Citat:
Först slår du fast i ett tidigare inlägg att "han väntade och slängde mobilen utanför sitt eget hus" (antar att du syftar på SD). Du ritar in ett kryss där du menar att mobilen hittades, på din egen/MV:s helt påhittade karta över "flyktvägen":
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)]
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)]
Men varför fortsätter du? Jag har förklarat kartan flera gånger, jag har inte skyllt ifrån mig eller varit otrevlig, utan tog direkt på mig missen och erbjöd mig även att göra om kartan för att rätta felet. Vad är problemet? Det är inte helt ovanligt att du för fram din poäng i tråden genom att citera inlägg som folk redan har förklarat eller svarat på, för att det styrker din tes.
Jag gjorde ett inlägg riktat direkt till Moralensväktare:
"Gissar att vi pratar om bro nr 2 sett från Lena, gjorde en skiss över bostäder och flyktväg, samt var ungefär jag tolkat att mobilen hittades. Ser detta ut att stämma på ett ungefär med rörelsemönstret?"
Jag förtydligar sen ytterligare att vi inte vet exakt var mobilen hittades, eller om det var en mobil, men att jag uppfattat det så. Är rätt säker på att du förstod vad jag skrev, men för säkerhets skull gör du ändå ett inlägg och ifrågasätter hur jag kan veta var mobilen hittas. Varpå jag förklarade utförligt.
"Nej du har rätt, vi vet bara att det var ett skogsområde nära hennes bostad, andra uppgifter kommer bara från tråden. Men jag vet alltså inte var mobilen hittades och frågade MV då jag just hoppades hen kunde bekräfta eller dementera. Kan vara helt fel ute, men visst var det någon i början av tråden som cyklade förbi avspärrningen? Man har beskrivit platsen som mellan SDs och UWs bostäder och någon hade väl ringat in den på en karta (men även då på ett ungefär)."
När kartan sedan hittas i tråden gör du ytterligare ett inlägg bara för att betona att mobilen mycket riktigt inte låg där jag trodde. Jag höll med. Igen. Och förklarade att det är bättre att ta bort uppgiften än ersätta den med en annan uppgift som inte heller är bekräftad! Detta för att undvika just en sån här diskussionen.
Citat:
Eh..jag skrev att jag FUNDERAR på varför han slängde mobilen vid sitt hus, eftersom jag TRODDE att det var så (återigen, jag satte krysset fel!!!) Att mobilen skulle funnits vid SDs bostad var dessutom det som talade starkast EMOT honom som GM. Inte tvärt om. Ser ingen logik i att en skyldig gör så, vilket jag också har påpekat tidigare.
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citat:
Jag tror att det kan ha varit precis så här det spårade ur för den tidigare spaningsledningen, dvs. att tunnelseendet gjorde att man försökte anpassa och vinkla allt till SD:s nackdel. Man hade troligen (utifrån ett utpekande) bestämt sig för att SD var GM innan man ens hade pratat med honom. Och sedan när man läckte till media om "blodiga kläder" brakade drevet loss.
Väldigt skickligt sätt att underminera min trovärdighet, det ger jag dig. Och själva poängen med mitt inlägg - en möjlig flyktväg - har lustigt nog glömts bort. Men tyvärr verkar ditt tunnelseende göra att du försöker anpassa och vinkla allt till dina teoriers fördel. Låt mig därför stilla din oro; Jag har aldrig påstått att SD är skyldig, eller ens varit övertygad om detsamma. Jag har aldrig hetsat mot SD. Jag har varken fällt dräpiga kommentarer eller på annat sätt deltagit i drevet mot honom. Och jag har definitivt noll intresse av att vinkla information till hans nackdel, enligt antydan ovan.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-13 kl. 17:39.
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-13 kl. 17:39.