2018-08-03, 23:52
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Schazz och EGT har datum för när de hade relation och sedan tog faktamaskinen Cloudedcrystalbeam fram att dessa män var gifta under samma tidpunkt. Eller minst ett av männen iaf. Måste kolla upp om det var båda.

Så jag anser det vara ganska bekräftat. Mer än den mesta s.k. info som läggs fram här och tas för sanning direkt. Som den infon om JG ikväll!

Vänligen skriv inte om detta mer åtminstone inte på så vis att jag upplever mig kränkt som när du påstod nu att jag är trådsanningskapare. För då fortsätter jag göra allt för att bevisa att det jag blir anklagad inte stämmer och då kommer jag skriva mer om detta. Vilket jag egentligen inte vill. Så nog om det nu.

Mitt fetade i ditt inlägg ovan: Du måste skämta? Ska vi andra inte få ifrågasätta eller förklara hur vi tolkar dina inlägg på grund av att du kanske känner dig kränkt?
Om du inte vill skriva om vissa saker varför skriver du om just dem?
Citera
2018-08-03, 23:53
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tyckte nog att det verkade vara många som bara tog det för sanning så som drevet mot honom kom igång direkt!

Men om det gäller LW ska det bekräftas in absurdum och man ska bli kallad ett och annat på vägen. Oacceptabelt.
Citera
2018-08-03, 23:54
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag tyckte nog att det verkade vara många som bara tog det för sanning så som drevet mot honom kom igång direkt!

Jag tillhör dem som tycker JG har undersökts på tok för lite i den här tråden med tanke på hans närhet till SD, är förvånad faktiskt då det verkar som han kan gå genom eld och vatten för sin ”bästis”.
Citera
2018-08-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Så HD och SD var medlemmar i den kyrka brottsoffret varit pastor? Helt nytt för mig.
Så har jag uppfattat det, men har jag fel, så ber jag om ursäkt i den delen. Säkert kan nån tråddeltagare bekräfta eller förneka, tack.

Men det jag ser som det mest anmärkningsvärda, det är att LW på ett allvarligt vis bryter mot sitt kristna uppdrag som vigselförrättare när hon går i säng med en av dem hon vigt. Hon har under ceremonin fått SD att lova att vara HD trogen, men LW medverkar själv till att upplösa det band, äktenskapet, som Gud instiftat. Den som är sekulär förstår kanske inte det grova övertramp som jag anser att LW gjort sig skyldig till.

Du svarade inte på min fråga om din formulering om att SD "inledde sin relation" med LW. Hävdar du att det var så? Att LW blev utsatt för SD:s relation? Att LW, trots att hon av alla beskrivits som en stark kvinna, inte hade kraft att värja sig mot SD när denne valde att inleda sin relation med LW?
Jag vill gärna ha ett svar från dig innan jag släcker för natten.
Citera
2018-08-03, 23:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Mitt fetade i ditt inlägg ovan: Du måste skämta? Ska vi andra inte få ifrågasätta eller förklara hur vi tolkar dina inlägg på grund av att du kanske känner dig kränkt?
Om du inte vill skriva om vissa saker varför skriver du om just dem?

Jag skriver för att bevisa att jag inte är trådsanningskapare. Jag accepterar inte att bli kallad för det när det finns sådana belägg för de uppgifter jag presenterade.
Citera
2018-08-03, 23:55
Bannlyst
Citat:
Nej barnen blev tillsagda att inte säga något om JH (den ena som var bekräftad gift) till någon men omnämnde honom som mammas kille. De närmaste visste. Schazz var tydlig på den punkten.

Det tas för sanning och bekräftat direkt när vi får "info" om JG ikväll av en enda postare. Märkligt!

Var du där? Hörde du barnen blev tillsagda?
Har någon bevittnat LW i sänghalmen?
Och jo SD,s försvarsadvokat bekräftade LW och SD,s kärleksrelation han försa sig att den va ( stark) men inte när i tid.

Enligt lagen blir det förbjudet att ha sex med en person som inte uttryckligen sagt ja eller aktivt visar att den vill delta. Det ska inte längre krävas att gärningsmannen har använt sig av våld eller hot, eller utnyttjat offrets särskilt utsatta situation.

Lagförslaget har fått kritik från flera håll, bland annat från Lagrådet som menat att det är för otydligt. Där har regeringen gjort ett förtydligande om vad domstolen ska titta på.

