2018-08-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det stämmer inte dock. Enligt vad som tidigare framkommit i tråden skulle SD och HD försöka igen, därav att jag ser det som att båda har gått vidare.
Det har ju framgått att SD och HD skulle försöka rädda äktenskapet. Hur har du lyckats missa det?
Varför semestrar de på varsitt håll nu då om de har sådana storslagna planer på att rädda sitt äktenskap..
Citera
2018-08-09, 22:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Och hur vet du så säkert att det är en lögn?

Hennes telefon hade ju ännu inte hittats och de visste väl från start när hon haft sista kontakt med någon. Så det låter ju snarare om kontakten varit med någon familjemedlem? Inför morgondagens firande av födelsedagsbarnet?
Citera
2018-08-09, 22:58
Medlem
Citat:
Varför semestrar de på varsitt håll nu då om de har sådana storslagna planer på att rädda sitt äktenskap..

För att tänka igenom?
Citera
2018-08-09, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
FP=MP?

Jag tror inte alltid att FP är MP. Om så skulle vara fallet gissar jag att MP inte är funnen än eller att den inte betraktats som sådan av utredarna. LW kan t.ex. ha tagits av daga på annan ort/plats där hon sedan även förvarats innan utplacerandet på FP, tänker jag.

När polis sökte i närområdet behöver LW inte ännu legat vid planket. GM behövde tid att tänka, planera, sanera och slutföra det hen påbörjat, förmodar jag. Tyvärr verkar hen ha lyckats vinna den tiden.

FP är vald för att den (som jag ser det) pekar mot ett relativt stort antal möjliga GM. Dessutom nås platsen både från bostadsområdet och från motorvägen, efter vad jag förstått.

Dåså, efter denna yviga spekulation är det bara att vänta på att syn- hörsel- och skrikvittnet ska knacka på dörren...
Med tanke på att FP ligger i direkt anknytning till bostadshus känns det för riskabelt att lasta ur henne ur en bil och bära/släpa henne biten fram till buskaget och planket. Det är ingen öde plats vi pratar om.
Citera
2018-08-09, 23:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vet du vem den gråklädde mannen längst
till höger är, initialer eller maskat namn?

Det verkar vara:

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-08-09 kl. 23:47.
Citera
2018-08-09, 23:55
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tycker det är intressant att ta del av dina tankar och funderingar
om att FP inte är MP. Erinrar mig att du tidigare i tråden frågat
om vilken typ av släp UW har, om det är täckt släp, eller öppet
(med presenning) Fick du någonsin svar på det?

På grund av den frågan så tänker jag att du eventuellt misstänker
UW vara tänkbar GM eller kanske finns det andra du misstänker?
Om du har några tankar på vilken plats eller ort MP skulle kunna
vara, får du mycket gärna dela med dig av det - om du känner
för det, förstås.
(Nää, tror inte att du behöver vara rädd att någon typ av vittne
skall knacka på hos dig!)

Varmt tack för att du valt att inte pulvrisera mina spekulationer

UW:s släpkärra har jag helt riktigt frågat om tidigare (efter att Ratsit ”berättade” att han ägde en). Någon i tråden postade vid ett tillfälle en länk som visade hur släpet i grundutförande förmodat såg ut, minns jag.

Jag har vid det här laget säkerligen misstänkt flertalet av de i tråden (ofta med dubbelversaler) nämnda personer som LW hade någon form av anknytning till. Mitt beteendet grundar sig i att jag tror att chanserna att möjligen närma sig sanningen ökar om man så gör.

SD blir inte lagligen mindre skyldig (än skäligen) för att jag ibland funderar kring andra ev. GM, tvärtom. Ju fler övriga ”kandidater” som känns tveksamma eller kanske rent av omöjliga desto skyldigare riskerar SD att lysa fram i nuläget, åtminstone på Flashback, tänker jag.

Visst har jag funderingar kring platser, orter, områden och bostäder där någon/några GM kan ha valt att avsluta LW:s liv. Behåller dock dessa tankar för mig själv ett tag till.

Tack för ordet.
Citera
2018-08-09, 23:57
Medlem
Citat:
Och hur vet du så säkert att det är en lögn?

Personen du frågar har "åkt på semester" och återkommer om en månad.

EDIT. Väktaren har jag däremot stor tillit till.
Senast redigerad av Remark 2018-08-10 kl. 00:03.
Citera
2018-08-10, 00:11
Medlem
GilGrissom82s avatar
Såg att Fonus har en minnessida för LW. Dock ingen uppgift om datum för gravsättning än:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1
Citera
2018-08-10, 00:27
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Tror du att poliserna är helt dumma i huvudet?
Om någon polis hade tittat bakom planket så hade hen nog kommit ihåg det.
Hen hade nog också kommit ihåg att det då inte hade funnits någon kropp där.

Jag har för mig att polisen inte sökte i närheten av planket innan LW hittades av privatperson med hund. Jag har kanske missuppfattat exakt var de initiala sökinsatserna ägde rum.
Citera
2018-08-10, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Såg att Fonus har en minnessida för LW. Dock ingen uppgift om datum för gravsättning än:

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_service_info.php?order_id=3522451&se t_site_id=2&sign=23aa03215fc3c78faf319f9a58674ac1

Det är UW som ansvarar den, inte hennes föräldrar eller bror?
Citera
2018-08-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade: Här måste jag påpeka att det är väldigt vanligt att en svartsjuk person håller sig på mattan en bra bit in i en relation, men efterhand ökar denna personens misstankar, behov av kontroll och inte helt sällan leder det till maniska tendenser som göder svartsjuka. Det kan gå lång tid innan en sådan relation blir så pass destruktiv att det leder till våldsamma bråk. Det finns väldigt mycket material att läsa om rörande detta om du är intresserad.

Bra poäng. Bor man ihop speedas processen mot den patologiska svartsjukans utblommning kortare tid än om man inte bor ihop, utan har en relation där man träffas då och då när tillfälle ges. LW och SD bodde aldrig ihop, SD var ju gift på sitt håll under nästan hela relationen med LW. Bägge hade dessutom barn och arbete - så de var ju knappast tillsammans 24 timmar om dygnet. I en sådan situation som de hade kan det VERKLIGEN ta många år innan den mörka destruktiva svartsjukan vågar visa sitt fula ansikte fullt ut.
Citera
2018-08-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag har för mig att polisen inte sökte i närheten av planket innan LW hittades av privatperson med hund. Jag har kanske missuppfattat exakt var de initiala sökinsatserna ägde rum.

Korrekt. De initiala sökinsatserna var koncentrerade till Vivalla (förmodligen för att hennes mobil pingat där) och som jag uppfattade det han de knappt påbörja sökningarna åt planket-området (där FP var) förrän det avbröts (oklart av vem). På varför: Min gissning är att "försvinnandet" övergått till "människorov".

För mig låter det märkligt att man bara avbryter en insats innan den slutfört sin uppgift?

Det andra är att just pinget från mobilen fick hundinsatsen att rikta in sig på "fel" område - helt motsatt håll från FP.

Idealisk effekt för en mördare som vill fördröja upptäckten av kroppen? Mobilen fick tjäna som "lockfågel"?
Därefter togs den bort och förstördes. Dess syfte var uppnått.

Huruvida en mobil hittats och är hos NFC eller inte - är oklart. Hört båda varianter.

En ytterligare SPEKULATION som jag närt länge.
Senast redigerad av Remark 2018-08-10 kl. 01:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in