2018-08-05, 17:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Fast du förutsätter att jag inte tycker att påven hade en jobbig maj t ex (och han har haft det fortsatt för jävligt rent ut sagt), och att det inte varit en spännande juli för mig. Det har det. Vi har fått ny information löpande i Spygate. Visst man kan välja att tycka att det är ospännande, men jag som jag ser det, är vi akt tre. Det är olidliligt spännande, faktiskt.

Nej. Du har förvisso skrivit om att det är "spännande" vid en himla massa tillfällen men jag tog endast ett litet urval av de mest intressanta och inget av dem hade ett jota med påven eller maj att göra.. Varför läser du inte det du kommenterar?

Att du tycker det är olidligt spännande kan jag dock köpa, eller jag kunde ha gjort det fram tills häromdagen när Spicer förklarade att Q är en bluff - då föll ju det sista "hoppet" eller vad det var de troende hade.
Citera
2018-08-05, 19:55
Moderator
OT raderat. Diskussionen om Trumps handelstullar och amerikansk politik i allmänhet får tas i forumet Politik: USA.

/Moderator
Citera
2018-08-05, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Qs och Trumps kampanj mot fria media, mot konstitutionen och mot demokrati är FASCISM.

Qanon och Trump är fascister. Någon gång måste det sägas, men detta är ju ett faktum. Tyskland 1933. Detta ÄR farligt.

Nej, inte alls. Man får absolut uttrycka sina åsikter om kvaliteten på olika nyhetskanalers rapportering. Det är när man fängslar, hotar och förtrycker journalister och stänger ner tidningar och dylikt som det är farligt. Det Trump och Q gör är att driva en kampanj mot medias ensidiga rapportering, helt fredligt och demokratiskt. Varken Trump eller Q har hindrat någon från att uttrycka sin ståndpunkt, eller hur?
Under hela Trumps tid i Ovala Rummet har media konstant häcklat honom och uppviglat folket mot honom, vi ser det även här i Sverige och Europa överlag. Och han låter dem hållas. Men när han säger att deras rapportering är oärlig och Acosta blir måltavla för folks missnöje när de ropar CNNsucks, så lipar dessa häcklare och mobbare som små barn.
Folk blir attackerade för att de har en MAGA keps på sig, liberalerna spyr hat ur sig på alla plattformar, allt Trump gör spottas på oavsett om det är fredssamtal med NK, överrenskommelser med ärkefienden Ryssland etc.

Faktum är att det har inte varit så tydligt var fascismen huserar sedan andra världskriget. Det är på vänstersidan och de som Trump kallar fake news står i det båset.

Var inte så jävla panikslagen, lilla snöflingan. Det är då du blir ett verktyg för fascisterna.
Citera
2018-08-05, 20:51
Medlem
BushwickBills avatar
Intressant att Spicer helt plötsligt blivit en auktoritet bland nollorna här, nu är han sanningen personifierad tydligen!
Citera
2018-08-05, 21:07
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Nej, inte alls. Man får absolut uttrycka sina åsikter om kvaliteten på olika nyhetskanalers rapportering. Det är när man fängslar, hotar och förtrycker journalister och stänger ner tidningar och dylikt som det är farligt. Det Trump och Q gör är att driva en kampanj mot medias ensidiga rapportering, helt fredligt och demokratiskt. Varken Trump eller Q har hindrat någon från att uttrycka sin ståndpunkt, eller hur?
Under hela Trumps tid i Ovala Rummet har media konstant häcklat honom och uppviglat folket mot honom, vi ser det även här i Sverige och Europa överlag. Och han låter dem hållas. Men när han säger att deras rapportering är oärlig och Acosta blir måltavla för folks missnöje när de ropar CNNsucks, så lipar dessa häcklare och mobbare som små barn.
Folk blir attackerade för att de har en MAGA keps på sig, liberalerna spyr hat ur sig på alla plattformar, allt Trump gör spottas på oavsett om det är fredssamtal med NK, överrenskommelser med ärkefienden Ryssland etc.

Faktum är att det har inte varit så tydligt var fascismen huserar sedan andra världskriget. Det är på vänstersidan och de som Trump kallar fake news står i det båset.

Var inte så jävla panikslagen, lilla snöflingan. Det är då du blir ett verktyg för fascisterna.
Trump kallar media och journalister för "äckliga" och "fejk" och "folkets fiende". Trump ÄR redan president med betydande makt men vill uppenbarligen inte bli granskad alls. Han attackerar ledarna i västliga demokratier, samtidigt som han lismar för och uttrycker beundran för autokrater och diktatorer som Putin och Kim Jung Un. Han har t o m önskat att han skulle få samma "respekt" från sitt folk som folket i Nordkorea ger sin ledare.

Och Trumps Q-skylt-viftande fans lallar bara med. Drain the swamp va? Ta väck den amerikanska konstitutionen och dess bärande idé om Checks and Balances, aka "Deep State"??

https://en.wikipedia.org/wiki/Separation_of_powers

----

Väst är faktiskt ganska bra. Jämförelsevis. Försvara demokratin.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-08-05 kl. 21:14.
Citera
2018-08-05, 21:13
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Intressant att Spicer helt plötsligt blivit en auktoritet bland nollorna här, nu är han sanningen personifierad tydligen!

Han har väl högre auktoritet än en anonym på nätet?
Citera
2018-08-05, 21:48
Medlem
BushwickBills avatar
Haha, du fortsätter vara den tredje största idioten här!

Har ju bildats en hel del sköna allianser efter att Trump derangement syndrome kvalificerat sig för DSM VI men att Sean Spicer skulle anses vara en auktoritet såg jag dock inte komma

Varför var då Q tvungen att "force this one" och "FEED"? Varför gå mainstream just nu?

