2018-08-04, 22:03
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Bibeln påstås vara Guds levande Ord.
Det står tydligt skrivet i Bibeln att man endast ska hålla Gud för sanning, men ALLA människor ska hållas som listiga lögnare. Men jag har fått min Bibel av människor.
Det är människor som påstår att den är sann. Det är människor som påstår att Bibeln är perfekt och från Gud.

Hur kan jag tro att Bibeln skulle vara Guds Ord utan att lita på korrupta människor?
Citera
2018-08-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Det står tydligt skrivet i Bibeln att man endast ska hålla Gud för sanning, men ALLA människor ska hållas som listiga lögnare. Men jag har fått min Bibel av människor.
Det är människor som påstår att den är sann. Det är människor som påstår att Bibeln är perfekt och från Gud.

Hur kan jag tro att Bibeln skulle vara Guds Ord utan att lita på korrupta människor?

Som med allt annat som står i bibeln, tro
Citera
2018-08-04, 23:37
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aightsogood
Som med allt annat som står i bibeln, tro
Men i så fall. Enligt Bibeln. Vem tror jag på?
Tror jag då på Gud i himlen eller snubben som gav mig Bibeln och påstod att den är från Gud ??
Citera
2018-08-04, 23:41
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det betyder inte att alla män ljuger alltid. Det betyder att ingen är skrupelfri. Bibeln däremot, är sann. Hela bibeln.
Citera
2018-08-05, 00:07
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det betyder inte att alla män ljuger alltid. Det betyder att ingen är skrupelfri. Bibeln däremot, är sann. Hela bibeln.
Ska jag tro på dig? Bortse från Gud och tro på dig och Bibelförsäljaren ?
Eller vad menar du?
Citera
2018-08-05, 00:09
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ska jag tro på dig? Bortse från Gud och tro på dig och Bibelförsäljaren ?
Eller vad menar du?

Nej, du ska inte bortse från Gud. Det står inte "alla män ljuger alltid om allt". Det står att alla män är lögnare. Innebörden av det är inte att allt jag säger är en lögn. Innebörden av det är att till skillnad från mig, så kan du lita på att varje ord i bibeln är absolut sanning, medan mig måste du vara vaksam på.
Citera
2018-08-05, 00:14
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, du ska inte bortse från Gud. Det står inte "alla män ljuger alltid om allt". Det står att alla män är lögnare. Innebörden av det är inte att allt jag säger är en lögn. Innebörden av det är att till skillnad från mig, så kan du lita på att varje ord i bibeln är absolut sanning, medan mig måste du vara vaksam på.
Men är det inte du som säger att jag kan lita på varje ord i Bibeln? Ska jag inte vara vaksam nu då?
Citera
2018-08-05, 00:18
Medlem
Citat:

Kvällens Åsnetråd.
Med den logiken så behöver du ju inte tro på det som står i bibeln, men då faller ju hela din New Age tolkning av bibeln också.
Varför gör du alla dessa trådar om bibeln om du inte tror att den är sann?

Det du ska tro är att Gud är sann, han kom själv ned till Jorden för att bli korsfäst för vår skull, genom att tro på detta och att Lyda buden i bibeln så kan vi få komma till himmelriket med honom.
seså spring iväg och tro nu Åsna.
Citera
2018-08-05, 00:19
Medlem
Citat:
Men är det inte du som säger att jag kan lita på varje ord i Bibeln? Ska jag inte vara vaksam nu då?

Du måste våga tro på Jesus. Sluta med synden.
Citera
2018-08-05, 00:19
Medlem
Man ska tro på sig själv vad man tror . Å läser man bibeln ska man först lita på sig själv vad man läser så man inte blir hjärntvättad. Man läser. Man ska icke dräpa ! Jaha jo det låter rätt. Du ska elda offer djur till gud för den härliga doften ! Jaha jo det lät nog rätt så fel. Jesus gick på vattnet! Jo det låter ju rimligt ! Not.
Svårare är det väl inte lol
Rätt å fel är du som dömmer inte nån text.
Hehe svårt ? Jo kan det vara
Men tro blint av masshysteri är värst. Grupp tryck.
Citera
2018-08-05, 00:22
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Det är ju bibeln som säger det. Så du kan vara vaksam genom att kontrollera, var det som jag sa, står det så i bibeln?
Citera
2018-08-05, 00:23
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Kvällens Åsnetråd.
Med den logiken så behöver du ju inte tro på det som står i bibeln, men då faller ju hela din New Age tolkning av bibeln också.
Varför gör du alla dessa trådar om bibeln om du inte tror att den är sann?

Det du ska tro är att Gud är sann, han kom själv ned till Jorden för att bli korsfäst för vår skull, genom att tro på detta och att Lyda buden i bibeln så kan vi få komma till himmelriket med honom.
seså spring iväg och tro nu Åsna.
Gud kom ner .... från himlen ....för att bli korsfäst...... för vår skull???
Och då kan vi komma till himlen ?
.............

Ha ha ha ha ha ha ha ha. Nu har du väl ändå gått på en riktig saga?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in