Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Håller med om att uppgifterna inte har något med mordet på LW att göra. Men om det var många i församlingen som "vittnade" om SD så gjorde sådant här kanske ändå ett visst intryck på polisen. Man får ju lätt en negativ bild av SD om man hör sådana där rykten, och poliser är väl inte mer än människor.
Många vittnar i jakten på Lenas mördare
Trots att mordutredningen bara är en vecka gammal är det redan mycket material att gå igenom. En fördel med utredningar av mord som inte sker i den kriminella miljön är nämligen att folk törs prata med polisen, säger Peter Springare.
– I den kriminella miljön är det en betydligt mindre massa av uppgifter som kommer in. Det brukar vara lite mera tillknäppt – folk i offrets närhet vill inte prata. När det gäller mord som inte sker i den kriminella världen är det lite mer öppet.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/
Det är nog inte endast medlemmar i församlingen som vittnat i så fall. Lena hade vänner utanför församlingen också.
Jag hoppas att de har vänt sig till polisen med det de vet om relationen.
Det är ganska självklart att blickarna vänds mot SD om det kommer in flera vittnesmål om att han utsatt Lena för hot och trakasserier. Utöver anmälningarna hon gjorde.
Vittnesmålen bevisar inget kring själva mordet men kan vara en viktig del kring motivet till mordet.
Jag vet inte om vännerna förhörts är viktigt att tillägga. Men jag hoppas det och tror det. Polisen försöker skaffa sig en bild av både BO och MGM och det gör man genom förhör av familj och vänner.
Jag vet att SD:s krets är förhörd och utgår från att Lenas också är det.