2018-08-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det enda som framkommer där är vad pappan lägger fram.

Hur menar du att detta kan ses som en bekräftelse?

En bekant bor i närheten och såg miniatyrvapnet med egna ögon.
Citera
2018-08-05, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Detta nämndes uppenbarligen också i kvällsnyheterna.

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/eric-torell-sk%C3%B6ts-till-d%C3%B6ds-av-polis-hade-downs-syndrom-och-autism-10759886

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast det enda som framkommer där är vad pappan lägger fram.

Hur menar du att detta kan ses som en bekräftelse?

Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Tyckte du verkligen att det konstaterades att vapnet liknade en leksak? Man hör på den upphaussade speakern då han vill sälja annonser till TV 4 och få det till som att poliserna avrättade monstret med berått mod. Helt djävla sjukt hur någon ens vill vara polis i det här skitlandet och även vänsterpacket kommer blir varse en dag då ingen längre går säker. För mig är det ingen förlust alls att detta missfoster till son dog och det enda morsan kommer sörja är bidragen. Enorma summor som den här sorten uppbringar och det är vårdnadshavaren som förvaltar bidragen. Sosselandet Sverige levererar.

Jag kan bara hålla med om detta bekräftar inget. Det är samma uppgifter som vi sen tidigare från föräldrarna. Från flera nyhetssidor på nätet.
Citera
2018-08-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det enbart polisen som fortsätter hävda att det var mörkt vid tillfället, polisen har rätt, många andra har fel?

Finns det rörliga bilder på Eric, vore intressant att se hur Eric rörde sig?
Skjutningen skedde väl drygt 40 min före soluppgång. Visst börjar det bli ljust då men det är absolut inte fullt dagsljus som en del påstår. Dessutom skedde skjutning på en innegård med höga hus runt omkring och solljuset är ju väldigt lågt eftersom solen ännu inte ens kommit upp över horisonten. Vittnen säger också att polisen lyste på Erik med starka ficklampor efter skjutningen. Varför skulle de göra det om det var fullt dagsljus?
Citera
2018-08-05, 00:49
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det enbart polisen som fortsätter hävda att det var mörkt vid tillfället, polisen har rätt, många andra har fel?

Finns det rörliga bilder på Eric, vore intressant att se hur Eric rörde sig?
Det räcker väl för fan att se bilder på Erik som liknar ett monster. Om kärringen till morsa dessutom gett han fel mat och gödslat avkomman med skräpmat kan du väl lista ut själv att det väller ut på bredden om man är 130 cm lång. Vad tror du själv? Att han gick som en elitgymnast och förde sig graciöst. Hakan var ju större än hela huvudet nästan och han påminde mycket om en missbrukare av alkohol eller droger. Tacka fan för att poliserna drog vapen. Hade det varit en normal människa skulle detta inte ha hänt. Föräldrarna bär ansvaret som inte låste dörren, hade spjälsäng med galler och gav Erik en leksakspistol.
Citera
2018-08-05, 00:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det tror jag inte då han inte hinner med i den takten. Klart att han måste tvätta bort allt det hemska som dokumentären visar då Löfvens föregångare avlivade sådana som Erik tidigt.

Löfven har fullt upp och ska också smörja alla homosexuella och transor vilka också avlivades och steriliserades fram till 40-talet. Erik ska samtidigt vara glad som fick leva trots föräldrar som brast i omsorgen. Hade papsen fixat ett lås då han visste att Erik ville ut ur lägenheten skulle han levt idag. Sen har kanske Erik uppfattat efter att ha läst om alla skjutningar och sett på TV hur man beväpnar sig i t,ex Malmö? 3-åringar är lättlärda och tar efter dom vuxna. Kanske att Erik sett på nyheterna att fångarna rymmer och ville göra likadant? Många frågor som kräver svar. Erik kanske inte var lika dum som flertalet skribenter? IQ är svårt att mäta på Flaschback och var och en får bedöma själva.

I artikeln nedan (där även leksakspistolen syns) framhåller modern att Eric lika gärna hade kunnat ta en Barbiedocka från lådan och gått ut med. Men jag är tveksam om det, han kanske tog pistolen för att det skulle vara säkert att gå ut i natten. Eller att han skulle ut och jaga "buset"? Ett vittne som bor i området och vars dotter brukat vara barnvakt åt Eric nämner att Eric var busig och kunde springa fast modern vid något tillfälle sagt att han knappt kunde gå.
Teoretiskt sett angående hur "självklart" ofarlig en med DS är, om de kan hitta en gömd(?) nyckel till ett säkerhetslås och gå ut så skulle de likväl ha kunnat hitta en nyckel och låsa upp ett vapenskåp?

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/

Tragiskt är det för alla inblandade.
Citera
2018-08-05, 00:51
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Jag kan bara hålla med om detta bekräftar inget. Det är samma uppgifter som vi sen tidigare från föräldrarna. Från flera nyhetssidor på nätet.
Kallar du dom där föräldrar? Ja, dom har avlat fram en vanskapt avkomma och håvar in bidrag. Nu är dom desperata och hoppas på stort skadestånd så dom kan fortsätta att kröka loss och åka till Ullared.
Citera
2018-08-05, 00:51
Medlem
Om detta är vapnet som Eric hade så är det inte så litet. Jämför detta med plattorna. Normal storleken för denna typ av plattor är 40x40 cm. Så jag uppskattar till att det är ca 30-40 cm långt och 5 cm brett över pipan.

https://d.cdn-expressen.se/images/16/b7/16b789eb227f4fdfa483c476a4ee81ae/16x9/495@60.jpg
Citera
2018-08-05, 00:52
Medlem
CapsLock99s avatar
Polisen är allt sämre utbildade, man släpper in mer personer som tidigare ej kvalificerat sig, ändå tappar man i antal. Sverige har hälften så många poliser per kapita jämfört många andra länder.

