Citat:
Ursprungligen postat av
Spritsson
Polisen har avrättat en utvecklingsstörd kort kille med tydlig diagnos. Karaktäristisk dessutom.
Nu försöker myndigheten fejka bort fakta och dra ut på utredningen. Förtroendet för polisen sjunker i botten.
Hoppas att Erics bödlar får ett traumatiskt fortsatt liv med mardrömmar och ångest.
Något annat rättvist straff lär dom inte få för sitt märkliga agerande. Det är den enda lilla rättvisa som gan ges i detta sjuka samhälle.
Fy fan för vissa svenska poliser.
Just din sista mening är essensen. Vi har ett dussin skribenter på tråden som är minst sagt idoga att påvisa att polisen har rätt att smälla av allt dom har vid minsta lilla drit. Faktiskt har jag aldrig vart med om lika envetna skribenter som dessa under mina 17 år på FB. Sen om dom är drogade eller att farsgubben är insatspolis, ja de vette faan. Spektakulärt är det hursom.
Personligen hade jag köpt hela scenariet om jag visste att det var erfarna poliser, och jag köper även Zoom å co standardargument att när man väl skjuter, ja då är det all-in som gäller.
Allt hänger på vilka de enskilda poliserna var, inte skjutvinklar, eric´s replika eller skymning på innergården.
- Hur var deras mindset?
- Hur länge har dom jobbat, hur pass väl känner dom sina kollegor?
- Hur var dynamiken i trion, var det unga materialkåta kax-lisor eller erfarna äldre kvinnliga/manliga poliser
Med dynamik menar jag att man kan läsa av varandras starka/svaga sidor intuitivt i en skarp situation.