2018-08-06, 20:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, lite måste de väl veta om kändisen, åtminstone vilken roll på film, låt den sjunger, spelar eller liknande. Eftersom denne är känd för dem.
Jag skrev att utifrån att enbart se en person så kan en störd person ticka igång.
De behöver inte umgås betyder det.
Citera
2018-08-06, 20:20
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Mysteriet för mig är mer varför han har skurit halsen av henne, inte vilken väg dom har gått genom stan.
Citera
2018-08-06, 20:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Riktigt underhållande läsning. Snillen spekulerar. Vad är ni ute efter för ytterligare information och varför ? Vad finns det t.ex. för intresse i om JF gick norrut eller söderut eller om han hade haft anställning eller inte ?

Om han klarade av att arbeta inom ett yrke där man ska ha ett stort mått empati så säger det ju en hel del om hans personlighet t.ex.
Den andra diskussionen om gångvägar har jag tyvärr inte varit med i men det finns säkert en god anledning till att den förs också.
Citera
2018-08-06, 20:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Mysteriet för mig är mer varför han har skurit halsen av henne, inte vilken väg dom har gått genom stan.

Vad tror du/ni om min teori att det primära syftet kan ha varit att våldta under knivhot? Men hon var en tuff tjej och gjorde kraftfullt motstånd. Till slut blev han arg och knivar henne istället?
Citera
2018-08-06, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Var bodde han 2009? Vilket gymnasium var det han gick på? Borde vara en TR där i trakterna tänker jag.

Fortfarande i Falun, alltså Falu TR
Citera
2018-08-06, 20:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vad tror du/ni om min teori att det primära syftet kan ha varit att våldta under knivhot? Men hon var en tuff tjej och gjorde kraftfullt motstånd. Till slut blev han arg och knivar henne istället?

Faktiskt mycket möjligt. Jag utseluter inte heller att har våldtagit henne, eller åtminstone försökt. Hon flydde väl från honom av en anledning.
Citera
2018-08-06, 20:33
Medlem
Citat:
Riktigt underhållande läsning. Snillen spekulerar. Vad är ni ute efter för ytterligare information och varför ? Vad finns det t.ex. för intresse i om JF gick norrut eller söderut eller om han hade haft anställning eller inte ?
För att försöka kartlägga vad som egentligen hänt?
Citera
2018-08-06, 20:37
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen

Skar han verkligen halsen av henne? Det har ju stått att hon fortfarande var vid liv när hon hittades.
Citera
2018-08-06, 20:43
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag skrev att utifrån att enbart se en person så kan en störd person ticka igång.
De behöver inte umgås betyder det.

Få stalkers umgås nog med kändisarna de stalkar men de har nog viss kännedom om dem något antal ytliga faktorer som göder deras fantasier om att just dem uppfattar det speciella. Mer att jobba på än en slumpmässig okänd person som skymtar förbi vid kundvagnarna på coop?
Citera
2018-08-06, 20:53
Medlem
Citat:

Håller med dig där! Nu har han mördat en oskyldig människa, det intressanta nu eller viktiga är ju om det är fler gärningsmän!! Och varför han gjorde det! Känner inte nån jävla sympati för det han har gjord bara för han blivit mobbat och redat när han va mindre, det är många som blir mobbade som inte mördar folk sen för det!!
Citera
2018-08-06, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Få stalkers umgås nog med kändisarna de stalkar men de har nog viss kännedom om dem något antal ytliga faktorer som göder deras fantasier om att just dem uppfattar det speciella. Mer att jobba på än en slumpmässig okänd person som skymtar förbi vid kundvagnarna på coop?
SJÄLVKLART umgås inte en sån med en kändis.

OM en person inbillar sig att ett sketet leende nästintill betyder biljett till Bahamas på honeymoon i framtiden och är störd, så innebär del 2 att denne person kan börja kartlägga den andres liv, följa efter, stalka i smyg och fantisera hej vilt. Jämför med fjollig, omogen förälskelse i ung ålder men som har en komponent av sjuklighet över sig.
Sen kan det övergå i kontaktförsök säg nåt så simpelt som att bjuda på cigg. Han får ett tack och ett leende tillbaka och han är nu tvärsäker på att denna förtjusande blivande fru vill precis lika mycket. När sen ett avvisande sker så kan det då upplevas som en fullständig kränkning. Ju mer inbillningssjuk, ju mer bärande på emotioner och tidigare kränkningar - ju mer kan han explodera.
Det är väl ändå inte så svårt att begripa.
Om nåt sånt skett har jag ingen susning om - det är EN vinkel av flera alternativ möjliga till vad som kan ha hänt med tanke på hans bakgrundshistorik (hotat en tjej) samt ensam, kontaktsökande och omogen.
Nu orkar jag inte dilla mer om det här.
Citera
2018-08-06, 20:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Tänk om det var på stödboendet eller härbärget han skulle börja jobba i mars? Då kan han ju ha blivit "förtjust" i Nella likt han blev i den klasskamrat han gick på gymnasiet med. Den gången slutade det "bara" med olaga hot men nu ville han mer än så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in