2018-08-06, 02:21
Medlem
Ang. bilincidenten:
Kanske sa de inte hela sanningen i förhör då de inte ville få otroheten upptäckt. Därför vet vi inte saker med säkerhet.
Vi VET att han brukade våld.
Vi VET att undersökningen kom fram till att det kunde vara ok att göra som han gjorde.

OM han var stressad hem till barnen, varför inte bara lämna bilen med den "obstinata damen" i. Han bor stenkast därifrån. Slängt till henne nycklar eller återvänt lite senare och kört hem den. Och som folk sagt förut, man försöker väl snarare dra ut personen än hålla den kvar.

Sedan sker ett hopp i fleras huvuden till att de båda åker skridskor ihop och verkar glada och det ska visst vara märkligt.
Vi vet ju inte hur saker gått till däremellan. De kanske pratade ut, kanske ville SD smörja henne till att lägga ner anmälan. SD och jG tog ju bort henne lite senare från Facebook och inte direkt vid anmälan.
Kanske hörde borttagning snarare ihop med att HD till slut fattade ALLT.
LW ska enligt uppgift i tråden faktiskt försökt få anmälan nerlagd men då kunde visst den rullande bollen inte stoppas.
Citera
2018-08-06, 02:46
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Ang. bilincidenten:
Kanske sa de inte hela sanningen i förhör då de inte ville få otroheten upptäckt. Därför vet vi inte saker med säkerhet.
Vi VET att han brukade våld.
Vi VET att undersökningen kom fram till att det kunde vara ok att göra som han gjorde.

OM han var stressad hem till barnen, varför inte bara lämna bilen med den "obstinata damen" i. Han bor stenkast därifrån. Slängt till henne nycklar eller återvänt lite senare och kört hem den. Och som folk sagt förut, man försöker väl snarare dra ut personen än hålla den kvar.

Sedan sker ett hopp i fleras huvuden till att de båda åker skridskor ihop och verkar glada och det ska visst vara märkligt.
Vi vet ju inte hur saker gått till däremellan. De kanske pratade ut, kanske ville SD smörja henne till att lägga ner anmälan. SD och jG tog ju bort henne lite senare från Facebook och inte direkt vid anmälan.
Kanske hörde borttagning snarare ihop med att HD till slut fattade ALLT.
LW ska enligt uppgift i tråden faktiskt försökt få anmälan nerlagd men då kunde visst den rullande bollen inte stoppas.

Undersökningen kom nog fram till att Lena gnuggat sej själv i huvudet. Nacksvinget SD ska ha gjort var nog en lögn. Örhänget böjde hon till själv. Och ALLT för sin sjuka hämnd på SD för han inte ville följa med in och pöka. Hans barn brydde hon sej såklart inte om enär hon inte ens brydde sej om sina egna.Jag tror att det monster hon blev beror på en kärlekslös barndom. Åtminstone kände hon sej bortvald av sina biologiska föräldrar. Därav hennes egoistiska självhävdelsebehov. Dessutom skita fullständigt i andra människors känslor.Hemskt!
Citera
2018-08-06, 02:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Undersökningen kom nog fram till att Lena gnuggat sej själv i huvudet. Nacksvinget SD ska ha gjort var nog en lögn. Örhänget böjde hon till själv. Och ALLT för sin sjuka hämnd på SD för han inte ville följa med in och pöka. Hans barn brydde hon sej såklart inte om enär hon inte ens brydde sej om sina egna.Jag tror att det monster hon blev beror på en kärlekslös barndom. Åtminstone kände hon sej bortvald av sina biologiska föräldrar. Därav hennes egoistiska självhävdelsebehov. Dessutom skita fullständigt i andra människors känslor.Hemskt!

Kände du henne?

Det var väl ingen som tvingade alla
dessa gifta män att vara tillsammans med
henne om hon var så hemsk som du påstår?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-06 kl. 02:55.
Citera
2018-08-06, 03:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Vi vet inte i vilket samband, situation eller i vilken exakt formulering han yttrade de orden.
Även en oskyldigt misstänkt kan känna frustration över polisens arbete. Han kan ha sagt något som "Om de är så imkompetenta att de misstänker mig så tror jag inte de kan lösa mordet. De kunde inte ens hitta hennes stackars kropp förrän efter 4-5 dagar".
Sedan vrider och vänder SD hatare hans ord till den värsta tänkbara betydelsen! Ja så länge drevet mot SD finns kommer han få sympatisörer som å sin sida kommer med Victim blaming.
Så då är det indirekt SD hatares fel när LW befläckas här, för nu har jag faktiskt skrivit och varnat om fenomenet Victim blaming flera gånger här och ändock fortsätter ni detta drev!

Vad är det för varning du utdelar?
Att ingen får skriva ngt om SD?

Hur kan ngn vända SD,s ord? Ingen vet jo vad han sagt i förhören, och det råder förundersöknings sekretess.

