2018-08-11, 13:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Finns inget som tyder på det i nuläget. Röstvittnet hörde LW med bara en man den kvällen. JG känns mer som en lojal trofast vän vilket kan vara förståeligt om de känt varandra sedan många år, t.ex. från 1990 när han flyttade hit. Om han tror att SD är oskyldig så fortsätter de ju sin vänskap med allt vad det innebär, t.ex. ge varandra skjuts vid behov

SD kanske ringde till JG och bad
om skjuts när han gick hemåt
längs motorvägen?
Citera
2018-08-11, 13:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men de inläggen har ju inget direkt med mordet att göra? Eller bevis för att SD är GM?
Man kan inte bli häktad på sannolika skäl för att relationen haft inslag av trakasserier och svartsjuka.
Men det kan ge en fingervisning att statistiskt sett är GM den som utsatt Lena för detta
Håller med om att uppgifterna inte har något med mordet på LW att göra. Men om det var många i församlingen som "vittnade" om SD så gjorde sådant här kanske ändå ett visst intryck på polisen. Man får ju lätt en negativ bild av SD om man hör sådana där rykten, och poliser är väl inte mer än människor.
Många vittnar i jakten på Lenas mördare

Trots att mordutredningen bara är en vecka gammal är det redan mycket material att gå igenom. En fördel med utredningar av mord som inte sker i den kriminella miljön är nämligen att folk törs prata med polisen, säger Peter Springare.

– I den kriminella miljön är det en betydligt mindre massa av uppgifter som kommer in. Det brukar vara lite mera tillknäppt – folk i offrets närhet vill inte prata. När det gäller mord som inte sker i den kriminella världen är det lite mer öppet.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/
Senast redigerad av Draifos 2018-08-11 kl. 13:26.
Citera
2018-08-11, 13:23
Medlem
Citat:
Men de inläggen har ju inget direkt med mordet att göra? Eller bevis för att SD är GM?
Man kan inte bli häktad på sannolika skäl för att relationen haft inslag av trakasserier och svartsjuka.
Men det kan ge en fingervisning att statistiskt sett är GM den som utsatt Lena för detta
Statistik är luriga grejor. I händerna på okunniga individer, i vissa fall poliser (no pun intended), så är det INTE en älg som med stora krosskador dödat en kvinna, utan hennes make.
Fast all statistik hade fel: det var älgen som dödade kvinnan. Tilläggas kan att gärningsdjuret kom undan..

OnT: Jag vet inte om SD dödat LW. Men jag utesluter inte att att det kan vara en annan gärningsperson. Än så länge utesluter jag älg och det trots att statisiken finns..

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1wod6/frun-sparkades-ihjal-av-en-alg--han-fick-skulden

Edit: Du skriver GM. Så är det nog säkert , men du menar förstås MGM?
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-11 kl. 13:30.
Citera
2018-08-11, 13:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Finns inget som tyder på det i nuläget. Röstvittnet hörde LW med bara en man den kvällen. JG känns mer som en lojal trofast vän vilket kan vara förståeligt om de känt varandra sedan många år, t.ex. från 1990 när han flyttade hit. Om han tror att SD är oskyldig så fortsätter de ju sin vänskap med allt vad det innebär, t.ex. ge varandra skjuts vid behov

Om det visar sig att SD är skyldig
så måste det bli jobbigt för JG
när han inser att han valde fel vän.
Att han valde SD när softpocahontas
hade behövt hans stöd och vänskap
när hon trakasserades av SD.
Citera
2018-08-11, 13:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du kan ju kolla med MV, men jag har inte sett något om det. Tydligen skall det i alla fall ha vittnats på olika nätbaserade sociala forum:

På olika nätbaserade sociala forum pågår det spekulationer kring motiv och annat som rör det misstänkta mordet.

– Det är även en del av våra medlemmar i Equmeniakyrkan som skriver och kommenterar och det tycker jag känns så onödigt att göra nu, säger George Olvik, Equmeniakyrkans krisgrupp.

http://www.dagen.se/nyheter/manga-ar-fortvivlade-efter-lena-wesstroms-dod-1.1160944

Hur många gånger ska du citera det?

Equmeniakyrkan är inte någon sekt.

George Olvik bestämmer INTE vad enskilda
medlemmar ska göra eller inte göra.
Citera
2018-08-11, 13:27
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ska revidera mitt inlägg tidigt i utredningen om att man ökade ut avspärrningen utanför LW bostad och anledningen skulle vara att man hittat blod.

Man vet idag att mördaren befann sig utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Avspärrningen gjordes för att leta efter spår som fimpar, snus spott eller liknande spår. Vet inte vad den undersökningen fått fram för spår om det överhuvudtaget fanns några spår som kan leda till en gärningsman.

Hur vet man att mördaren väntade utanför på Lena? Har man vittnesuppgifter på detta eller vet man det på annat sätt?
Då hade de alltså bestämt träff?
Citera
2018-08-11, 13:36
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Håller med om att uppgifterna inte har något med mordet på LW att göra. Men om det var många i församlingen som "vittnade" om SD så gjorde sådant här kanske ändå ett visst intryck på polisen. Man får ju lätt en negativ bild av SD om man hör sådana där rykten, och poliser är väl inte mer än människor.

