2018-08-06, 01:35
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Delar dina synpunkter. Vid ren fakta har man rätt att vara tvärsäker.

Och skribenten är inte bara säker på sin sak, Hon ger all denna fakta direkt vid trådstarten. Det måste ha underlättat för Åklagaren med sitt motivuppmålande. Polisen behövde inte heller slösa resurser på pressmeddelanden. Att frågaen så anonym och tvärsäker person hur hen har fått reda på all denna explicita kunskap behövs inte. Hen låter ju så säker. Då måste det ju vara sant.
Citera
2018-08-06, 01:39
Medlem
tjackarismygs avatar
[quote=glendale|64855286]Jovisst, men inte är väl mordet planerat sen 4 år tillbaka?

Håller med. Det verkar ju ännu konstigare. Men det kanske finns en pool av färdiga nick som kan användas vid behov.
Citera
2018-08-06, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binju
Enligt vad Malin själv skrivit, ville han först inte ha betänkande. Allt skulle avslutas pang bom. Efter hennes vädjan begärde han betänketid.
Malin menar att han sedan bröt den berodde på att hon skickade fakturor till honom på massage och terapi hon tagit i spår av skilsmässan. Precis som hon trott blev han sur och ny önskan om ett snabbt avslut kom "som ett brev på posten" i direkt anslutning till hennes utskick till honom.

Det var väl snarast begripligt. Hon ältar ju fortfarande skilsmässan trots att dom är skilda sedan ett antal år.
Citera
2018-08-06, 01:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Och skribenten är inte bara säker på sin sak, Hon ger all denna fakta direkt vid trådstarten. Det måste ha underlättat för Åklagaren med sitt motivuppmålande. Polisen behövde inte heller slösa resurser på pressmeddelanden. Att frågaen så anonym och tvärsäker person hur hen har fått reda på all denna explicita kunskap behövs inte. Hen låter ju så säker. Då måste det ju vara sant.

SD har inte postat något i sin geocachlogg sedan
29 Jul 18.
Tror du att han också har varit tvungen att
försvinna?
Citera
2018-08-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg

Håller med. Det verkar ju ännu konstigare. Men det kanske finns en pool av färdiga nick som kan användas vid behov.

Eller så är det Säpo/KSI som tar fram sina resurser
( Ironiserar inte, jag gillar dina teorier).
Senast redigerad av glendale 2018-08-06 kl. 01:54.
Citera
2018-08-06, 02:00
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det bedömdes inte som våldshandning utan som tvång att få ur någon ur ens privata sfär.

I vilken form har du fått för dig att detta tvång var undrar jag då? Var det i form av ett kompulsivt tvång eller fysiskt tvång? För eftersom du rör dig så säkert med uttrycken och citerar från utredningen så vet du så klart att det finns två juridiska begrepp rörande tvång.

Kompulsivt = påverkan genom hot
Fysiskt = påverkan genom våld

Det första är en verbal handling och det andra en våldshandling.
Citera
2018-08-06, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du är inte neutral. Du är pro-SD precis som EGT , Snoriga juristaspiranten och Darkwin.
Backa är du snäll... Jag är pro-få-fast-mördaren-oavsett-vem-det-är...
Men jag tror mindre och mindre på SD som mördaren. Jag ser det inte som ett självändamål att hålla fast i något, utan värderar dom uppgifter jag får och tar ställning därefter.

Vissa här inne har skapat en uppfattning att SD är ett svin och lutar sig mot att han är skäligen misstänkt fortfarande, utan att värdera förutsättningarna objektiv.

BILJ-VELN:
Fått en viskning förut, som jag tog mest som vild spekulation. Men visst, det kan finnas en sanning i den med, eftersom personen känner HD ganska bra.

SD skjutsade hem LW och hade bråttom hem för HD jobbade natt (eller inte var hemma) och barnen kunde vara själva ett tag men ringde och ville att pappa skulle komma hem.
LW köpte inte detta, utan trodde att han ville undvika henne, så hon vägrade kliva ut och ville att han var kvar med henne. Barnen klarade sig själva. Detta eskalerade och SD fick mer och mer panik för sina barn, medan LW körde på att hon ville ha honom, men han ville inte ha henne. Hon ville prata.

