2006-10-06, 18:34
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ran
... en gammal brödrost tar de gamla på alla sätt.

??
Citera
2006-10-06, 18:38
Medlem
jomenvisst84s avatar
Har en 12 år gammal vit sak som rostar mackorna ojämt och uppskjutningsmekanismen pajjat på.

Använder den inte speciellt ofta men det kanske är dags att köpa en ny ändå... ska se till att den nya har en lång sladd, den nuvarande kräver en förlängningssladd!
Citera
2006-10-06, 18:38
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Jag är tokigt sugen på att köpa den dära knallröda
toastern som heter "Chili"

Någon som vet namnet på tillverkaren och om den är någe bra?
OBH Nordica Chilli Toaster heter den. Jag vet inte om den är bra, men dyr är den i alla fall. Lite oekonomisk form, måste jag säga. Den större modellen rostar fyra mackor på bredden.

Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
ska se till att den nya har en lång sladd, den nuvarande kräver en förlängningssladd!
Det är standard i brödrostbranschen. Alla verkar ha för kort sladd av någon anledning.
Citera
2006-10-06, 18:44
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
OBH Nordica Chilli Toaster heter den. Jag vet inte om den är bra, men dyr är den i alla fall. Lite oekonomisk form, måste jag säga. Den större modellen rostar fyra mackor på bredden.
...

Den är nice
Citera
2006-10-06, 18:59
Medlem
TheMPGs avatar
Philips Toastsensor, brödrostarnas rolls royce =)
inköpt 1997 för runt 6-700kr...
tar 4 mackor, en knapp för rostning av fruset bröd, en knapp för uppvärmning av fruset bröd, en knapp för uppskjutning innan den är klar. sen när den är klar och man inte får tag i mackan, så finns det en extralift-funktion så att mackorna kommer upp, och man slipper hålla på med gafflar m.m

lång sladd, utdragbar smulplåt uindertill...

aldrig haft en bättre rost!
Citera
2006-12-09, 15:24
Medlem
Continental Ops avatar
har en stor silverfärgad brödrost från ÖB för 99 kr
är lite missnöjd med den, ytan på brödet blir rostat men brödet blir inte så varmt rätt igenom liksom. Spelar det nån roll vafan man har för brödrost? kan det bero på att jag bara köper grovtoast från LidL?
Citera
2006-12-15, 02:53
Medlem
callcias avatar
silverblank, rostar 2 skivor, termostat...
Citera
2006-12-15, 09:54
Medlem
Belldozers avatar
Jag har en Philips från 70-talet (mörkbrun med något skumt ringmönster som skall föreställa en blomma). Den har funkat kanon så länge jag kan minnas, rostar perfekt varje gång =)
Citera
2018-07-30, 21:25
Medlem
Android2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belldozer
Jag har en Philips från 70-talet (mörkbrun med något skumt ringmönster som skall föreställa en blomma). Den har funkat kanon så länge jag kan minnas, rostar perfekt varje gång =)

Jag bumpar en uråldrig tråd.

Jag hade en precis likadan brödrost och jag älskade den. Tyvärr försvann den någon gång (skilsmässa? flytt?). Har i alla fall lyckats få tag på den orangea varianten nu. Den heter visst Philips HD 4149.
Citera
2018-08-05, 20:57
Medlem
janwindahls avatar
Flyttar.

Övrig hemelektronik --> Bostad, hem och trädgård
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera