Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Det är ett tankeexperiment om hur det kan ha gått till om GM inte har förhandsinformation om LOPs vägval, men ändå kan stå på mordplatsen mycket längre, IM, än vad de visar med sitt val att gå.
En man vid Grand och 4 GM utplacerade utefter Sveavägen. Då behöver ingen byta sida utan var än LOP väljer att gå kommer en GM stå och invänta.
Är det dock så att IM grovt misstar sig på den tiden, så kan det räcka med en man vid Grand och 1 GM.
Ok jag ser. Med dom premisserna är uträkningen kalas.
Sen kan evighetsdislussionen påbörjas, IMs tillförlitlighet, sannolikheten att fyra män är lika målmedvetna/riskbenägna/professionella.
Jag tröttar tråden, men jag ger inte mycket för IMs vittnesmål, det inkommer sent och han har varit en vindflöjel sedan dess. Sedan, var hittar du karlar att utföra detta iskallt, med risk för komplikationer då man uppenbarligen inte planerat annat än språngmarsch efter det dödande skottet?
Är konspirationen fler än dessa fem?
Vi utgår från att det är som du säger, dom är fem. Vad gör dom när filmen går? Sitter i en bil? Hoppas att det faller på ens lott att skjuta? Den som får det på sin lott är ju den minst troliga, när dörrarna slås upp på Grand. Västra sidan, Rådmansgatan, där borde den mest kallhamrade stå. Finns det uppklarade likvidationer, historiskt, som gått till på det här sättet?