OM detta är sant, eller ligger åt det hållet. Hur ställer sig ni som tyckte SD gjorde så katastrofalt fel i den situationen?
Om han är en kvinnomisshandlare i ert tycke, vad blir då LW med ovanstående scenario?
Oavsett, vi vet inte förutsättningarna! Han kanske till och med borde markerat än kraftigare mot henne?
Citera
2018-08-06, 02:08
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Eller så är det Säpo/KSI som tar fram sina resurser
( Ironiserar inte, jag gillar dina teorier).

Teorier kan vara intressanta. Bättre än sida upp och sida ner med snyft och gnäll och rykten och pajkastning i alla fall.
Det behööver inte vara Säpo eller KSI såklart. Men t ex Noa som samarbetar med amerikanska STG, kan mycket väl ha börjat lägga upp enkla sätt att sprida desinformation redan när oroligheterna i Malmö, Göteborg och Vivalla började. Föralldel information också. Utan att behöva ta utgivaransvar.
Min uppfattning är att en del av nicken används för att fylla med snömos så man missar viktiga inlägg. Andra används för att styra tråden rätt. Naturligtvis finns det massor med vanliga yrpannor också.
Citera
2018-08-06, 02:12
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Backa är du snäll... Jag är pro-få-fast-mördaren-oavsett-vem-det-är...
Men jag tror mindre och mindre på SD som mördaren. Jag ser det inte som ett självändamål att hålla fast i något, utan värderar dom uppgifter jag får och tar ställning därefter.

Vissa här inne har skapat en uppfattning att SD är ett svin och lutar sig mot att han är skäligen misstänkt fortfarande, utan att värdera förutsättningarna objektiv.

BILJ-VELN:
Fått en viskning förut, som jag tog mest som vild spekulation. Men visst, det kan finnas en sanning i den med, eftersom personen känner HD ganska bra.

SD skjutsade hem LW och hade bråttom hem för HD jobbade natt (eller inte var hemma) och barnen kunde vara själva ett tag men ringde och ville att pappa skulle komma hem.
LW köpte inte detta, utan trodde att han ville undvika henne, så hon vägrade kliva ut och ville att han var kvar med henne. Barnen klarade sig själva. Detta eskalerade och SD fick mer och mer panik för sina barn, medan LW körde på att hon ville ha honom, men han ville inte ha henne. Hon ville prata.

OM detta är sant, eller ligger åt det hållet. Hur ställer sig ni som tyckte SD gjorde så katastrofalt fel i den situationen?
Om han är en kvinnomisshandlare i ert tycke, vad blir då LW med ovanstående scenario?
Oavsett, vi vet inte förutsättningarna! Han kanske till och med borde markerat än kraftigare mot henne?

Så det är den version SD har lurat i godtrogna,
hjärntvättade HD som tror på allt han säger?

"Han kanske till och med borde markerat än kraftigare mot henne?"

Det kanske var det han gjorde 15 maj i år?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-08-06 kl. 02:16.
Citera
2018-08-06, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så det är den version SD har lurat i godtrogna,
hjärntvättade HD som tror på allt han säger?
Vad är din åsikt om det förhåller sig så? Det är det som är intressant i denna pajkastning
Citera
2018-08-06, 02:16
Medlem
tjackarismygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
SD har inte postat något i sin geocachlogg sedan
29 Jul 18.
Tror du att han också har varit tvungen att
försvinna?

1 2 3... Nu skriver han nog eftersom du skrev det där Eller den som har jouren att skriva pladder om simning, lerpölar och kanelbullar.
Nej skämt och sido. Jag vet inte. Jag har hemskt svårt att tro det. Vilka det nu är som inte gillade LW, så kan de inte utradera hela den Svenska säkerhetstjänsten. UW, JG, SD och HD gjorde bara sitt polisjobb. Men det troligaste är väl att de omgrupperar från Hjärsta eller vad det heter. Kanske Västerås nästa. Där händer det grejor! Han kanske kan flytta in hos sin gamla skolkamrat. T*mas. Polisen som fick huset pepprat med ett helt magasin från en AK 47. Hans fru heter också Hanna och är sjuksköterska mellan Thriatlon och havskajak.
Citera
2018-08-06, 02:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vad är din åsikt om det förhåller sig så? Det är det som är intressant i denna pajkastning

Min åsikt är att han skulle ha varit hemma hos
sina barn hela tiden istället för att lämna dem
ensamma medan han var ute och lekte med sin
älskarinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här