2018-08-06, 08:13
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
"Regimlojala mördare" var väl ändå att ta i, är det Steffe som nu kommit på att rasbiologiska institutet missade att sterilisera downisens mamma eller vad?

Det är det väl inte? Det handlar om individer som tycker att politiken som bedrivs i Sverige är såpass viktig att dem vill vara med i statens våldsmonopol som används för att ytterst genomdriva denna. Den här typen av människor förtjänar endast förakt.

Andelen poliskramare här som inte tänker längre än näsan räcker är skrämmande
Citera
2018-08-06, 08:18
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinmandt
Det är väldigt många anhöriga till dödsoffer som blir intervjuade i media. Ofta ligger pressen på då det ligger ett ekonomiskt värde i att rapportera om det.
Hon kanske inte känner för att sitta hemma och sörja utan vill göra något meningsfullt. Väldigt många som lägger mycket tid på att städa och pyssla när de förlorat en nära anhörig, vilket de i vanliga fall kanske inte gör.

Jag förstår, vet inte vad jag felaktigt insinuerade. Chocken kommer väl nu när vardagen kommer ifatt.
Citera
2018-08-06, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBlair
Alternativet att brotta ned finns inte för kvinnliga poliser. https://lajvo.se/asylsoekare-slaar-ner-kvinnliga-poliser-och-slaar-soender-polisbilen-med-sten

Baserat på det där?
Jag har sett män som gör lika svaga ingripanden och kvinnor som gör bättre ingripanden.

Och vad har det med det som hänt att göra? Alternativ att brotta ner finns varken bland män eller kvinnor när någon har pistol.
Citera
2018-08-06, 08:27
Medlem
Det som jag tänkte på som jag tycker var sjukt. Det var att man inte tilläts gå fram och ge honom någon form av medicinsk hjälp?

Att man skall följa regler och protokoll det kan jag förstå. Men att de sägs att man måste vänta tills det är säkert. Det förstår jag inte i detta fallet. Ni har enligt mig bettet er som åsnor genom att dumpa ett halvt magasin i stackars kille, i cykeldäck och fönster. Ni är helt klart inte tillräckligt skickliga för att avfyra vapen.

Men varför fan har man inte fått hjälpa killen? Om ni var osäkra på om det var en riktig pistol borde dem väl snabbt efter att ha skjutit killen kunnat konstatera att de inte är en riktig?

Som jag förstått har man stått och inväntat diverse styrkor för att man fortfarande var rädd?
Citera
2018-08-06, 08:30
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Återigen, vet du hur en utredning bedrivs?
Läst några FUPar?
Har våldet eskalerat till denna nivå och fått detta mediala fokus så går det inte att mörka. Alla konspirerar inte mot dig.
Mindre fall av polisiärt övervåld är en annan femma... men detta är inte där!
Nån frågade om min tes och jag gav den i ärlighetens namn, sen huruvida rimlig den är har inte att göra med hur många självutnämnda experter eller poliser som sitter i denna tråd och kallar meningsmotståndare för icke-friska, brottsliga polishatare samt smyghyllar sig själva eller hur en FUP upprättas utan vad poliser har för moral bakom fasaden. En ordningsvakt jag jobbade med i somras och då och då kallpratade med berättade hur han tänker söka till polisyrket just för den fina kårandan som finns där och hur det fungerar, som en stor familj. En intressant fingervisning, för mig är tesen fullt möjlig.
Citera
2018-08-06, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Polisen har avrättat en utvecklingsstörd kort kille med tydlig diagnos. Karaktäristisk dessutom.

Nu försöker myndigheten fejka bort fakta och dra ut på utredningen. Förtroendet för polisen sjunker i botten.

Hoppas att Erics bödlar får ett traumatiskt fortsatt liv med mardrömmar och ångest.

Något annat rättvist straff lär dom inte få för sitt märkliga agerande. Det är den enda lilla rättvisa som gan ges i detta sjuka samhälle.

Fy fan för vissa svenska poliser.

Just din sista mening är essensen. Vi har ett dussin skribenter på tråden som är minst sagt idoga att påvisa att polisen har rätt att smälla av allt dom har vid minsta lilla drit. Faktiskt har jag aldrig vart med om lika envetna skribenter som dessa under mina 17 år på FB. Sen om dom är drogade eller att farsgubben är insatspolis, ja de vette faan. Spektakulärt är det hursom.

Personligen hade jag köpt hela scenariet om jag visste att det var erfarna poliser, och jag köper även Zoom å co standardargument att när man väl skjuter, ja då är det all-in som gäller.

Allt hänger på vilka de enskilda poliserna var, inte skjutvinklar, eric´s replika eller skymning på innergården.

