
Citera
2018-08-14, 08:37
Medlem
Garanterat kaosblattar...
Det är ju inte så att sådana här bilbränder sker i mer välbeställda områden.

Och precis när denna nyhet kom ut ökade SD:s väljarstöd med 10 000 röster... minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in