2018-08-06, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kände du henne?

Det var väl ingen som tvingade alla
dessa gifta män att vara tillsammans med
henne om hon var så hemsk som du påstår?
De blev väl förblindade av hennes karisma och utseende.. och när de väl vaknade upp och insåg att hon egentligen bara var manipulativ och egoistisk var de redan så insnärjade att de inte kunde ta sig ur situationen utan att det skulle komma fram till deras "äkta" respektive..
Citera
2018-08-06, 19:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
De blev väl förblindade av hennes karisma och utseende.. och när de väl vaknade upp och insåg att hon egentligen bara var manipulativ och egoistisk var de redan så insnärjade att de inte kunde ta sig ur situationen utan att det skulle komma fram till deras "äkta" respektive..

Det säger väl mer om de äkta männen än om Lena
Citera
2018-08-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
I det här läget kan vi inte utesluta någonting då vi inte vet så mycket om alternativa GM till SD.
På vad sätt skulle jag vara bigott?
Nej, lika lite som vi i detta oklara läge kan utesluta nånting, lika lite skall vi ägna oss åt osannolika, ytterst hypotetiska gärningspersoner, bara för att de har visat t ex SD vänlighet och hjälpsamhet.

Du har uppvisat ett bigott (=inskränkt, fördomsfullt) manér när du skriver att du inte skulle vara vän med en misstänkt mördare (citatet är ungefärligt).
Jag kvitterade då med att påpeka att det finns kvinnor som inte bara är vän med mördare, utan också är gifta med sådana. Sådana kvinnor kanske uppfattas som omdömeslösa, men de är inte bigotta. Förstår du bättre nu?

OffT: En kvinna som efter 38 år fortfarande väntar på att hennes morddömda man skall komma ut från fängelset, det är Gloria Hiroko-Chapman, maka till mannen som sköt ihjäl John Lennon. Gloria är allt annat än bigott. Förstår du bättre nu?
Citera
2018-08-06, 19:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du glömmer att SD hade kontakt med Lena på mordkvällen.
Så det var inte endast gamla omständigheter som gjorde att SD blev intressant.
Vi har ju ingen aning om vad som skrevs dem emellan den kvällen.
Något i deras konversation kanske var av intresse för polisen.

Ja jag håller med att de måste ha mer, därför jag skrev "delvis" från det förflutna.
Citera
2018-08-06, 19:42
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja jag håller med att de måste ha mer, därför jag skrev "delvis" från det förflutna.

Trodde du menade att det endast var de gamla anmälningarna som låg till grund för att de riktade in sig på SD direkt.
Nu förstår jag att du menar utredningen i stort
Sorry!
Citera
2018-08-06, 19:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Varför skulle de inte kunna ta sig ur situationen utan att fruarna får reda på det?
Citera
2018-08-06, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Nej, lika lite som vi i detta oklara läge kan utesluta nånting, lika lite skall vi ägna oss åt osannolika, ytterst hypotetiska gärningspersoner, bara för att de har visat t ex SD vänlighet och hjälpsamhet.

Du har uppvisat ett bigott (=inskränkt, fördomsfullt) manér när du skriver att du inte skulle vara vän med en misstänkt mördare (citatet är ungefärligt).
Jag kvitterade då med att påpeka att det finns kvinnor som inte bara är vän med mördare, utan också är gifta med sådana. Sådana kvinnor kanske uppfattas som omdömeslösa, men de är inte bigotta. Förstår du bättre nu?

OffT: En kvinna som efter 38 år fortfarande väntar på att hennes morddömda man skall komma ut från fängelset, det är Gloria Hiroko-Chapman, maka till mannen som sköt ihjäl John Lennon. Gloria är allt annat än bigott. Förstår du bättre nu?

Som Sherlock Holmes en gång sa, - När man utesluter det möjliga blir det omöjliga möjligt.

Haha nej men jag förstår att du gillar att slänga dig med fina ord som du inte behärskar.