- Hur var deras mindset?
- Hur länge har dom jobbat, hur pass väl känner dom sina kollegor?
- Hur var dynamiken i trion, var det unga materialkåta kax-lisor eller erfarna äldre kvinnliga/manliga poliser

Med dynamik menar jag att man kan läsa av varandras starka/svaga sidor intuitivt i en skarp situation.
Senast redigerad av speedskater 2018-08-06 kl. 08:48.
Citera
2018-08-06, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Nån frågade om min tes och jag gav den i ärlighetens namn, sen huruvida rimlig den är har inte att göra med hur många självutnämnda experter eller poliser som sitter i denna tråd och kallar meningsmotståndare för icke-friska, brottsliga polishatare samt smyghyllar sig själva eller hur en FUP upprättas utan vad poliser har för moral bakom fasaden. En ordningsvakt jag jobbade med i somras och då och då kallpratade med berättade hur han tänker söka till polisyrket just för den fina kårandan som finns där och hur det fungerar, som en stor familj. En intressant fingervisning, för mig är tesen fullt möjlig.

Hoppas inte denna tråd utvecklas till en av alla dessa trådar som utmynnar i att polisen har gjort allt rätt och det bara är idioter som ifrågasätter detta. Det kan ju mycket väl vara så att det sitter poliser och kommenterar i tråden utifrån deras "fina kåranda" som du beskriver den.
Tyvärr får ingen kritisera polisen utifrån, då tas det inte på allvar, bara inifrån.
Citera
2018-08-06, 08:44
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Hoppas inte denna tråd utvecklas till en av alla dessa trådar som utmynnar i att polisen har gjort allt rätt och det bara är idioter som ifrågasätter detta. Det kan ju mycket väl vara så att det sitter poliser och kommenterar i tråden utifrån deras "fina kåranda" som du beskriver den.
Tyvärr får ingen kritisera polisen utifrån, då tas det inte på allvar, bara inifrån.
Jomen de är dem, det är jag helt övertygad om.

Ett typiskt resonemang poliser brukar föra är "eftersom jag slog dig så måste du gjort nåt fel"
Citera
2018-08-06, 08:47
Medlem
everythingiss avatar
Någon fup kommer aldrig i det här fallet, det kommer tyvärr inte att väckas åtal mot poliserna. Polisen har gjort en katastrofal insats, men de flesta av oss vet redan att de kommer hållas utan ansvar.

Jag har viss förståelse för polisen, men när man tar till den yttersta lösningen så skall alla andra möjligheter vara betänkta... Ett sådant här beslut går inte att göra ogjort.

Jag är dessutom rätt säker på att historien med en våldsverkare i området är en efyerkonstruktion av polisen... anledningen till att jag säger det är för att all min tilltro på polis, rättsväsendet och myndigheter har fått sig en allvarlig törn under de senaste åren.

Jag påstår inte att ALLA är dåliga, men det är de få som förstör för de många... Ni kanske kan fundera varför polisen inte har florerat i metoo-kampanjen?.... De tystar ned all skit inom kåren.
Citera
2018-08-06, 08:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Jomen de är dem, det är jag helt övertygad om.

Ett typiskt resonemang poliser brukar föra är "eftersom jag slog dig så måste du gjort nåt fel"

De uttrycker sig lika hafsigt som kriminella dock, kan vara svårt att se skillnaden ibland. Och man får ju inte försöka utröna någons identitet, det går mot FB:s regler.
Citera
2018-08-06, 08:51
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Någon fup kommer aldrig i det här fallet, det kommer tyvärr inte att väckas åtal mot poliserna. Polisen har gjort en katastrofal insats, men de flesta av oss vet redan att de kommer hållas utan ansvar.

Jag har viss förståelse för polisen, men när man tar till den yttersta lösningen så skall alla andra möjligheter vara betänkta... Ett sådant här beslut går inte att göra ogjort.

Jag är dessutom rätt säker på att historien med en våldsverkare i området är en efyerkonstruktion av polisen... anledningen till att jag säger det är för att all min tilltro på polis, rättsväsendet och myndigheter har fått sig en allvarlig törn under de senaste åren.

Jag påstår inte att ALLA är dåliga, men det är de få som förstör för de många... Ni kanske kan fundera varför polisen inte har florerat i metoo-kampanjen?.... De tystar ned all skit inom kåren.

Lägg till att många kompetenta poliser har slutat pga. dålig ledning(Eliasson). Man har dessutom sänkt intagningskraven och har en HBTQ-agenda. Gissar även att man kvoterar in folk som inte borde få vara poliser. Det är troligen anledningen att solstrålen Eric inte längre finns ibland oss.
Citera
2018-08-06, 08:52
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Du har ett fel dock, polisen tar inte kritik från sina egna heller... De gör livet för de få som kommer med kritik till ett helvete... De som inte upprätthåller kårandan blir en utmobbad paria.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in