2018-08-04, 02:18
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eftersom BO antagligt har mördats så har ju någon, om än i hastigt mod kanske, stört sig på henne i något avseende, oavsett om det är svartsjuka eller exempelvis en fet livförsäkring. Att du vänder meningen kräver ju fortfarande att hon är intensiv i ditt exempel.

Men till saken, det kan för all del vara någon som utåt sett är betydligt mer lågmäld och tillbakadragen än SD vad gäller att synas utåt. Därav att vi kanske inte vet mycket om denne (i vart fall jämfört med SD då denne och LW verkat vara ungefär lika mycket "linslus" i någon mån).

Jag förstår hur du menar. Jag tänker dock inte på samma sätt. Mer specifikt: jag tror inte att mordet utlöstes av LW:s beteende eller personlighet, utan av GM:s.

Edit: Ja, genom att vända på meningen är hon fortfarande intensiv. Men det tar bort värderingen i att det är någonting negativt (mer än i betraktarens ögon).
Senast redigerad av ModestyBlaiser 2018-08-04 kl. 02:22.
Citera
2018-08-04, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Samma här. Det är en enastående enfaldig nivå på vissa skribenter som
förstör och skräpar ner tråden.

Det är en Negativ effekt jag noterat som tydlig, är att sedan "strikt" förundersökningssekretess (mindre
läckor, ingen information) började tillämpas så ökade spekulationerna till oanade höjder samt hätskheten mellan skribenterna och detta övertog trådarna totalt med följden att läsvärdheten försvann.

Det positiva blev att FUParna blev synnerligen bra.

NU är väl NFC det överskuggande problemet. För utredningarna.
Citera
2018-08-04, 02:38
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är en Negativ effekt jag noterat som tydlig, är att sedan "strikt" förundersökningssekretess (mindre
läckor, ingen information) började tillämpas
så ökade spekulationerna till oanade höjder samt hätskheten mellan skribenterna och detta övertog trådarna totalt med följden att läsvärdheten försvann.

Det positiva blev att FUParna blev synnerligen bra.

NU är väl NFC det överskuggande problemet. För utredningarna.

När började detta praktiseras?
Är det under de senaste åren så är det ju svar på min undran om varför ”vi” inte vet vad LW dog av, medan det var uttalat på ett helt annat sätt, alltså tidigare, när det gäller tex Lisa Holm.
Citera
2018-08-04, 02:43
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Haha, tack.
Det var med nöd och näppe!

Funderar mycket över ”ytterkläder” alternativt morgonrock - som LW kanske bara dragit på sej ”ytterst”.
Är det morgonrock så blir det att hon lämnar hemmet mera i all hast.

Hoppas det kommer svar - från Moralensväktare till exempel...

Jag röstar på jacka! (Dels pga midnattskyla) Dock utesluter jag inte hast. Rultar ofta runt hemma i pyjamas/mjukisar och måste jag gå ut en snabbis är det oftast både enklast och närmast till hands att bara dra jackan över, den hänger ju ändå vid dörren. Ska mycket till för att jag ska promenera iväg med någon i morgonrock 😋
Kanske om hon redan hade den på och var tvungen att springa ut akut. Samtidigt säger Moralensväktare att prat-vittnet är central i utredningen så jag lutar åt att hon gått hemifrån frivilligt med någon.
Citera
2018-08-04, 02:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Jag röstar på jacka! (Dels pga midnattskyla) Dock utesluter jag inte hast. Rultar ofta runt hemma i pyjamas/mjukisar och måste jag gå ut en snabbis är det oftast både enklast och närmast till hands att bara dra jackan över, den hänger ju ändå vid dörren. Ska mycket till för att jag ska promenera iväg med någon i morgonrock 😋
Kanske om hon redan hade den på och var tvungen att springa ut akut. Samtidigt säger Moralensväktare att prat-vittnet är central i utredningen så jag lutar åt att hon gått hemifrån frivilligt med någon.

Ja, jacka, luvjacka eller slängkofta känns trolig.

Det som jag dröjer kvar lite vid är att Schazz tidigt i denna tråd frågade om just morgonrock. Eftersom jag lägger stor vikt vid hens inlägg så undrar jag hur det ligger till.

(Och detta ”ytterplagg” skulle ha hittats bredvid LW - om jag minns Moralensväktares ord korrekt - och inte på henne, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.)

Samtidigt är det så att om det är en morgonrock så verkar det troligare att LW rusar ut som hon går och står - för att det är väldigt bråttom, typ. Det blir ett annat scenario. Som du säger, akut, kanske rentav panik.

Som sagt, morgonrocken har varit på tapeten tidigare, dock utan att bli bekräftad eller dementerad.
Citera
2018-08-04, 03:13
Medlem
Citat:
När började detta praktiseras?
Är det under de senaste åren så är det ju svar på min undran om varför ”vi” inte vet vad LW dog av, medan det var uttalat på ett helt annat sätt, alltså tidigare, när det gäller tex Lisa Holm.

Första gången jag stötte på det var när Wennerholm konsekvent tillämpade det i Lisa Holm fallet.

GW gick i taket i sina sommarkröniker och dömde ut hela utredningen och särskilt Wennerholm. Uselt och misslyckat.

När FUP kom ut, då höjde GW den till Himlen! Den var Exemplarisk, ett föredöme, exempel på när polisarbete är som bäst mm.

Det var den också.

Du har helt rätt att den sommaren Lisa mördades var också en osedvanligt varm sommar, hon fanns efter drygt en vecka inträngd i ett trångt plåtskåp i en arbetsbarack med ett blå strypsnara (balsnöre) om halsen och blottade bröst och kön ... Vidrigt.

