2018-08-13, 23:57
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chilly_c_cane
Kan det vara en koordinerad avledningsmanöver för att hålla all blåljuspersonal sysselsatt på ett annat håll än det man tänker sig begå någon annan (grövre?) typ av brott?

Lite som i Die Hard 3.
Citera
2018-08-13, 23:58
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Mina surt förvärvade shekels satsar jag på någon form av militanta islamister. Det har länge varit en del av bl.a ISIS strategi att skapa polarisering mellan de muslimska inkräktarna i väst och värdfolken. Islamisterna vill att vi ska hata varandra.

Och vad är lämpligare inför ett ödesval likt höstens än att tända eld på halva förorten?

Skulle inte förvåna mig om vi får se något blodigt terrordåd mot civila i tunnelbanan eller liknande de närmsta veckorna. Håll i hatten svennebananer, det blir skumpigt framöver.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Frölunda torg år 1966
https://youtu.be/nPEWtzhO2JU?t=9

Frölunda torg år 2018-08-13
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrander-pa-frolunda-torg

Vad blev fel?
Varför påminner Frölunda torg år 2018-08-13, mer om krigets Syrien, eller palestinska kravaller i Israel?

Va, fan ska vi med dom till?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insdel
Vad tror du? Eric var ju en moggis med ett leksaksgevär, dom här killarna är ju farliga på riktigt!

Spelar ingen roll vad "twitter-poliserna" rapar ur sig, svenska polisen består av ett gäng fega genusutbildade cucks.

Då tar vi hjälp av militären, men är väl samma där
Citera
2018-08-13, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Hmmm. Nordfront/NMR brukar i regel vara hypersnabba med nyheter om dåd i förorterna.
Några slutsatser om detta?

Gå och lägg dig och imorgon när du vaknar ska du nog få en massa information
Citera
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
högst otroligt att ett gäng ligister skulle samordna någonting destruktivt i så pass stor skala.
Högst otroligt? Trams. I Uppsala, när det var en vända oroligheter för något år sedan, brann det bilar till förbannelse på flera platser i stan. Då handlade det om att markera mot polisen och det var organiserat. Ni kanske har hört talas om en uppfinning som kallas för mobil? Med denna fantastiska uppfinning kan inte bara ringa, utan man dessutom sedan installera något heter appar som gör det superenkelt att kommunicera med större grupper.

Sen de som babblar om "false flag" och att det skulle vara relaterat till valet... Tillåt mig skratta. Det rör sig om kriminellt slödder som vill visa vilka som bestämmer. Är förmodligen någon högre upp som gett de här misslyckade aborterna i uppgift att starta bränderna. Ni som tror att det rör sig om någon stor konspiration ger idioterna på tok för mycket cred.

Och i vanlig ordning lär väl inte polisen göra ett jävla dugg. Synd att det inte är skottpengar på kräken.
Citera
Medlem
På filmen ser man sex vältränade män springa i samlad trupp. Tyder på underrättelsetjänst, militäroperation av välorganiserad sort. Främmande tjänst eller inhemsk hemlig grupp soldater som utför detta i syfte att skapa kaos i Sverige.5
Citera
2018-08-14, 00:02
Medlem
chilly_c_canes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Bra av polisen att observera och dokumentera händelsen.

Ja, det är ju en taktik som har visat sig enormt framgångsrik.

Och jag som tycker att JAG har det slappt på jobbet. Fan man kanske borde bli polis ändå.
Citera
2018-08-14, 00:02
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Det är nog inte kaoz MENA denna gång, de har inte IQ för att organisera sig. Det var synkat på flera orter så jag tror på nazzarna.
På riktigt? Jag har sett det här påståendet i mitt flöde på sociala medier och här inne i tråden en masse den senaste timmen. Är ni verkligen seriösa? Tror ni verkligen på riktigt att det är SD eller NMR som ligger bakom det här? Ni är ju helt bisarra.

Eller handlar det månne bara om lite hederlig politisk skademinimering?
Citera
2018-08-14, 00:03
Medlem
Helmuthss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag ska inte försöka mig på att analysera löpstilen. Någon annan kanske är bättre på sånt?
7 st.!.33 in i klippet,stannar "tjombe" 2 till vänster ock kastar ngt i en papperskorg?
Citera
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Anar ugglor i mossen, detta är lite för perfekt att det ska brinna lite överallt i Göteborg. Antingen är det nazzarna som vill vinna röster eller något kriminelltgäng som ska göra ett större brott.
Citera
Medlem
Är festen slut nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här