Vi måste väl få spekulera då SD är skäligen misstänk för mordet på LW.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-06 kl. 03:51. Anledning: Tillägg av text
Citera
2018-08-06, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Nu ska vi komma ihåg att varken en åklagare eller Leffe GW har rätt varje gång. Sedan vet jag inte hur tjockhudade hjässor ni andra har men på mig, som sagt, gjorde det j-igt ont att gnugga knogarna mot
min egen hjässa. Och då var det mina egna knogar!
Misshandel!

Ja LW UPPLEVDE det ju uppenbarligen obehagligt eftersom hon valde att anmäla!
Citera
2018-08-06, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Tack, Avaldamon för att du tog dig tid, men dom uppgifterna har jag redan läst och för mig räcker det inte riktigt till att avfärda bloggen som fejk vilket det lite väl snabbt gjorde för andra eftersom dens riktighet stör ett presumerat scenario.

Eftersom det finns tvekan om dess riktighet som vi innan ni har mer initierade uppgifter om bloggen att komma vidare med så kanske vi så länge kan titta lite på vad enligt er motivet med fejkbloggen skulle vara, och vem som isf, författat den ?

Klippt lite i ditt inlägg.

Minns fallet med Lisa Holm när någon ändrade namn på ett youtubeklipp i efterhand, som innehöll en nedräkning, till BO:s namn. Fall lika dessa verkar ha en stark dragningskraft på människor som är mer avvikande än du och jag är.
Har du någon annan förklaring (än fejk) till bakdateringen får du gärna redovisa den.

Tycker nog inte det stör ett presumerat scenario, då det i min bok är irrelevant huruvida LW var en ängel eller inte.
Citera
2018-08-06, 07:42
Medlem
Honan6s avatar
Knogning, vänskap och ovänskap
LW anmäler SD för knoggnuggningen på natten till sin födelsedag 10/1 -17. Efter den händelsen ger hon sig ut på födelsedags-cachehunting med C*ajj*o. Berättar hon något för honom?

En månad senare är hon på skridskotur med SD.
Är han ovetande om polisanmälan?

Några dagar senare är hon på kvällstur för en FTF med vännen JG.
Berättar hon något för honom?

Under våren blir det unfriending på Facebook mellan LW, SD och JG.
Hur var det med HD? Var hon vän med LW på Facebook?

Under juli -17 ordnar HD med eget geocachkonto.
Är det här H börjar tänka att hon vill skiljas?

Om SD och HD unfriendar LW förstår jag, men varför JG?
Citera
2018-08-06, 07:51
Medlem
Ang. Lisa Holm, den stackars tösen

Det går inte riktigt att jämföra dessa fall, så som skett flera gånger i tråden. Omständigheter, förlopp helt olika.
Enda egentliga likheterna är väl att de försvann ifrån en för dem välbekant, trygg miljö och att Leif GW dissat det initiala utredningsarbetet.

Vill inte egentligen tänka på hur de hanterades när deras liv tog slut men.....:
DNAs spårbarhet och dödsorsak, måste vara mycket lättare i Lisas fall. Hon gömdes ju i en mer skyddad miljö. Lena låg i direktkontakt med naturen och måste brutits ner betydligt mer.
Ja just detta skrev jag med tanke på ett inlägg någonstans i röran under ifattläsning. Man jämförde tid det tog att fastställa dödsorsaken har jag för mig.
Citera
2018-08-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Knogning, vänskap och ovänskap
LW anmäler SD för knoggnuggningen på natten till sin födelsedag 10/1 -17. Efter den händelsen ger hon sig ut på födelsedags-cachehunting med C*ajj*o. Berättar hon något för honom?

En månad senare är hon på skridskotur med SD.
Är han ovetande om polisanmälan?

Några dagar senare är hon på kvällstur för en FTF med vännen JG.
Berättar hon något för honom?

Under våren blir det unfriending på Facebook mellan LW, SD och JG.
Hur var det med HD? Var hon vän med LW på Facebook?

Under juli -17 ordnar HD med eget geocachkonto.
Är det här H börjar tänka att hon vill skiljas?

Om SD och HD unfriendar LW förstår jag, men varför JG?
Din sista mening... det verkar väldigt känsligt från en del håll vad gäller JG. Trots att han verkar mycket involverad i det SD gör så kommer det inte fram mycket om honom.
Vore intressant om de som har med geo att göra har någon uppfattning.
Det kallas drev när han kommer ifråga... varför ska inte han bli lika uppmärksammad som andra i SD:s krets?
Citera
2018-08-06, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Din sista mening... det verkar väldigt känsligt från en del håll vad gäller JG. Trots att han verkar mycket involverad i det SD gör så kommer det inte fram mycket om honom.
Det kallas drev när han kommer ifråga... varför ska inte han bli lika uppmärksammad som andra i SD:s krets?
Vem är JG?
Citera
2018-08-06, 09:01
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

De senaste dagarna har det ju skrivits mycket om JH, ML m. fl, har inte hört ordet drev nämnas om det.

Varför blev det så väldigt känsligt kring JG?
Citera
2018-08-06, 09:05
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:

Det här reagerar jag också på. Det uttalas av flera postare att flera män i Lenas närhet borde granskas, men då JG kommer upp så skriks det smutskastning och drev av samma postare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in