Trots att mordutredningen bara är en vecka gammal är det redan mycket material att gå igenom. En fördel med utredningar av mord som inte sker i den kriminella miljön är nämligen att folk törs prata med polisen, säger Peter Springare.

– I den kriminella miljön är det en betydligt mindre massa av uppgifter som kommer in. Det brukar vara lite mera tillknäppt – folk i offrets närhet vill inte prata. När det gäller mord som inte sker i den kriminella världen är det lite mer öppet.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/

Om man tittar på bilden i den artikeln där man ser Lenas hem efter avspärrningarna så ser man att alla barnens cyklar är där, inklusive NW:s.
Var han där den natten ändå trots att det sägs att han sov hos UW? Eller lämnade han cykeln där och GICK hem till pappan av någon anledning?
Citera
2018-08-11, 13:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Statistik är luriga grejor. I händerna på okunniga individer, i vissa fall poliser (no pun intended), så är det INTE en älg som med stora krosskador dödat en kvinna, utan hennes make.
Fast all statistik hade fel: det var älgen som dödade kvinnan. Tilläggas kan att gärningsdjuret kom undan..

OnT: Jag vet inte om SD dödat LW. Men jag utesluter inte att att det kan vara en annan gärningsperson. Än så länge utesluter jag älg och det trots att statisiken finns..

Källa:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G1wod6/frun-sparkades-ihjal-av-en-alg--han-fick-skulden

Edit: Du skriver GM. Så är det nog säkert , men du menar förstås MGM?

I vilken mening skulle jag menat GMG?
Läs igen.
Exmannen är inte intressant i utredningen så statistiskt sett är GM någon som Lena känner och haft en relation med.
Då det har förekommit anmälningar innan är det statistiskt sett ännu mer troligt att SD är GM.
Sedan vet jag också att det kan vara någon helt random, men det finns inte mycket som pekar mot det.
Du får googla på inslaget i Nyhetsmorgon när GW tar upp fallet.
Citera
2018-08-11, 13:39
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om det visar sig att SD är skyldig
så måste det bli jobbigt för JG
när han inser att han valde fel vän.
Att han valde SD när softpocahontas
hade behövt hans stöd och vänskap
när hon trakasserades av SD.

Om SD skulle vara GM och t ex JG skulle riskera åtal för medhjälp, även om det var i enfald, så gör han bäst i att berätta det han uppmärksammat istället för att skydda sin gode vän.

Kanske alla som någon gång varit arg på LW bär på skuldkänslor och känner sig medskyldiga.och vet de något som inte har berättats för polisen, så har de chansen att lätta sin skuldbörda och rentvå sina inre skuldkonton.
Citera
2018-08-11, 13:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Det är nog inte endast medlemmar i församlingen som vittnat i så fall. Lena hade vänner utanför församlingen också.
Jag hoppas att de har vänt sig till polisen med det de vet om relationen.
Det är ganska självklart att blickarna vänds mot SD om det kommer in flera vittnesmål om att han utsatt Lena för hot och trakasserier. Utöver anmälningarna hon gjorde.
Vittnesmålen bevisar inget kring själva mordet men kan vara en viktig del kring motivet till mordet.
Jag vet inte om vännerna förhörts är viktigt att tillägga. Men jag hoppas det och tror det. Polisen försöker skaffa sig en bild av både BO och MGM och det gör man genom förhör av familj och vänner.
Jag vet att SD:s krets är förhörd och utgår från att Lenas också är det.
Citera
2018-08-11, 13:43
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Om man tittar på bilden i den artikeln där man ser Lenas hem efter avspärrningarna så ser man att alla barnens cyklar är där, inklusive NW:s.
Var han där den natten ändå trots att det sägs att han sov hos UW? Eller lämnade han cykeln där och GICK hem till pappan av någon anledning?

Oj, känner du igen NW:s cykel?
UW och sonen kan ha cyklat dit på morgonen.
Citera
2018-08-11, 13:44
Medlem
Citat:
I vilken mening skulle jag menat GMG?
Läs igen.
Exmannen är inte intressant i utredningen så statistiskt sett är GM någon som Lena känner och haft en relation med.
Då det har förekommit anmälningar innan är det statistiskt sett ännu mer troligt att SD är GM.
Sedan vet jag också att det kan vara någon helt random, men det finns inte mycket som pekar mot det.
Du får googla på inslaget i Nyhetsmorgon när GW tar upp fallet.
Ledsen om du jag stressade upp dig. Ser att akronymen GMG dykt upp. Vem är det? Själv var jag inne på att införa GD när det gäller djur som dödar. Gärningsdjur är inte att leka med.

Det är kanske ändå inte jag som skall läsa en gång till vad du skrev?
Ta en titt själv.

Edit: Har Leif GW tagit upp fallet med mördarälgen? Hittar det inte. Vad sade han om statistiken för att råka ut för mördarälgar?
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-11 kl. 13:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in