2018-08-14, 06:34
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Rödeborg brinner! De får väl bygga fler fritidsgårdar och grilla mer korv med blattarna. Vem vet, det kanske fungerar den här gången
Citera
2018-08-14, 06:40
Medlem
Det rör sig om attacker på minst 7-9 olika platser, där bränderna startade någon gång från strax före 21 till strax efter. Minst 2 platser i Göteborg, Malmö, Helsingborg, Trollhättan, Lysekil. 20 platser totalt säger TV4.

Citat:
Ursprungligen postat av SVT
Ett stort antal bilar sattes i brand på flera platser i Göteborg och i Trollhättan under måndagskvällen. I Trollhättan utsattes polisen samtidigt för stenkastning.
– Vi har haft perioder med många bränder men på en och samma kväll och på en så kort tidsrymd, på så många olika platser, det vet jag inte om vi har haft tidigare...

Ett stort antal bilar sattes i brand på flera platser i Göteborg och i Trollhättan under måndagskvällen. I Trollhättan utsattes polisen samtidigt för stenkastning.
– Vi har haft perioder med många bränder men på en och samma kväll och på en så kort tidsrymd, på så många olika platser, det vet jag inte om vi har haft tidigare

I Trollhättan fick polisen rycka ut och ge understöd till Räddningstjänsten då oroligheterna fortsatte under släckningsarbetet. Enligt Dahlström ska polisen i Trollhättan ha utsatts för stenkastning i anslutning till bränderna.

Följande står på polisens sida:

Brand Göteborg Frölunda Torg Sjukhus 21.02
Brand Göteborg Hjällbo 21.00
Brand Trollhättan Kronogården 21.15
Brand Falkenberg 21.32
Brand Malmö 22.35 - bilbränder
Brand Malmö 22.33 - bilbränder
Brand Malmö 21.09 - eldar skola
Brand Lysekil 21.02 (21.11) - "ungdomar eldar däck" + moped
Brand Helsingborg 23.19 - bilbränder
Brand Göteborg Gårdsten 22.40 (+Tynnered) - bilbränder

Frölunda - 6-8 maskerade ungdomar eldar och kastar sten
Nordost - 8-10 ungdomar kastar sten och eldar
Trollhättan - cirka 30-40 ungdomar kastar sten och eldar

Extremt osannolikt om det inte är en koordinerad attack av muslimer.

Bränderna i Trollhättan har startat för nära i tid till bränderna i Göteborg för att det inte ska vara koordinerat.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/polisen-ett-60-tal-bilar-som-har-brunnit
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10966768
Citera
2018-08-14, 06:41
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandalpolisen
Det här är till 100% säkerhet ett upptåg av någon organisation på fjärran högern sidan.
Det luktar rakt igenom lika mycket false flag som sommarens "rosa handen incident".
1 - enhetlig klädsel
2 - inget uppenbart motiv i form av nyligen bengade kranar el. dylikt.
3 - valår - SD ser ut att göra ett makalöst rekordår och internt går snacket att statsministerposten inte är särskilt långt borta - stödröster är definitivt att räkna med från NMR och andra lite mer ljusskygga och långt IQ-starkare organisationer (och inte minst icke-organisationer) i Sverige.
4 - operation över flera geografiskt skilda områden med hyfsad god timing i förhållande till varandra = tyder på strukturerat tillvägagångssätt, tyder på planering, tyder på något helt annat än "överleva dagen" mentalitet.
5 - Den samlade kåren som består av utomeuropeiskt härstammandes, för tillfället ickeknarkande och IQ>80 eller, för den delen, icke inblandade i diverse inbördes "på liv och död" konflikter mellan gäng och fraktioner inom gäng, men framför allt, inte kan tänka sig att föra detta dödsbringande levnadssätt till tillflyktsslandet, den kåren kan inte på något sätt uppgå till det 20-30 tal personer som denna aktion lär ha krävt.
Skulle nog kunna vara vänstern som vill att det ska se ut som högerextremister också. Personligen hoppas jag att det inte är NMR eller liknande för invandringen medför så jävla mycket skit som det är och om det vore så då kommer kanske framtiden se ännu dystrare ut än vad den redan gör.

Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Att mörkklädda invandrare i Göteborg Frölunda Torg, Tynnered, Eriksbo, Hjällbo och Gårdsten. Dessutom Lysekil och Trollhättan m fl orter skulle börja elda på bilar samtidigt låter osannolikt. Tror helt enkelt inte att invandrare har kapaciteten till denna samordnade attack... De skulle inte bry sig om de detaljerna som följdes noggrann i denna attacken.

Det är inte långsökt att detta skulle vara en false flag för att kunna påverka allmänhetens åsikter nu nära valet. Men låt polisen göra sina jobb innan ni börjar sprida skit angående vilka som kan vara bakom attacken.
Om alla attackerna skedde exakt samtidigt så låter det märkligt. Fast när jag bodde i Frölunda då eldades det bil där samma dag eller dagen efter Husbykravallerna började, det var en bil vid Stjärnhusen vet jag. Skrev bilar i mitt förra inlägg, men det var bara en bil som jag minns att jag såg, det var mellan stjärnhusen och Frölunda Torg den stod.
Citera
2018-08-14, 06:44
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Det är lugnt det är bara somaliernas sätt att fira att semestern är slut och att det är dags att gå tillbaka till jobbet och skolan.
Citera
2018-08-14, 06:46
Medlem
Är det inte lite märkligt att bränderna i Frölunda inte följdes upp av de sedvanliga kravallerna och stenkastning mot räddningstjänst?
Nästan som att det verkar som om de som tuttar på inte är så sugna att konfrontera polis...
Jag är inte helt övertygad om att alla de här bränderna är ett resultat av invandrargäng som fått för sig att manifestera sin makt, snarare tvärt om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Det är lugnt det är bara somaliernas sätt att fira att semestern är slut och att det är dags att gå tillbaka till jobbet och skolan.

