2018-08-09, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vad du egentligen säger här är att Kvasta-Sara har rätt. Vad grundar du det på? Du menar alltså på fullt allvar att Kvasta-Sara har "rätt fokus" för att hen (enligt dig) är en "legitim skribent"?

Dessutom garanterar du att mitt fokus är missriktat om jag vänder mig emot Kvasta-Sara - Det här låter både desperat och hotfullt, man ska alltså hålla käften och rätta i sig i ledet som vanligt i den här tråden?
Är du allvarlig? Använd dina förmågor du faktiskt besitter på ett vettigt sätt istället för att hoppa på seriösa trådskribenter.
Citera
2018-08-09, 21:26
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Mitt sista inlägg i denna tråd innan 1.06. Förstår att jag är obekväm.......
Dessa uppgifter har jag fått av närstående till inblandade.
P.K är pilotmannen.
Länken från P.K till fam. Andersson är ULRIKA.
Ulrika var nära vän med P.K:s sambo 92-Su-anne. Alltså kände inte PK helena så värst.
Han blev intresserad av henne på förfesten i T-boda. Han uppvaktade henne på stadt. Hon sa att om han inte la av skulle hon skvallra för Susanne.
Susanne som idag är gift med R.E, som Helena var förtjust i då. Inte lätt att inte vara populärast kanske. Nu kan ni fortsätta att dra folk i skiten bäst ni vill. Jag bryr mej inte.
GW har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
PK är "pilot" men om kroppen är sänkt i Vänern låter jag vara osagt. KM är utsatt för förtal och felaktugt uthängd här i tråden. Enligt mina källor är varken PN eller PU är inblandade i Helenas försvinnande. Kvasta-Sara säger sig inte vilja flytta fokus men är med sina senaste "bumpar" ute och cyklar/flyger på kvasten.

Den här tråden är "underbar" ... För drygt ett år sedan sjösattes "KM" som "mannen med pilotglasögon". Pudelfrillan blev eld och lågor och försökte utreda karlns liv och leverne - inklusive systrar och deras bilar. Helt plötsligt tvärvände Pudelfrillan och "KM" var helt fel. Nu droppar Darkwind "PK" som "mannen med pilotglasögon" - och vips hakar Pudelfrillan på igen och kör på "PK". Vem blir det nästa gång?
Och vem minns inte GudrunStark, ni vet hon/han som tvärsäkert hängde ut "MRö" och "visste" att "KM" var oskyldig till att vara "mannen med pilotglasögon". Och Pudelfrillan vill nu inte heller höra talas om "PU" som inte ens inblandad. Det är många som har "teamat upp" i tråden det sista.
Jag säger det igen: In med alla vittnen (alibin) på nya förhör och sanningen kommer att krypa fram!

Det krävs inte mycket för att se igenom vad som pågår i den här tråden.
Citera
2018-08-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Den här tråden är "underbar" ... För drygt ett år sedan sjösattes "KM" som "mannen med pilotglasögon". Pudelfrillan blev eld och lågor och försökte utreda karlns liv och leverne - inklusive systrar och deras bilar. Helt plötsligt tvärvände Pudelfrillan och "KM" var helt fel. Nu droppar Darkwind "PK" som "mannen med pilotglasögon" - och vips hakar Pudelfrillan på igen och kör på "PK". Vem blir det nästa gång?
Och vem minns inte GudrunStark, ni vet hon/han som tvärsäkert hängde ut "MRö" och "visste" att "KM" var oskyldig till att vara "mannen med pilotglasögon". Och Pudelfrillan vill nu inte heller höra talas om "PU" som inte ens inblandad. Det är många som har "teamat upp" i tråden det sista.
Jag säger det igen: In med alla vittnen (alibin) på nya förhör och sanningen kommer att krypa fram!

Ja det är fantastiskt kul, man kan nästan tro att någon leker med tråden som hen själv erkänt tidigare🤯🤪
Citera
2018-08-09, 21:46
Medlem
Citat:

Ja, jag håller med dig, det krävs inte mycket för att se vad som pågår här och vad som inte sägs är nästan mer givande i vissa situationer.
Citera
2018-08-09, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Ja det är fantastiskt kul, man kan nästan tro att någon leker med tråden som hen själv erkänt tidigare🤯🤪

Ja, jösses! Lubbe de senaste PMn ifrån denne..
Citera
2018-08-09, 21:59
Medlem
Jag skriver ut saker som jag kommer ihåg och som kanske kan hjälpa de seriösa i tråden.
Om någon har något negativt att säga om detta så tolkar jag det som att dessa skribenter inte vill att fallet skall lösas.
Citera
2018-08-09, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag skriver ut saker som jag kommer ihåg och som kanske kan hjälpa de seriösa i tråden.
Om någon har något negativt att säga om detta så tolkar jag det som att dessa skribenter inte vill att fallet skall lösas.