Tillägget i lagtexten lyder: ”vid bedömning av om ett deltagande är frivilligt eller inte ska det särskilt beaktas om frivilligheten har kommit till uttryck genom ord, handling eller på annat sätt”.
Senast redigerad av Banannn 2018-08-04 kl. 00:03.
Citera
2018-08-03, 23:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja givetvis, menade "förstå gm:s motiv".
Mord har vanligtvis motiv, och i nära relationer är det motivet oftast gm:s svartsjuka och förlorade kontroll.

Har inget problem med att resonera kring olika mäns inblandning och ev motiv på ett sakligt sätt. Men i dessa resonemang är det många som aktivt fokuserar på att måla upp LW som en lössläppt, svekfull, egoistisk, efterhängsen synderska, försummande förälder och därtill barnmisshandlare. (Oftast av samma personer som tycker det är förfärligt att det spekuleras ogrundat kring MGM.)

Fokus ligger hela tiden på vad HON kan ha gjort för att trigga honom. "Hon kunde nog reta gallfeber på vem som helst". Med andra ord: HON kunde gjort annorlunda. Om hon inte hade irriterat, svikit och syndat hade han kanske inte mördat henne. Därav blir hennes beteende en ursäkt för våldet. En förmildrande omständighet. En skuldbeläggning av offret.

Men oavsett om LW hade någon relation med någon annan (en del inlägg av henne antyder väl det) så kanske det spelar mindre roll om denne var gift eller inte? Det kan vara fråga om någon hon hade en "nära relation" med eller måhända någon som önskat det, kanske misstolkat henne? Eller varit svartsjuk om denne uppfattat att relationen med SD inte var avslutad/släppt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-04 kl. 00:04.
Citera
2018-08-03, 23:58
Bannlyst
Citat:
Vet inte hur man söker inlägg från mobilen. Sök på "turkisk familj". Tror det var denna som sålde.

Har sökt och hittar bara en annons på HD,s bostad från @Larsingvarsfru@

Varför svarade du inte på min fråga?
Senast redigerad av Banannn 2018-08-04 kl. 00:37.
Citera
2018-08-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men människor är inte lika. Vi har olika förväntningar på dem beroende av deras erfarenhet, bakgrund, utbildning, yrken etc.

Förväntningar är väl "ytterst personligen grundade" och definitivt inte sakfakta?
Citera
2018-08-04, 00:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hold your horses!

Det finns inget belägg för att hon varit med någon annan gift man än SD. Allt annat är obekräftat.

Ska du också börja skapa trådsanningar.

Tack, för att det finns några FÅ här som faktiskt inte tillhör den sekten som vill döda LW om och om igen!

Hur vore det om folk höll sig till det som är bekräftat och det som de kan bevisa? Är inte LW och hennes barn värda det?
Citera
2018-08-04, 00:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Förväntningar är väl "ytterst personligen grundade" och definitivt inte sakfakta?

Tycker du det är osakligt att förvänta sig att en jurist ska vara mer uppmärksam på det finstilta i ett kontrakt jämfört med en pensionerad hemmafru med sjuårig folkskola i bagaget?

Eller om du får vattenläcka i ditt nyrenoverade badrum, är det grannens fjortis som gjort det så har försäkringsbolaget synpunkter på det.

LWs val att bli bli pastor och viga folk är lika mycket ett "högst personligt val" som den som väljer att bli jurist eller rörpulare väl?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-04 kl. 00:19.
Citera
2018-08-04, 00:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Ja givetvis, menade "förstå gm:s motiv".
Mord har vanligtvis motiv, och i nära relationer är det motivet oftast gm:s svartsjuka och förlorade kontroll.

Har inget problem med att resonera kring olika mäns inblandning och ev motiv på ett sakligt sätt. Men i dessa resonemang är det många som aktivt fokuserar på att måla upp LW som en lössläppt, svekfull, egoistisk, efterhängsen synderska, försummande förälder och därtill barnmisshandlare. (Oftast av samma personer som tycker det är förfärligt att det spekuleras ogrundat kring MGM.)

Fokus ligger hela tiden på vad HON kan ha gjort för att trigga honom. "Hon kunde nog reta gallfeber på vem som helst". Med andra ord: HON kunde gjort annorlunda. Om hon inte hade irriterat, svikit och syndat hade han kanske inte mördat henne. Därav blir hennes beteende en ursäkt för våldet. En förmildrande omständighet. En skuldbeläggning av offret.

Därför kan man inte göra annat än att tro att det är en sekt som samlar sig i svartmålning av den nu mördade kvinnan/mamman.

Om polisen och åklagaren tror, eller till och med är säkra på att SD är GM/MGM, så är det närmast sjukt att fokusera på att svartmåla, kränka och förnedra offret, för att en eventuell GM ska skönmålas.

För mig är det Ockhams rakkniv som talar. Åter igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in