För övrigt är det knappast normalt att som JG stå vid en väns sida, när vännen är misstänkt för mord på en kvinna han har haft en affär med flera år bakom ryggen på sin fru. Som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av den mördade.
Låt det smälta in och tänk på det.
Citera
2018-08-06, 19:53
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoing
Läs det fetade ur en av HD:s loggar som väcker mycket funderingar och känns väldigt konstigt:

”2018-07-16
Det här känns bekant, kluriga holkar har vi gott om hemma i Örebro. Klurade lite innan burken kunde signeras. Stort tack för denna.
Jag visste tidigt i våras att denna sommar skulle bli annorlunda men att den skulle bli som den blev hade jag ingen aning om, vilket var himla tur på många sätt. Sillen och jag hade pratat om att hitta på något under sommaren och när sommaren var ett faktum bestämde vi oss för att ta ett kommunrace i norra Sverige.”

Utan misstrogna vantolkningar så är det sannolikt sommarens extremvärme hon syftar på..
Citera
2018-08-06, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Som Sherlock Holmes en gång sa, - När man utesluter det möjliga blir det omöjliga möjligt.

Haha nej men jag förstår att du gillar att slänga dig med fina ord som du inte behärskar.

För övrigt är det knappast normalt att som JG stå vid en väns sida, när vännen är misstänkt för mord på en kvinna han har haft en affär med flera år bakom ryggen på sin fru. Som dessutom blivit anmäld för både misshandel och ofredande av den mördade.
Låt det smälta in och tänk på det.

Men det är väl nu inte särskilt normalt att en kvinna heller anmäler en man som lagligen avbryter hennes kriminella gärning. JG kanske uppriktigt misstror iden om att SD skulle ha mördat henne.

Det är ju inte utan att jag undrar om det kan ha legat något likartat händelseförlopp bakom anmälan om ofredandet. LW verkar i någon mån haft lite bristande självinsikt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-06 kl. 20:01.
Citera
2018-08-06, 20:02
Medlem
Studebakerhogg666
Jag hittade inlägget jag direkt hänvisade till angående Lisa Holm och identifiering.
Det var Remark som svarade på din fråga.

Men rent allmänt tror jag det är svårt att dra paralleller mellan fallen för att få riktmärke i Lenas utredningsprocess. Man har flera gånger i tråden jämfört med Lisa.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Första gången jag stötte på det var när Wennerholm konsekvent tillämpade det i Lisa Holm fallet.

GW gick i taket i sina sommarkröniker och dömde ut hela utredningen och särskilt Wennerholm. Uselt och misslyckat.

När FUP kom ut, då höjde GW den till Himlen! Den var Exemplarisk, ett föredöme, exempel på när polisarbete är som bäst mm.

Det var den också.

Du har helt rätt att den sommaren Lisa mördades var också en osedvanligt varm sommar, hon fanns efter drygt en vecka inträngd i ett trångt plåtskåp i en arbetsbarack med ett blå strypsnara (balsnöre) om halsen och blottade bröst och kön ... Vidrigt.

Ja (rätt igen), man kunde slutligen fastställa dödsorsak, trots skicket kroppen befann sig i.

Åklagaren får ett preliminärt beslut först (ej offentligt) att BO är mördad. Sist av allt kommer, rent generellt, det slutliga. Offentligt i FUP.
Citera
2018-08-06, 20:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Studebakerhogg666
Jag hittade inlägget jag direkt hänvisade till angående Lisa Holm och identifiering.
Det var Remark som svarade på din fråga.

Men rent allmänt tror jag det är svårt att dra paralleller mellan fallen för att få riktmärke i Lenas utredningsprocess. Man har flera gånger i tråden jämfört med Lisa.

Aha, jag förstår.

Paralleller är ju svårt att dra, alla fall är unika. (Men ibland - när utredarna tiger och allt i denna tråd gått i stå - så kan man ändå inte låta bli att spekulera. Och då ”dra upp” andra, gamla fall.)
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-06 kl. 20:17.
Citera
2018-08-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Eller mer lättlurad/godtrogen... känner Du JG?
Ja hur vet du att han känner honom? Vad vet du om deras relation till varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in