Jag har idag fått reda på att den GD som har kopplingar till JL och de andra INTE är brovittnet.
Citera
2018-08-09, 22:19
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Jahaja, ett litet "hot"? Om man har "något negativt att säga om dina ansträngningar" är man automatiskt emot att fallet får en lösning? Seriöst! Jag har en varningsflagg på dig, och anledningen är att du gick ut hårt i tråden och beskrev dig själv som en nära vän till Helena. Men det dröjde inte länge förrän du svajade grovt (för att inte säga helt fallerade!) i turerna om Helenas och Karins gymnasiegång. Efter det har du svajat flera gånger. Ibland får jag intrycket att du kan vara (jag säger inte att du är det) med på ett hörn i avsikten att "förvilla" och ge vissa uppgifter och strömningar mer legitimitet än andra.

Jo, jag vill att fallet ska lösas, men jag finner mig inte i vad som kan liknas vid en mildare form av utpressning.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-09 kl. 22:29.
Citera
2018-08-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det var sannolikt något som hade med Helena-fallet att göra, som var viktigt att diskutera, men jag fick aldrig reda på vad inom det ämnet som han uppfattade som viktigt.

JL berättade att han och Helena hade talat om en viss resa, och vad jag förstod så var det någon gång under skoltiden de pratat om det.

Jag ska stilla dig nyfikenhet. Nej, jag har naturligtvis inte suttit och ringt runt till "alla som [jag] pratat med". Till - åtminstone - 95% har de kontaktat mig. Därefter har vi haft kontakt, utbytt tankar och diskuterat fallet. Med vissa enbart enstaka gånger, med andra ofta och djupare. Med de senare har ofta utvecklats tillit och förtroende. Man kan väl säga att JL tillhörde den senare kategorin. Så att du slipper undra: det var JL som tog kontakt mig - här på Flashback. (Liksom en hel del andra.)

Hur väl jag kände någon, hur mycket kontakt jag hade med olika personer eller hur kontakten togs inledningsvis, det känner jag att jag inte har någon "plikt" att redovisa för dig.

Nej det har du ingen plikt att redovisa men tack för att du iallafall tog dig tid att redovisa om J-ens trots att du inte gör det. För övrigt låter det väldigt märkligt att Helena och J-ens skulle göra en resa under skoltiden då de var som vilka bekanta som helst då, skolkamrater, och inte alls nära vänner. J-ens lirade musik på den tiden och var fullt sysselsatt med detta. Däremot så umgicks J-ens med någon som senare kom sig att uttryckligen veta vad som hände Helena. Kan det vara det J-ens ville prata med dig om? Eller om det var tvärtom. Vill tillägga att du fortfarande varken är här av plikt eller behöver svara av plikt. Detta är inte det militära.

Citat:
Tack!
Så tänker jag också!
Det verkar dock som att en del inte tycker att jag gjorde rätt.. undrar varför.

Jag har pratat med en som kände Jens L mycket väl.
Hon gick i skolan tillsammans med honom och hon berättade att all information som han har fått om PU den har han fått ifrån Krämer.
Hon fortsatte att berätta att det är allmänt känt att missbrukarna i Mariestad har hört genom Krämer att PU behövde alibi.

Hon fortsatte med att säga att Jens t.om blev kontaktad av någon som utgav sig för att vara PW som undrade om han hade lust att ställa upp och svara på några frågor som hon hade.
DESSUTOM hade ” PW” hört av sig till den ena GD ( förmodligen den andra också ) ..
jag frågade givetvis om hon var säker på detta och hon sa att GD hade berättat detta för hennes goda vän som tydligen så stämmer darkwinds info om att alla dessa kände varandra.

Darkwind Har rätt när hen skriver att UA och krämers flickvän var jättegoda vänner. Det stämmer också att UA kände krämer.

Är du säker på att J-ens sade att han blev kontaktad av denna personer ? Pernilla själv säger att det var han som kontaktade henne så nu blir det väldigt rörigt.

U-lrika och S-usanne var inte väldigt goda vänner. I det vill jag verkligen säga emot! De hade säkert inget emot varandra men några goda vänner var de inte.

Citat:

Citat:
Jahaja, ett litet "hot"? Om man har "något negativt att säga om dina ansträngningar" är man automatiskt emot att fallet får en lösning? Seriöst! Jag har en varningsflagg på dig, och anledningen är att du gick ut hårt i tråden och beskrev dig själv som en nära vän till Helena. Men det dröjde inte länge förrän du svajade grovt (för att inte säga helt fallerade!) i turerna om Helenas och Karins gymnasiegång. Efter det har du svajat flera gånger. Ibland får jag intrycket att du kan vara (jag säger inte att du är det) med på ett hörn i avsikten att "förvilla" och ge vissa uppgifter och strömningar mer legitimitet än andra.

