2018-08-14, 01:20
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
AFA:
De kan förvisso ha våldskapital, och ta sig an att utföra en aktion, men känner lite att de skulle slå mot Vasastan (GBG) och östermalm (STHLM) snarare än arbetarområden. Det finns ingen vinst för dem att göra detta på det här sättet.

NMR:
Motiv då det finns en vinst för dem, om de kan pinna det på invandrare och kriminella, men min bild av dem är inte att de skulle reda ut och fixa detta. De skulle helt enkelt "fukka upp" pga dålig rutin i att bränna bilar.

Utländsk påverkansoperation:
Nja, den som gjorde detta tog ju en stor risk. Att en annan nation skulle göra detta för att försöka påverka valet är lite långsökt då risken för att bli påkommen är enorm, och konsekvensen av det skulle bli enorm.

Traktens kriminella förmågor:
Mest troligt faktiskt. God rutin i att grilla, kan området och kan absolut ha sina skäl.

Varför?
Ytterst oklart i denna stund.
Citera
2018-08-14, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Bara konspirationsteorier - vilka är det som vanligtvis eldar bilar och kastar sten på polisen? Det är samma folk som brukligt, vänta och se, kommer säkert mera!

Från GPs kommentarsfält (gäller Trollhättan)

------------
E**a Al**n - Trollhättan - för 2 timmar sedan
Jag var själv precis där. Min kompis blev hotad av en av de svartklädda personerna innan han försvann runt ett hörn med sin kompis, som var vit, lång och blond (antagligen vad du anser räknas som en svensk), så det du skriver håller tyvärr inte.
------------
Citera
2018-08-14, 01:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Det här var alldeles för organiserat för att skötas av några invandrande snorungar.
På filmen då dom joggade ifrån bränderna i Frölunda så syntes att dom var av samma längd och hade en bra hållning.

Kan det vara Svarta baskrarna som ligger bakom detta? Kanske är en MIG 15 som luftlandsatt dem.. Eller? Inte.
Citera
2018-08-14, 01:24
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
AFA:
De kan förvisso ha våldskapital, och ta sig an att utföra en aktion, men känner lite att de skulle slå mot Vasastan (GBG) och östermalm (STHLM) snarare än arbetarområden. Det finns ingen vinst för dem att göra detta på det här sättet.

NMR:
Motiv då det finns en vinst för dem, om de kan pinna det på invandrare och kriminella, men min bild av dem är inte att de skulle reda ut och fixa detta. De skulle helt enkelt "fukka upp" pga dålig rutin i att bränna bilar.

Utländsk påverkansoperation:
Nja, den som gjorde detta tog ju en stor risk. Att en annan nation skulle göra detta för att försöka påverka valet är lite långsökt då risken för att bli påkommen är enorm, och konsekvensen av det skulle bli enorm.

Traktens kriminella förmågor:
Mest troligt faktiskt. God rutin i att grilla, kan området och kan absolut ha sina skäl.

Varför?
Ytterst oklart i denna stund.

Precis så tänker jag ungefär!
Citera
2018-08-14, 01:25
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Från GPs kommentarsfält (gäller Trollhättan)

------------
E**a Al**n - Trollhättan - för 2 timmar sedan
Jag var själv precis där. Min kompis blev hotad av en av de svartklädda personerna innan han försvann runt ett hörn med sin kompis, som var vit, lång och blond (antagligen vad du anser räknas som en svensk), så det du skriver håller tyvärr inte.
------------
En random GPkommentar gör en flashbackkommentar falsk? Ok...
Citera
Medlem
Idittfejss avatar
Om detta skulle vara högerextrema. Så känns ju aktionen totalt jävla efterbliven. Det lär ju bara ge motsatt effekt om det kom fram. Är vissa så korkade? Jag kan inte greppa den idiotin att utföra sådan attentat för vinna röster.
Citera
Medlem
Polisen skjuter en försvarslös mongis med plastvapen. Här pangar polisen inte alls när de faktiskt borde göra det! Ännu ett bevis på den usla svenska poliskåren. Hoppas innerligt att SD kommer till makten och styr upp polismyndigheten rejält.
Citera
2018-08-14, 01:26
Avslutad
Detta måste vara stöttat från främmande makt. Det är professionellt utfört och utan den annars tillhörande svansen av småungar.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Polisen har inte gripit någon misstänkt gärningsperson.
– Vi har valt att observera och dokumentera.
Nu räcker det inte längre med bara den polska brandkåren utan det är det nog dags att även kalla in den polska polisen.

Arkiverad LÄNK.

/Provokatör
Citera
Medlem
PositivPessimists avatar
Är det ett sammanträffande att bilbränderna och upploppen drar igång när ungdomarna kommer hem från semestern i sina hemländer? Måste varit frustrerande att inte kunnat kaoza på flera månader.
Citera
Medlem
SU-35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Om detta skulle vara högerextrema. Så känns ju aktionen totalt jävla efterbliven. Det lär ju bara ge motsatt effekt om det kom fram. Är vissa så korkade? Jag kan inte greppa den idiotin att utföra sådan attentat för vinna röster.

Nassarna är ju inte direkt kända för att tillhöra den intelligenta skaran precis..
Citera
2018-08-14, 01:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Verkanseld vore det absolut sämsta i nuläget. Det kommer endast att leda till att polisen får skulden för alltihop. En massa invandrarungdomar kommer att stå i TV och klaga på de rasistiska poliserna och vänstern kommer att hålla med. Polisens agerande kan faktiskt påverka valet i September.
Att få fler att rösta invandingskritiskt ja.
Eller tror du att gnälliga blattar som ryker från kläderna får folk att gå från SD/AFS till Sossarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in