2018-08-04, 23:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
130 var nog inte på allvar. Räckte han till näsan på en mamma som är runt 160 är han lite mindre. Jag trodde spontant först att han var runt 155-157 eftersom downsare jag mött varit det, alltså det var ett hittepå i min egen hjärna. Det saknas mycket fakta som vi skulle vilja ha.

Modern var väl 1.62 människor med DS är ofta något framåtlutande så jag gissar han i reell längd skulle vara ungefär i hennes längd.
Citera
2018-08-04, 23:31
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Varför får man en så otroligt handikappad avkomma. Fanns det någonting som stämde med resten av mänskligheten. Modern ser väldigt sliten ut och fadern brast ju helt i sin omsorg om sonen. Var han onykter och glömde låsa dörren trots att den sjuke var benägen att rymma? Hade pappan köpt geväret då det låg i leksakslådan hemma hos honom? Hoppas verkligen att det här hemförhållandet utreds rejält då det kan handla om att dom sugit ut staten med bidrag och köpt kröken för pengarna. Väldigt konstigt alltihop och den personen som är 3 år mentalt skulle haft en säng med galler.

Jag misstänker att föräldrarna missbrukade när det begav sig och att detta skadade lilla Erik när han låg där i moderlivet. Ett typiskt exempel på varför man inte ska supa under graviditeten?

Downs syndrom är en kromosomskada. Har du ens gått ut grundskolan? Du vet väl att det är 18årsgräns här.
Citera
2018-08-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Är väl egentligen inget som säger att det var kvinnliga poliser? Men nog verkar det ha avlossats en jäkla massa skott. Missade man så många gånger eller vad hände?

7-8 skott verkar ha avlossats, dvs 2 st per polisman. låter rimligt
Citera
2018-08-04, 23:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Samtliga poliser har ännu inte stängts av ifrån tjänst.
De sköt ihjäl en downsie för att han inte förstod vad de menade med "lägg dig ner"
Jag kan garantera att man nu ihop med polisförbundets jurist sitter och filar på sin officiella version till internutredaren.
Några förhör har ännu inte hållits med de involverade poliserna.

Hoppas de får fängelse

Undra hur snacket går på de olika polishusen i sthlm?? Är det hela havet stormar eller knäpptyst? Semestertider, och vikarierna har vart kingar i värmen.

Kan dock tänka mig att det vart lite sömn för toppgubbarna.
Citera
2018-08-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Rätt kul att amatörerna går före experterna, vaff, vaff, vaffo gö di po detta viset?

De poliser som gick in på innergården var givetvis säkra på att det endast fanns en beväpnad man på innergården och inte tre, annars hade de väl väntat på insatsstyrkan? En beväpnad man kan betyda allt från leksakspistol till ett riktigt automatvapen.

Snacka om att frivilligt utsätta sig för livsfara helt i onödan, sedan pepprar de innergården med bly hejvilt i rena rama förskräckelsen och kvider om att de kände sig hotade till livet, jo jag tackar.

Dom gick antagligen in för att dom ansåg fara för tredjeperson, hedervärt.
Citera
2018-08-04, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
Problemet är just att vapnen ser ut på ett visst sätt. En pistol ser ungefär likadan ut som alla andra pga av dess funktion. När man gör en leksakspistol så gör man så att det liknar en riktig pistol annars så hade det varit en annan typ av leksak. Det är inte materialet eller storleken som är avgörande om polisen ska identifiera det som en pistol. Det är formen som avgör.

När det gäller plastmaterial så är det ju oftast när man känner på det som man kan avgöra dess kvalitet.

Killen var fem år när han fick leksaken och rent logiskt så borde det röra sig om en billig plastig sak. För femton år sig så var leksakerna mindre realistiska än vad de är i dag. En annan sak är att leksaker till små barn också brukar vara skalenligt mindre än det riktiga vapnet. Att vi inte redan har fått se vapnet på en bild, betyder nog att skämsfaktorn är för stor för Polisen att hantera.
Citera
2018-08-04, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Men det är ju möjligt för fan. Vad är det du inte begriper?
Vad vill du att jag ska begripa? Jag tror inte att polisen i allmänhet väljer detta tillvägagångssätt men du kanske är bättre informerad än vad jag är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Är väl egentligen inget som säger att det var kvinnliga poliser? Men nog verkar det ha avlossats en jäkla massa skott. Missade man så många gånger eller vad hände?
ja man missade måltavlan/Erik, också tre gånger.
Skott i fönster-ruta, skott i väggen och ett skott i en trädstam.
Resterande tre-fyra skott placerade man i Eriks magparti.
Så skjutglad kan man påstå att polisgänget var denna natt.
Sedan fick Erik ligga skadad under ca 10min, och dö.
Citera
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Killen var fem år när han fick leksaken och rent logiskt så borde det röra sig om en billig plastig sak. För femton år sig så var leksakerna mindre realistiska än vad de är i dag. En annan sak är att leksaker till små barn också brukar vara skalenligt mindre än det riktiga vapnet. Att vi inte redan har fått se vapnet på en bild, betyder nog att skämsfaktorn är för stor för Polisen att hantera.
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det var vapnet som var problemet inte att han hade Downs syndrom.
Nej, knallpulvervapen kunde på 80-talet se väldigt realistiska ut. (Och tidigare än så, men då var inte jag liten grabb som därom kunde vittna.)

Nej, det är kroppsråket som visar hur farligt ett föremål är.

Nej, Glock lanserades 1982 och Steyr AUG lanserades 1978 och M16 lanserades 1964 och alla var till stor del gjorda av olika plastmaterial. Faktum var att M16 kallades för "Mattie Mattel" för att den såg så leksaksaktig ut, då den inte var gjord av stål och trä. (Och hade Nordvietnam insisterat på att M16 inte var ett riktigt vapen, för att det inte såg ut som det. Då hade amerikanerna och Sydvietnam vunnit kriget på några månader och det hade varit en fotnot i historieböckerna.)

Har typ skrivit om allt detta tidigare idag...
Senast redigerad av Herr Lindholm 2018-08-04 kl. 23:48.
Citera
2018-08-04, 23:37
Bannlyst
Bekräftat att polisen i 10 min hållt Eric undan livräddning av ambulanspersonal?

Källa?

Edit : Såg nu.

https://www.expressen.se/nyheter/vittne-eric-20-lag-skjuten-i-tio-minuter/
Senast redigerad av snuttis 2018-08-04 kl. 23:44.
Citera
2018-08-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Så alla farliga typer har bara svarta kläder på sig?
Är gangstern ute nattetid för att göra sina hyss, så är svarta/mörka kläder vanlig klädkod.
Citera
2018-08-04, 23:40
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Nej, det var downieriet som gjorde leksaken till ett vapen, just för att hans kroppspråk sade att det var ett vapen.

Han kanske tog med sig leksaksvapnet ut för att det kändes säkrare, för honom kanske det hade effekt som om det vore ett riktigt sett till att våga gå ut på natten? Han kanske betedde sig som om det vore riktigt, han kanske riktade det mot folk han ev mötte eller såg? I mörker på avstånd kanske någon trodde det var en ny Ausonius eller Mangs?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in