Den enklaste förklaringen kanske är den bästa?

Anon:
Citat:
There is a reason why we needed to go mainstream prior to the EVIDENCE being dropped

TO ESTABLISH THE FACT THAT A LARGE GROUP OF PATRIOTS ALSO HAD THE EVIDENCE

Like JA's key, that if something happened to him, the information would be released.
Mass knowledge - no reason to eliminate anyone. We ALL know.
Citera
2018-08-05, 22:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Haha, du fortsätter vara den tredje största idioten här!

Har ju bildats en hel del sköna allianser efter att Trump derangement syndrome kvalificerat sig för DSM VI men att Sean Spicer skulle anses vara en auktoritet såg jag dock inte komma

Varför var då Q tvungen att "force this one" och "FEED"? Varför gå mainstream just nu?

Den enklaste förklaringen kanske är den bästa?

Anon:

Fast förutom att Spicer förklarat att Q är fake så har vi ju även Sarah Sanders svar om Q:
“Does the President encourage the support of people who showed up last night in these QAnon and Blacks for Trump fringe groups?”

Sanders responded, “the President condemns and denounces any group that would incite violence against another individual and certainly doesn’t support groups that would promote that type of...

Men visst, du är långt ifrån den första konspirationstroende som inte vill erkänna att du haft fel.
Citera
2018-08-05, 22:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Som en avlöning kommer den största dåren av dom alla med sina bevingade visdomsord ännu en gång, man kan ställa idiotklockan efter dig min lilla pissboa!

Läs igenom transkriptionen igen och applicera logik.
Sanders, Vita Husets nuvarande pressekreterare, svarar att Trump tar avstånd från våldsbejakande grupperingar (som Qanon).

Spicer, Vita Husets tidigare pressekreterare, svarar att Q är fake.

Q själv påstår att han är högt uppsatt och säkerhetsklassad men tror att en ambulanshelikopter är en nedskjuten missil.

Q själv tror att Podestas väldokumenterade (såväl via film som i intervjuer långt innan mailläcka) valnötssås är kodord för pedofili eller nåt.

Man måste vara bra biased om man inte inser den enkla faktan att Q inte är den han utgett sig för..

Det hade förstås varit lätt att dra slutsatsen att det är desperation och osäkerhet som lyser igenom i ditt otrevliga bemötande av oss andra, men du har ju haft samma pissattityd igenom hela tråden så det är väl bara sån du är..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-05 kl. 22:31.
Citera
2018-08-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fast förutom att Spicer förklarat att Q är fake så har vi ju även Sarah Sanders svar om Q:
“Does the President encourage the support of people who showed up last night in these QAnon and Blacks for Trump fringe groups?”

Sanders responded, “the President condemns and denounces any group that would incite violence against another individual and certainly doesn’t support groups that would promote that type of...

Men visst, du är långt ifrån den första konspirationstroende som inte vill erkänna att du haft fel.

Ja en eloge för att du fortfarande försöker ska du ha ! Men dina svar varierar mycket, från att vara rätt klipska till att framstå som en komplett idiot. Som svaret jag citerar, det är som om du inte kan läsa mellan raderna. Det kommer en tid snart då S.Sander kan prata varmt om Q och dess följare. Hadde hon gjort det vid det tillföllet hadde mycket blivit annorlunda. Men istället tömde msm sitt krut. Så slutade dem plötsligt prata om Q, varför? Kankse för att dom insåg att ovasätt vad de gjorde (förutom att säga sanningen) kommer att vara ett misstag. När ska det gå upp för er att ni som snackar ned Q-rörelsen kommer att tvingas inse att ni är förlorarna? Sakta men säkert flyttas pjeserna framåt och Ni har inte en changs OCH det är det häftigaste av allt, ni kan ta er löner och era uppdrag å stoppa dem upp nånstans där det är mörkt och kladdigt för de goda i den här världen håller på å krossa allt skit som så länge försurat vanliga omedvetna människors liv, som i sin ignorans bara velat göra gott.

Äntligen, fy fan vad jag ska fira snart !!
Citera
2018-08-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll
Ja en eloge för att du fortfarande försöker ska du ha ! Men dina svar varierar mycket, från att vara rätt klipska till att framstå som en komplett idiot. Som svaret jag citerar, det är som om du inte kan läsa mellan raderna. Det kommer en tid snart då S.Sander kan prata varmt om Q och dess följare. Hadde hon gjort det vid det tillföllet hadde mycket blivit annorlunda. Men istället tömde msm sitt krut. Så slutade dem plötsligt prata om Q, varför? Kankse för att dom insåg att ovasätt vad de gjorde (förutom att säga sanningen) kommer att vara ett misstag. När ska det gå upp för er att ni som snackar ned Q-rörelsen kommer att tvingas inse att ni är förlorarna? Sakta men säkert flyttas pjeserna framåt och Ni har inte en changs OCH det är det häftigaste av allt, ni kan ta er löner och era uppdrag å stoppa dem upp nånstans där det är mörkt och kladdigt för de goda i den här världen håller på å krossa allt skit som så länge försurat vanliga omedvetna människors liv, som i sin ignorans bara velat göra gott.

Vem avgör vem som är god eller ond?
Gud, "Q" eller Donald Trump ?
Vilka representerar "Deep State" är det alla som inte tror på "Q" eller alla som inte litar på Donald Trump?
Citera
2018-08-05, 23:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheoneaboveAll

Och om den tiden aldrig kommer för att Q är fejk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in