Brotten ökar mångdubbelt i vissa bostadsområden, polisen tvingas vara på helspänn. Flödet av nyanlända fortsätter vara högt, möjligheten att skaffa jobb för dessa är minimal.

Tycker att detta helt kan lastas de politiker som nu förfasas över detta, på twitter. Nästa gång är det ytterligare barn eller en hel familj som stryker med då riktiga brottslingar skjutit tillbaka.

Fruktansvärt att konstatera att utvecklingen fortskrider exakt i enlighet med vad många som tystats i landet tidigare larmat och förutspått. Detta tycker jag även gör stora delar av journalistkåren medskyldig till utvecklingen.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-08-05 kl. 00:55.
Citera
2018-08-05, 00:56
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
I artikeln nedan (där även leksakspistolen syns) framhåller modern att Eric lika gärna hade kunnat ta en Barbiedocka från lådan och gått ut med. Men jag är tveksam om det, han kanske tog pistolen för att det skulle vara säkert att gå ut i natten. Eller att han skulle ut och jaga "buset"? Ett vittne som bor i området och vars dotter brukat vara barnvakt åt Eric nämner att Eric var busig och kunde springa fast modern vid något tillfälle sagt att han knappt kunde gå.
Teoretiskt sett angående hur "självklart" ofarlig en med DS är, om de kan hitta en gömd(?) nyckel till ett säkerhetslås och gå ut så skulle de likväl ha kunnat hitta en nyckel och låsa upp ett vapenskåp?

https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/

Tragiskt är det för alla inblandade.
Tyckte du redogjorde rätt bra där och enligt mig borde en riktig utredning göras av föräldrarna och deras bidragstagande för lille Erik. Han kan teckna sångtexter och verkar begripa väldigt bra vid dom tillfällen som passar in. Ena minuten är han som en baby och nästa kan han beväpna sig och rymma ut genom ytterdörren mitt i natten. Kärringen har nog hand om alla bidrag då hon verkar mest desperat och hoppas på en stor TV-gala där svenska folket samlar in till häxan. Alltihop är nog något helt annat än spekulationer här där poliserna framstår som tafatta lustmördare och skit.
Citera
2018-08-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Om man tittar på bilderna hos Aftonblader så verkar detta ha skett på Norrbackgatan 41-43. Ta jämflr följnande

Google street view
https://www.google.se/maps/@59.3443462,18.0321785,3a,75y,286.49h,74.82t/data=!3m6!1e1!3m4!1sS6VM5-Umg0RLdn-mtX3egA!2e0!7i13312!8i6656

Aftonbladet
https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/f2249c88-39ee-44a2-9020-165a83266ad2?fit=crop&h=696&w=1100&5a1c5b1c

Vänd dig sedan om i Google street view och titta på kronan med ett K under som syns i fönstret på bakgrunden

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/c5265a0e-4f6c-44b6-b09e-4b5e8b9f1787?fit=crop&h=711&w=1100&4e234ccb

Tittar man sedan på satellitbilderna så ser man att man kan komma in på gården från tre håll.
Så det behöver inte betyda att poliserna har gått runt Eric. De kan ha kommit in från olika håll helt enkelt.

Läs även vad Moohialdin Ali Alsurmi säger till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21AqjR/vittne-traffade-eric-precis-fore-skotten-han-ville-leka

Bakom huset finns en park och det kan vara där han såg Eric.

Min teori är att polisen redan var på plats och sökte efter en pistolbeväpnad man och befann sig redan på gården när Eric kom dit med sin leksakspistol och sprang på dem.
Bra teori ! Smart tänkt
Citera
2018-08-05, 00:57
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Det har redan nämnts i nyheterna att vapnet var mycket mindre än ett riktigt vapen, samt att det tydligt ser ut som en leksak.

Fast på bilden som presenteras här https://www.expressen.se/nyheter/erics-mamma-polisen-har-varit-knapptyst/ så är det väldigt likt en riktig pistol. Gatstenarna bredvid är ca 20cm långa och leksaken har ju ungefär samma längd och form som en riktig pistol.
Citera
2018-08-05, 00:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Tyckte du redogjorde rätt bra där och enligt mig borde en riktig utredning göras av föräldrarna och deras bidragstagande för lille Erik. Han kan teckna sångtexter och verkar begripa väldigt bra vid dom tillfällen som passar in. Ena minuten är han som en baby och nästa kan han beväpna sig och rymma ut genom ytterdörren mitt i natten. Kärringen har nog hand om alla bidrag då hon verkar mest desperat och hoppas på en stor TV-gala där svenska folket samlar in till häxan. Alltihop är nog något helt annat än spekulationer här där poliserna framstår som tafatta lustmördare och skit.

På bilden där Eric sitter vid ett bord är han ju nästan lite lik Oisin Cantwell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in