Ja (rätt igen), man kunde slutligen fastställa dödsorsak, trots skicket kroppen befann sig i.

Åklagaren får ett preliminärt beslut först (ej offentligt) att BO är mördad. Sist av allt kommer, rent generellt, det slutliga. Offentligt i FUP.
Senast redigerad av Remark 2018-08-04 kl. 03:29.
Citera
2018-08-04, 03:23
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ja, jacka, luvjacka eller slängkofta känns trolig.

Det som jag dröjer kvar lite vid är att Schazz tidigt i denna tråd frågade om just morgonrock. Eftersom jag lägger stor vikt vid hens inlägg så undrar jag hur det ligger till.

(Och detta ”ytterplagg” skulle ha hittats bredvid LW - om jag minns Moralensväktares ord korrekt - och inte på henne, som jag skrev i mitt tidigare inlägg.)

Samtidigt är det så att om det är en morgonrock så verkar det troligare att LW rusar ut som hon går och står - för att det är väldigt bråttom, typ. Det blir ett annat scenario. Som du säger, akut, kanske rentav panik.

Som sagt, morgonrocken har varit på tapeten tidigare, dock utan att bli bekräftad eller dementerad.

Slängkofta - lysande ord och troligt plaggval. Jag är dock framförallt intresserad av varför plagget låg en bit ifrån kroppen. Min första tanke var våldtäkt, ihop med uppgifterna om buskage, bara ben och skrik. Det borde dock gått att binda gm nu isf. Kanske att djur lyckats med att få av den på plats, men tänker även att det är vanligt att offrets kläder används som ligatur 😕
Citera
2018-08-04, 03:35
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Slängkofta - lysande ord och troligt plaggval. Jag är dock framförallt intresserad av varför plagget låg en bit ifrån kroppen. Min första tanke var våldtäkt, ihop med uppgifterna om buskage, bara ben och skrik. Det borde dock gått att binda gm nu isf. Kanske att djur lyckats med att få av den på plats, men tänker även att det är vanligt att offrets kläder används som ligatur 😕

Vi lär få vänta på besked.
Om vilket plagg.
Om var det låg, i förhållande till kroppen.
Om det slitits av av GM, i stridens hetta, eller av något annat skäl.
Om det använts som mordvapen - vilket verkar otympligt. (Om det inte är en riktigt tunn morgonrock kanske...)

Frågetecknen är många, svaren få.
Citera
2018-08-04, 03:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Vi lär få vänta på besked.
Om vilket plagg.
Om var det låg, i förhållande till kroppen.
Om det slitits av av GM, i stridens hetta, eller av något annat skäl.
Om det använts som mordvapen - vilket verkar otympligt. (Om det inte är en riktigt tunn morgonrock kanske...)

Frågetecknen är många, svaren få.

Det som ändå nämnts är ord som ”tillhygge” och ”åverkan” - vilken den senare förstås kan vara väder och vind ”med mera”.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-08-04 kl. 03:41.
Citera
2018-08-04, 06:09
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Bra med en uppdaterad indicielista på SD (jag har numrerat punkterna). Lite kortare nu än förra gången, men du verkar fortfarande låta Åsas misstankar ligga till grund för dina egna. Det blir kanske lite missvisande, eftersom punkt 1 och 2 säkert grundar sig på just punkt 3, 4, 5 och 6. Dessutom är väl punkt 1 och 2 egentligen samma punkt, och "stormig" i punkt 3 syftar på punkt 4. Angående punkt 5 är det kanske bra att vara tydlig med att inget talar för att SD skulle ha träffat LW under kvällen (enligt MV skall de dock ha haft digital kontakt).

Länk till artikeln om bråket i bilen:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-ville-fika-med-misstankte-mordaren/

Nu efter att du har kommenterat en tredje gång utan att redogöra för något själv så frågar jag ytterligare en gång:
Vad är det DU inte får ihop?
Varför stämmer inte händelseförloppet?
Och vad vet du egentligen om händelseförloppet?
Du vet inte mer än punkterna jag nyss listade.
Ändå hävdar du att bilden åklagaren lägger fram inte stämmer.
Dags att du börjar redogöra själv nu och inte bara slänger ur dig påståenden!
Citera
2018-08-04, 07:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har redan föreslagit att du ska skriva på ditt modersmål och kanske få svar på detsamma för att undvika missförstånd. Se f. ö. min Edit.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vet inte om det är ett språkligt problem som missförstånden grundar sig i egentligen? Kanske. Du har samma problem och ger samma förklaring i andra trådar du medverkar i har jag märkt dvs språket.

Kanske engelska/amerikanska vore bättre?

Rosamund skyller på språkförbistring men det är inget fel på det språk hen skriver.
Det är inte osannolikt att hen är bättre på svenska än på engelska, vad vet vi?

Om andra skulle börja skriva på engelska så skulle det bli ännu mer missförstånd. Ganska många svenskar tror sig skriva perfekt engelska fast de i själva verket inte skriver särskilt bra. En del skribenter i tråden skriver helt förvirrat på svenska. Jag vill inte ens föreställa mig resultatet om de skulle skriva på engelska.

Det är bra att de som inte kan svenska kan skriva på engelska men det finns ingen anledning att de som kan bra svenska ska skriva på engelska.
Citera
2018-08-04, 07:41
Medlem
Det ska bli spännande när svaren från NFC kommer i detta mordfall.
Om några veckor är det september och då borde utredarna hos polisen vara tillbaka också.
Ingenting nytt verkar kommit fram i tråden iallafall på de veckor som jag inte följt den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in