2018-08-13, 22:05
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Uppenbar falskflagga inför valet. Varför skulle boyzen i hooden bara för för sig att koordinerat bränna lite bilar? Klart att det bränns bilar, men då är det ju oftast isolerade händelser kopplade till försäkringsbedrägerier.
NMR som går bananas?
Citera
2018-08-13, 22:07
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
NMR som går bananas?

inte helt otänkbart faktiskt...
Citera
2018-08-13, 22:07
Medlem
Studsbolls avatar
Mycket väntat. Babbeluringarna vill visa att de bestämmer och att polisen är maktlösa våp. Det behöver inte vara organiserat; när några MENA ser att de brinner vill de också göra kaoz och så blir det en dominoeffekt. Har stenarna börjat hagla över blåljuspersonalen ännu?
Citera
2018-08-13, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oljeapan
NMR som går bananas?

Tror knappast att de gynnas av en valrörelse dominerad av "fler poliser". Dra på sig adidas-kläder och se "ungdomlig" ut kan vet som helst göra...
Citera
2018-08-13, 22:09
Medlem
dovAkins avatar
Kan nästan lova att det kommer sprida sig till övriga Sverige också. Snart börjas det i Rinkeby, Tensta och Husby säkert.
Citera
2018-08-13, 22:10
Medlem
Citat:
Uppenbar falskflagga inför valet. Varför skulle boyzen i hooden bara för för sig att koordinerat bränna lite bilar? Klart att det bränns bilar, men då är det ju oftast isolerade händelser kopplade till försäkringsbedrägerier.
exakt min första tanke också.
Citera
2018-08-13, 22:12
Moderator
Carlboms avatar
Länk till bild ifrån Norra Dragspelsgatan i Västra Frölunda som jag fick skickad till mig.

https://minfil.com/I9G7Ocfebe/fire.png

Det var tydligen ett jädrans liv där, och det small från bilarna men brandkåren släckte mycket effektivt. Mycket folk som helt plötsligt skulle ut och gå med hunden den vägen.
Citera
2018-08-13, 22:12
Medlem
Verkar ju vara mer organiserat än dom vanliga bilbränderna. Verkar vara en tydlig samlad manifestation. Om det är höger eller vänster som ligger bakom låter jag vara osagt. Kan vara höger som startar kaos för att förstärka problemen med vår asylpolitik, kan ju även vara kaosblattar som helt enkelt vill se världen brinna.
Citera
2018-08-13, 22:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Din teori faller ju på sin egen orimlighet; om nu ryssar/nassar/högerextremister/whatever vill piska upp ut inför valet; varför i hela friden skulle dom då gå tillväga på ett sätt - ett antal koordinerade brandattentat - som inte alls är typiskt för förortsgängen?
Citera
2018-08-13, 22:14
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymousSWE
Det är sånt här som gör att SD kommer bli störst i år

Jag hoppas det...samtidigt gör det mig ledsen...ser ut som en krigszon! Mycket tråkigt!
I sådana här situationer MÅSTE polisen göra rent hus! kalla in massor med folk, förutom Piketen, hjälmar och skydd på, sedan börja röj. In med piketen buntband och sittande tåg med varenda jävel som jiddrar! detta måste göras om och om igen, tills blattarna inte tycker det är så kul länge...och högre straff givetvis!
Senast redigerad av Schnyggve 2018-08-13 kl. 22:19.
Citera
2018-08-13, 22:15
Medlem
Catings avatar
”Dan Lindqvist är larm- och ledningsoperatör vid räddningstjänsten i Storgöteborg:
– Det brinner på flera olika ställen. Det är bilar, någon husvagn, en liten lastbil, däck...
Räddningstjänsten är på plats med drygt 25 man bara i Hjällbo.
Hur är säkerhetsläget för er personal?
– Vi har varit förskonade än så länge, men det är väldigt stökigt och väldigt mycket folk i rörelse, säger Lindqvist. ”

Och i Trollhättan;

”Det brinner även i Kronogården i Trollhättan.
– Polisen är inne i området. Vi avvaktar med att gå in på grund av säkerhetsläget, säger Simon Willner, inre befäl vid räddningstjänsten i Norra Älvsborg.
Räddningstjänsten har ryckt ut med 11 man plus yttre befäl, redo att påbörja släckningsarbetet när polisen ger klartecken.
– De rapporter vi fått till oss är att det brinner i däck och i terräng, säger Willner.”

https://www.expressen.se/gt/flera-bilar-i-lagor-i-frolunda-flera-ungdomar-flydde-platsen/
Citera
2018-08-13, 22:16
Medlem
Flus avatar
En tjomme lyckades tända eld på sig själv, enligt GT.
Får hoppas att han snart bjuds på brännskadevård och ett polisiärt omhändertaganda på skattebetalarnas bekostnad.

Citat:
Ursprungligen postat av GT
– Jag såg tre-fyra svartklädda killar. En av dem kastade en Molotovcocktail mot en bil som direkt tog fyr. Sedan hördes en kraftig smäll.
– Killen som kastade började också brinna, det tog eld i hans ena jackärm. Då fick han hjälp av en av de andra att släcka.
https://www.expressen.se/gt/flera-bilar-i-lagor-i-frolunda-flera-ungdomar-flydde-platsen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in