2018-08-03, 23:28
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Bland kommentarerna under artikeln:

Scary.
Citera
2018-08-04, 17:25
Medlem
Ostrobothnias avatar
Bautavurpa i San Sebastian, många favoriter nere Bernal /Landa verkade hamna värst ut.
Citera
2018-08-04, 17:47
Medlem
TilleyHats avatar
Snygg seger för Julian Alaphilippe i San Sebastian! Mollema hade inte mycket att sätta emot i spurten.
Citera
2018-08-04, 18:42
Medlem
DreamTwisters avatar
Tweet från Team Sky:
Citat:
MEDICAL UPDATE on Egan Bernal: Egan is awake following his crash and has suffered a serious facial trauma. He is having a scan now to assess injuries fully
Citera
2018-08-04, 18:47
Medlem
mishimas avatar
Gillar Alaphilippe, kul med en rätt karismatisk fransman som kan vinna fina endagarslopp. Det behöver cyklingen.

Tror dock fortfarande att det för mycket klättring för att han ska vinna VM i år.
Citera
2018-08-04, 21:28
Medlem
Alaphilippe vann var inte så oväntat ändå på förhand.. och att Mollema levererade i Clasica Ciclista San Sebastian måste vara hans absoluta favorit tävling kolla redan senaste åren 2 3 1 6 2 9 5
Citera
2018-08-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Quick-Step vill i alla fall ha EBH till sitt stall: https://www.tv2.no/a/9961989/. I samma artikel ryktas alltså GVA till Dimension Data vilket kanske skulle underlätta EBH:s flytt. Men det här är rykten från en månad tillbaka. Mycket kan ha hänt sedan dess. Såvitt jag vet har väl GVA i princip lovat bli kvar hos BMC.

Klart dom vill ha han men tänkte väl mest på hur de blir med hans egna chanser om han går till Quick-Step.. känns som vad jag också hört att GVA blir kvar

en som borde vara het på marknaden är väl Ackemann stor utan kontrakt om jag fattat rätt
Senast redigerad av Johanhaa 2018-08-04 kl. 21:57.
Citera
2018-08-05, 08:44
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Klart dom vill ha han men tänkte väl mest på hur de blir med hans egna chanser om han går till Quick-Step.. känns som vad jag också hört att GVA blir kvar

en som borde vara het på marknaden är väl Ackemann stor utan kontrakt om jag fattat rätt

Svårt att tänka mig att en tysk sponsor (Bora-Hansgrohe) släpper det unga tyska stjärnskottet.
Citera
2018-08-05, 18:55
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Svårt att tänka mig att en tysk sponsor (Bora-Hansgrohe) släpper det unga tyska stjärnskottet.

Nej, Ackermann vill de ha kvar. Fantastisk spurt på etappen med målgång i Katowice i dag, och fjärde raka segern.

Och i Portugal kämpar de på i den absurda värmen; ser ut som att Raul Alarcón kommer att upprepa fjolårets totalseger.
Citera
2018-08-05, 19:06
Medlem
TilleyHats avatar
Jan Ullrich verkar inte må särskilt bra. Knarkar amfetamin och haffad av polisen på Mallorca efter intrång hos skådespelaren Til Schweiger.

https://www.expressen.se/sport/vannen-avslojar-nu-ikonens-totala-forfall/
Citera
2018-08-05, 19:07
Medlem
Ostrobothnias avatar
Intressanta om inte obegripliga taktiska dispositioner i damernas lvg EG, NED hade kandke för många bollar i luften och vad jag förstod hade de ingen raceradio så blev mest pannkaka. Även om de räddade ett silver var det rätt klen utdelning både med tanke på vilken position Anna vdB satt sig i utbrytnin och senare spurtuppdraget. Italien och Longo-Borghini spelade högt men föll inte i Mollemafällan att samarbeta med bättre spurtare till linjen, i gengäld lyckades Bastianelli överraska alla i spurten när klungan kom ikapp strax före mål.
Citera
2018-08-06, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Intressanta om inte obegripliga taktiska dispositioner i damernas lvg EG, NED hade kandke för många bollar i luften och vad jag förstod hade de ingen raceradio så blev mest pannkaka. Även om de räddade ett silver var det rätt klen utdelning både med tanke på vilken position Anna vdB satt sig i utbrytnin och senare spurtuppdraget. Italien och Longo-Borghini spelade högt men föll inte i Mollemafällan att samarbeta med bättre spurtare till linjen, i gengäld lyckades Bastianelli överraska alla i spurten när klungan kom ikapp strax före mål.
För mig som är löpare och inte insatt i cykel är linjelopp helt obegripliga. Två stycken leder med typ 30 sekunder när de har någon minuts cykling kvar. Då börjar de plötsligt titta bakåt och tvärt slutar trampa och till synes helt lägger av utan att se särskilt trötta ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in