Jo, jag vill att fallet ska lösas, men jag finner mig inte i vad som kan liknas vid en mildare form av utpressning.

För en gångs skull så håller jag med Ugglan. Vad är det för härskarteknik du försöker dig på? Du börjar låta som en Prinzezza Det räcker att VARA seriös. Du behöver inte utnämna dig till något ingen här kan verifiera på annat sätt än genom det du skriver i tråden och det har ju gått lite knackigt.
Citera
2018-08-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henis
Hela vänern utanför Mariestad är väldigt grund. Som allra djupast är det tio meter och det innebär att en kropp väldigt lätt flyter upp när den långsamt går sönder.

Varför skulle en kropp lättare flyta upp för det är grunt? En kropp sjunker först, sen bildas gaser i kroppen på grund av förruttnelsen och den flyter upp, för att åter sjunka när kroppen punkteras/faller sönder och gasen läcker ut. Hur lång tid detta tar beror på sjöns beskaffenhet (temperatur, djurliv med mera) Spelar inte så stor roll hur djupt det är, kroppen kommer sjunka - flyta - sjunka så att säga. Det är klart, har man tyngt ner den bra och inte packat in den i en massa plast som stänger inne gasen, så kan den förbli på botten
Citera
2018-08-10, 00:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Den här tråden är "underbar" ... För drygt ett år sedan sjösattes "KM" som "mannen med pilotglasögon". Pudelfrillan blev eld och lågor och försökte utreda karlns liv och leverne - inklusive systrar och deras bilar. Helt plötsligt tvärvände Pudelfrillan och "KM" var helt fel.

Visst är den, det märks att vissa lägger ner mycket tid och arbete.
Ja och det var du som sjösatte KM-bluffen men ändå kommer du som vanligt in här och spelar Allan - ditt paradnummer.
Ja du har rätt med tiden fick jag vittring och kom saker på spåren vilket i sin tur ledde fram till en insikt om att KM inte är "pilot".

Citat:
Nu droppar Darkwind "PK" som "mannen med pilotglasögon" - och vips hakar Pudelfrillan på igen och kör på "PK". Vem blir det nästa gång?

Du vet inget om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka så du bör därför ligga lågt i dina försök till billiga poäng genom ironiska påhopp. Jag hakar inte på igen som du påstår och det blir ingen nästa gång Ugglan.

Citat:
Och Pudelfrillan vill nu inte heller höra talas om "PU" som inte ens inblandad.
Det är många som har "teamat upp" i tråden det sista.

Samma sak här, du vet ingenting om vilken info jag har fått ta del av, från vem eller vilka. Det enda jag kan säga f.n. är att PU och KM med största sannolikhet är två av trådens stora villospår. Vi kommer säkert få tillfälle att gå in närmare på detta längre fram.

Att skribenter har teamat upp i tråden under den sista tiden är ytterligare ett påhitt från dig, eftersom samtalsämnet inte passade. Vilka som i själva verket teamar upp ser vi ju nu, det är du Ugglan, Lubbe75 och Freija21 - om jag är förvånad över er taktik? - Nej, det här är så löjligt förutsägbart så jag ids faktiskt inte ens kommentera det. Det finns även andra team och konstellationer här i tråden men det behöver vi inte gå närmare in på just nu.

Citat:

Visst, kör på du Ugglan - kör ditt race ända in i kaklet, in med alla vittnen (alibin) inte mig emot, ring Skövde-polisen och lägg fram dina heta förslag, men sanningen kommer att komma fram ändå, utan dina "snilleblixtar".

Citat:

Säg inte det, det tog mig ett par månader men då jobbade jag hårt för det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-10 kl. 00:11.
Citera
2018-08-10, 00:17
Medlem
Cockinsons avatar
Jag vet två som skrivit att de har källor på att KB skjutsade följet till förfesten, (behöver inte namnge dom som skrev det i tråden), och vore det toppen om det kunde leda till mer information kring KB's bil, färg märke osv för att stärka de tips att hon åkt i en vit bil vid den tiden.

Även om det visar sig att hon jobbade natt på gruppboendet i Skövde.
För vi har ännnu inget kring KB efter skjutsen, allt efter det är bara antaganden. Att rimligtvis hon var på förfesten innan hon åkte till jobbet. Men inget bekräftat.

Osannolika saker kan ha skett, som ex. , lämnat följet på förfesten, åkte hem gjort sig redo för jobbet, samåkt eller tagit bussen till Skövde.

Vad jag försöker komma till är att KM är utan tvekan i mina ögon den utpekade MMPG, och den högst troligen som tog livet av HA, därav behövs källor kring hans alternativ att få ta i bil den natten.

Systrarna i Lockerud vore det snabbaste sättet att skaffa bil.
Källan som skriver att dom inte hade körkort förran '93 och att KB&BM hade en tråd 740 ser jag som troligen felaktiv eller t.o.m. planterad misinformation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in