2018-08-13, 23:26
Medlem
En av länkarna som någon skickade här gick till twitter, och till twittern fanns en kommentar av ett ögonvittne som meddelade att de pratade "utländska" sinsemellan.

Man antar att det inte var engelska när personen skrev "utländska". Svenska höger-/vänsterextremister brukar sällan prata "utländska" sinsemellan.

Jag tar inte ställning till sanningshalten i kommentaren.

Klart det blir pajkastning mellan lägren såhär före valet, men alla som vill tänka längre än vad näsan är lång fattar att det inte rör sig om svenskar.

Sedan när springer NMR/SD/vänsterunga eller någon annan någorlunda sinnesnärvarande person omkring i förorterna och bränner bilar, vandaliserar, terroriserar samt attackerar myndigheterna medelst tillhyggen?
NMR/SD/vänsterunga förstår självklart vilka följder det får om de åker fast, men den där typen av importerat folk från öknen fixar sällan att tänka längre än en minut i taget.
Citera
2018-08-13, 23:27
Medlem
Kalliss avatar
"Bilar brinner också i Hjällbo, Göteborg, i Kronogården i Trollhättan och i Alafors i Ale kommun"

Undrar hur försäkringsbolagen tänker om dessa bostadsområden, avseende att erbjuda medborgarna i bostadsområdena olika former av sakförsäkringar?

Det måste ju bli skyhöga försäkringspremier, avseende fordonsförsäkring, personförsäkring o.s.v. där medeltiden är styrande.

Nej, det är dags för att inringa brandområdena, sedan släcka utifrån och in.

Val 9 september!
Senast redigerad av Kallis 2018-08-13 kl. 23:30.
Citera
2018-08-13, 23:27
Medlem
harrylimes avatar
I början av veckan beslagtog tullkriminalen i Göteborg en stor sändning narkotika på väg att smugglas in i landet. Det rör sig enligt uppgift om 100 kg kokain.

Polis och tull är i övrigt mycket förtegna om beslaget som man själva inte ens aviserat att man gjort. I stället är det media, bland annat Göteborgs-Posten (betalartikel 18-08-11) som fått nys om beslaget och offentliggjort det.

Skälet till tystnaden uppges vara att utredningen är i ett känsligt skede och att inga personer ännu frihetsberövats som misstänkta för inblandning i knarkhanteringen.

Narkotikahandeln i Göteborg kontrolleras huvudsakligen av kriminella gäng i det invandrardominerade ‘utanförskapsområdet’ Biskopsgården och som också ligger bakom flertalet skjutningar i staden.

Orsaken till bränderna.
Citera
2018-08-13, 23:28
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Tveksamt om ett vanligt förortsgäng organiserar detta i flera städer och statsdelar.

Fire Jihad, islamister/IS. Det finns tusentals sympatisörer i Sverige, varför skulle de inte klara av att koordinera attacker?
Citera
Medlem
I Frölunda har det tydligen brunnit på tre ställen (kan ju bli fler), men Tynnered är förskonat, vilket är anmärkningsvärt, eftersom området toppar elitdivisionen i bilbränneri. Kan Tynnered möjligen vara samlingspunkten för dessa koordinerade attacker i västra Göteborg?
Citera
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Min vän, jag tror som dig. Ungdomar brukar göra såna hyss/pojkstreck varje år. Nu inför valet eskalerar det av någon anledning. Skulle inte förvåna mig om NMR/SD är i farten då Jörgen nasse påpassligt var på plats.

#vistårinteut
#låtdeungastanna
#PUTNU

Rymdkram.

Förlåt, men att kalla detta hyss/pojkstreck är väl ändå i underkant? Hållder dock med att det tyder på något som är sammverkat och inte random mob. Det har skett förr att det varit bilbränder i områden likt detta. Samma personer som nu fått bättre sammordning? Annna grupp som vill svärta ner? Tids nog lär vi får svaret.
Citera
Medlem
De maskerade ynglingarna som tände på är betalda av Putin och ryssarna. Syftet är att få SD till regeringsparti.
Citera
Medlem
sonicguides avatar
Detta måste betraktas som terrorism. Har de sagt att det är staten de gör det mot så är det mer eller mindre otvetydigt och de kommer att få svårt att få till andra förklaringar i en domstol.

Bra att det är många filmer så att man kan få tag på dessa vandaler.
Vore bra om vi på flashback kan följa vägen de gått så att vi kanske kan komma fram till
hos vem de tänkte övernatta.

Jag uppfattar det som om två olika parkeringar i Frölunda drabbats. Dels vid Norra Dragspelsgatan och dels (bakom) Frölunda Torg. Det är väl 600-700 meter mellan dessa båda ställen?
Citera
2018-08-13, 23:29
Medlem
Klart att det inte är organiserat mer än att dom kanske haft typ kontakt via Whatsapp med sina brushor runt om i landet. Sen när det står i tidningarna om att det brinner i Göteborg så sitter det ett gäng stenade brushor och läser det i andra kaos områden. Då går deras konversationer ungefär så här:

Bror 1: "Brushan jag svär vi gör det också"
Bror 2: "Jag svär mannen, behöver action"
Bror 3: "Lets go"
Brorsorna tillsammans:alhamdulilla!
Bror 4: Jag meckar 2-3 st innan vi går vänta...

Sen går dom ut och kaosar
Citera
2018-08-13, 23:29
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Läckert.....
https://www.facebook.com/robert.berntsson.921/posts/10156767604107577

Jävligt bra video ändå. Sorgligt att höra tjejens oroliga röst i bakgrunden. Sen går en gammal tant ut där mitt i attacken. Jävligt vågat måste man säga.
Citera
2018-08-13, 23:30
Medlem
tomyhockeys avatar
Tänk om det är blattarna på riktigt men media kommer smutskasta NMR då media styrs av Löfven och Company.
Citera
2018-08-13, 23:30
Medlem
Det är alldeles för organiserat för att bara vara ett gäng med ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in