2018-08-03, 23:09
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur i helvete vet du att han skrek? Källa på det? Snubben verkar lugn & sansad & har nog mer vett än att gapa & skrika åt polisen. Han försökte prata med dem.

Jag vet inte att han skrek, det var bara som det beskrevs här i tråden. Kanske var han medlarkungen själv. De borde skjutit fanskapet iallafall, han hade ingenting med saken att göra.
Citera
2018-08-03, 23:10
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Var du där och såg allting? Du verkar otroligt insatt eller tillhör du bara åsnegänget? Dessutom tror jag att du hade skitit ner dig om du mött någon beväpnad som dessutom liknar ett monster mitt i natten.

Vilken normal människa som helst hade väl förstått att det inte var på riktigt.

Du ser en ”downie” med en pistol. Downien har en IQ runt 70. Och du blir rädd. Det säger det mesta.

Samma sparvhjärtade idioter som du är dom som skjuter först. Allt och alla är wtt hot mot ditt värdelösa liv som utspelar sig på sociala medier.
Citera
2018-08-03, 23:10
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Hur i helvete vet du att han skrek? Källa på det? Snubben verkar lugn & sansad & har nog mer vett än att gapa & skrika åt polisen. Han försökte prata med dem.

Källa på att han var lugn och sansad? Arabiska är ett hetsigt språk, och ganska meningslöst att använda för att förklara något i Sverige.
Citera
2018-08-03, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag fattade det som om du menade upplopp och politiska kravaller. Stenkastning mot utryckningspersonal är lite annorlunda. Men det är klart att det ingår i polisens uppgift att avgöra vad spm är ”pojkstreck” och vad som är hot om dödligt våld. Klart att det inte är roligt. Där finns ju ett betydande upplysningsutrymme...

Den som inte är åtalbar pga ringa ålder begår ju då sällan annat än pojkstreck, oavsett vad det handlar om. Eller hur det nu ser ut.

Vanligtvis finns det säkert alltid ett formulerbart ”missnöje” — hur dumt eller klokt det än må vara. Det vet säkert polisen och beter sig därefter.

Terrorism är en sak, att de vill ha en ungdomsgård eller renoverade hus i området en annan. Elller att de tror att polisen betyder dåliga skördar. Eller ogillar specifika snutar. Eller allt vad det kan röra sig om.

Man skjuter inte ungar för att de är dumma. Man försöker hitta rätt åtgärd.
Jag snackar om killar i 20+ åldern som försökt döda poliser genom att kasta riktigt stora stenar mot deras huven även kastat molotovs polisen stod o titta på inga skott alls? är detta politiskt för jag kan ju tänka mig om dom skjuter ahmed 20 i förorten då jävlar tar det hus i helvete.
Citera
2018-08-03, 23:11
Medlem
Citat:
Han riktade ett vapenliknande föremål mot beväpnade poliser. Då blir man skjuten. Frågor på det?

Var har du för konkret information att han riktade sitt "vapenliknade" föremål mot polisen?
Han kan lika gärna blivit paralyserad av de dragna vapnen och skriken från polisen och inte släppt föremålet snabbt nog. Eller?
Citera
2018-08-03, 23:13
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Ok, du måste vara ett troll ingen kan vara så jävla dum i huvudet.

Du använder fakta DU vet i EFTERHAND för att döma polisernas agerande DÅ som INTE hade tillgång till samma information. herregud

Jamen va fan! Hur jävla lättstressad och närsynt kan man vara som polis. Det märks att man sänkt antagningskraven.
Citera
2018-08-03, 23:13
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Här är en leksak

https://www.google.se/search?q=toygun&newwindow=1&safe=off&source=lnms&t bm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiP_pWy5NHcAhUSxKYKHd83DDYQ _AUICigB&biw=1366&bih=662#imgrc=0-248JJXC0LzCM:

På två meters håll(va antagligen mer) så ser du inte skillnad på den och en riktig 1911:a

Bra där.

I det här fallet handlade det inte om nån plaskopia av en 1911. Utan ett leksaksvapen.
Citera
2018-08-03, 23:14
Medlem
Civil right defenders ska titta på fallet och har hörts i media under dagen. Det är samma rättshaverister som fick avhysningen från det hemska romlägret 300 pers uppskjutet i ett år i Malmö. Inget som de kommer fram till har någon som helst trovärdighet.
Citera
2018-08-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dave
Om infon i denna artikel stämmer något sånär, (Aftonbladet har oftast inte många rätt) har jag två frågor. Vilka är dessa inkvoterade sk poliser? Vilka har kvoterat in dessa? Det är till viss del ursäktande att det är mörkt och en leksakspistol är inblandad, precis som ena vittnet säger. Dock har jag extremt jävla svårt för ”1 skott, några sekunders mellanrum sedan SEX till?!? Vad är det för jävla missplacerade sopor?!?

Vad är det för konstigt med det?

Låter väldigt mycket som polisen sköt ett varningsskott innan de sen sköt verkanseld.

Hade varit betydligt konstigare om det varit den omvända ordningen...

Jag tycker att följande scenario är fullt trovärdigt

1. Polisen kommer till platsen och ser en man med vapen i handen
2. Polisen skriker åt honom att släppa vapnet, något han inte gör
3. Polisen skjuter ett varningsskott i luften/marken för att påvisa att nu är det allvar
4. Eric släpper inte vapnet utan kanske till och med riktar det mot poliserna
5. Poliserna skjuter verkanseld.

Beklagligt ja... men också förklarligt.
Citera
2018-08-03, 23:15
Medlem
Nidingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Källa på att han var lugn och sansad? Arabiska är ett hetsigt språk, och ganska meningslöst att använda för att förklara något i Sverige.

Va? Arabiska? Menar du att Eric behärskade det ”språket”?
Citera
2018-08-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralistens
Var har du för konkret information att han riktade sitt "vapenliknade" föremål mot polisen?
Han kan lika gärna blivit paralyserad av de dragna vapnen och skriken från polisen och inte släppt föremålet snabbt nog. Eller?
Tror du på fullt allvar att poliserna hade skjutit om de inte hade upplevt ett akut hot? Allvarligt? Är du så hjärntvättad av vänsterpropaganda att du tror på det?
Citera
2018-08-03, 23:16
Medlem
okok1s avatar
De nya uppgifterna gör polisens agerande mer häpnadsväckande. Hur i helvete kan polisen inte se skillnad på en "välkänd" kriminell och Eric???

Man åkte för att den välkända kriminella personen hade hotat ett ex. Och Eric var ute och lekte. Och det slutade i en tragedi.
Senast redigerad av okok1 2018-08-03 kl. 23:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in