Hur vet du att det är somalier?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Det rör sig om attacker på minst 7-9 olika platser, där bränderna startade någon gång från strax före 21 till strax efter. Minst 2 platser i Göteborg, Malmö, Helsingborg, Trollhättan, Lysekil. 20 platser totalt säger TV4.

Följande står på polisens sida:

Brand Göteborg Frölunda Torg Sjukhus 21.02
Brand Göteborg Hjällbo 21.00
Brand Trollhättan Kronogården 21.15
Brand Falkenberg 21.32
Brand Malmö 22.35 - bilbränder
Brand Malmö 22.33 - bilbränder
Brand Malmö 21.09 - eldar skola
Brand Lysekil 21.02 (21.11) - "ungdomar eldar däck" + moped
Brand Helsingborg 23.19 - bilbränder
Brand Göteborg Gårdsten 22.40 (+Tynnered) - bilbränder

Frölunda - 6-8 maskerade ungdomar eldar och kastar sten
Nordost - 8-10 ungdomar kastar sten och eldar
Trollhättan - cirka 30-40 ungdomar kastar sten och eldar

Extremt osannolikt om det inte är en koordinerad attack av muslimer.

Bränderna i Trollhättan har startat för nära i tid till bränderna i Göteborg för att det inte ska vara koordinerat.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/10966768

Man kan nog uteslute högerungdomar då det är för utspritt sen tror jag att de inte skulle våga vara i förorten och elda så få till antalet. Sen sprids sånt fort på sociala medier så det behöver inte vara speciellt organiserat
Citera
2018-08-14, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autismpower
Skulle nog kunna vara vänstern som vill att det ska se ut som högerextremister också. Personligen hoppas jag att det inte är NMR eller liknande för invandringen medför så jävla mycket skit som det är och om det vore så då kommer kanske framtiden se ännu dystrare ut än vad den redan gör.

Om alla attackerna skedde exakt samtidigt så låter det märkligt. Fast när jag bodde i Frölunda då eldades det bil där samma dag eller dagen efter Husbykravallerna började, det var en bil vid Stjärnhusen vet jag. Skrev bilar i mitt förra inlägg, men det var bara en bil som jag minns att jag såg, det var mellan stjärnhusen och Frölunda Torg den stod.

Personen ovan skriver när tiderna för attackerna rapporterades. Med de tidigare bilbränder så har det oftast gått en dag eller så innan mönstret visar sig i en ny ort men nu så var det flera orter inom en kort tidsram. Och från polisen:

''– Vi har haft perioder med många bränder men på en och samma kväll och på en så kort tidsrymd, på så många olika platser, det vet jag inte om vi har haft tidigare...''

Senast redigerad av bubbbles 2018-08-14 kl. 06:51.
Citera
2018-08-14, 06:50
Medlem
motarbetars avatar
Vänsterns svar på nattens upplopp och bilbränder?

- INGA RASISTER PÅ VÅRA GATOR! ANTIFASCISM ÄR ALLTID SJÄLVFÖRSVAR!
Citera
2018-08-14, 06:51
Medlem
arbetets avatar
God morgon! Vaknar upp och kan konstatera att den globala uppvärmning fått 80+ bilar att självantända under gårkvällen. Det är dags nu att ta till kraftåtgärder med höjd flyg- och dieselskatt samt satsa minst 50 miljarder på grön teknik.

Allvarligt talat och det jag vill säga om vilka förövarna må vara är att om vi inte får den information innan kl. 8:00 så kan vi vara ganska säkra på att vi har att göra med the Usual Suspects. Både SvD och DN har dessutom dragit ner nyheten på förstasidan. Också ett tecken på vartåt det lutar skulle jag tro.
Citera
2018-08-14, 06:53
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Personen ovan skriver när tiderna för attackerna rapporterades. Med de tidigare bilbränder så har det oftast gått en dag eller så innan mönstret följer i en ny ort men nu så var det flera orter inom en kort tidsram. Och från polisen:

''– Vi har haft perioder med många bränder men på en och samma kväll och på en så kort tidsrymd, på så många olika platser, det vet jag inte om vi har haft tidigare...''

Jo jag såg det sen, var lite för snabb att kommentera bara. Som en annan säger märkligt att de inte kastar sten på polisen heller det brukar ju blattar vara bra på annars.

edit: verkar varit stenkastning också om källan stämmer. https://omni.se/stenkastning-mot-polisen-och-80-tal-bilar-skadade/a/VRwrzV
Senast redigerad av Autismpower 2018-08-14 kl. 07:02.
Citera
2018-08-14, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Har vi inte kravallutrustad polis i det här landet?

Visst, men dom lär väl först sättas in när 10 NMR'are delar ut flygblad nånstans - mot dessa bilbrännare o marodörer diskuteras först insatser i skola o sociala brister, det är ju skeva samhällsstrukturer med patriarkala inslag som är boven, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in