2018-08-03, 11:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo jag har läsförmåga och bara för det står leksaksvapen så behöver det inte vara ett stort plastvapen med gula hjärtan eller ser ut som en delfin. Soft airgun brukar också benämnas som leksaksvapen i pressen och de ser ut exakt som ett riktigt vapen. Skulle du chansat med ditt liv? Sen vet jag inte heller avståndet mellan polis och offer, jag är tveksam till att polisen stod nära en person med misstänkt vapen så det kanske var ett avstånd på 50-100 meter och då är det svårare att se

I vanliga fall använder man hundpatrull men det fanns nog ingen tillgänglig vid den tiden på natten. En polishund hade avväpnat ett mongo utan problem oavsett om denne haft ett äkta eller leksaksvapen.
Citera
2018-08-03, 11:13
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtekis
Va skönt det känns att våra poliser är livrädda för att kliva in i diverse förorter men tvekar inte sekund att avrätta en förståndshandikappad. Och ni snutar(och groupies) som sitter och försvarar skiten (här, twitter mm) gör det hela ännu sjukare. Om dom la ens hälften av tiden som dom lägger på twitterflöde/fb så hade dom kunnat lösa riktiga brott. Jag pröjsade inte 1 milj i skatt 2017 för att några snutar ska sitta och bedriva agenda på sociala medier.

Malexander

Jag finner det lika motbjudande att många här i tråden på allvar tror, att tre poliser, som blir larmade till en incident mitt i natten med en automatvapenbeväpnad man, i själva verket gillar att mörda en förståndshandikappad svensk 20-åring? Seriöst, hur tänker ni?

Polisen har order av politikerna/polisledningen att inte kliva in i förorterna och rensa ut slöddret. Detta eftersom de vet att blattarna inte känner samhörighet med svenskar, och blattarna ser polisens närvaro i förorterna som ett angrepp på, och trakasserier, mot alla blattar. Politikerna vill inte strö mer salt i såren av någon sorts missriktad godhet, och därför faller Sverige sönder och samman. Polisen är dessutom prioriterad att handlägga Hets mot Folkgrupp, dvs så kallade hatbrott samt alla falska våldtäktsanmälningar från kvinnor som vill ha ut försäkringspengar.
Se till att byta politiker och återställa samhällsordningen så ska du se att vardagsbrottsligheten (inbrott, stölder, misshandel mm) åter prioriteras.
Citera
2018-08-03, 11:14
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Du vet uppenbart inte vad som rapporterats om händelsen så frågan är varför du kommenterar? Eric hade ett leksaksvapen med sig. Förstår du vad det innebär för polisens agerande eller måste jag rita en bild i paint och skicka till dig?

Ditt jävla sär, Cp ungen hade en vapenattrapp som uppenbarligen kunde misstas för ett riktigt vapen och polisen agerade därefter.

https://www.youtube.com/watch?v=KsSusPkjKWU
Citera
2018-08-03, 11:14
Medlem
stibkloFs avatar
Word! Håller med till 100%

Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Ta bort down syndrome ur ekvationen och den här tråden hade varit 2 sidor lång.

"Polisen sköt en 20-åring som gick runt och viftade med ett vapen på småtimmarna i centrala Stockholm."

Då hade det hetat att han får skylla sig själv och att polisen gjorde helt rätt.
Men bara för att han hade down syndrome blir det ett jävla liv.

Det gör det hela väldigt tragiskt absolut, men det förändrar egentligen ingenting.
Citera
2018-08-03, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Poliserna öppnade helt utan hänsyn eld rakt in i ett fönster.. svårt att se hur det är skillnad mot den där polisen som sköt tolv skott in i ett gym och bedömdes ha gjort fel

Reflektera skyltfönstret en person med pistol?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl-Franz
Har du så dålig syn att en pinne och en replika av ett skjutvapen ser lika dana ut för dig?

"Replika av ett skjutvapen". Ett leksaksgevär i plast är ingen replika. Om man inte ser skillnad på ett riktigt gevär och en leksak, då ser du heller inte skillnad på en pinne och ett leksaksgevär.

Förstår mig inte på er som försvarar polisens handligar i detta fall. Jag har aldrig haft några problem med polisen, tycker att majoriteten gör ett stålande jobb. Men man måste också kunna kritisera när det har gått såhär åt helvete fel.

Någon som sitter på information om vilka GM är?
Citera
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Hade det inte varit ett mongo med trasig DNA-stege hade inte käft härinne haft något att säga.

Det hade gått åt pipan en annan dag för honom, för hur förklarar någon att han ska ta med vapen klockan 04 på morgonen mitt i Stockholm? Det går att leka vafan som helst inomhus, på dagen.

På natten sover man, som mamman gjorde, allmänt känt att man låter rymningsbenägna mongon på 5-årings nivå få möjligheten att rymma i en storstad.

Det är mycket möjligt att bli överkörd, ingen av er hade sagt något.
Man kan trilla i Stockholms Ström, inte en käft hade sagt något.
Man kan bli knivskuren av babbar efter man pekat puffra på dem. Ingen hade sagt något.
Man kan även bli skjuten av polisen som fått larm om beväpnad man i bostadsområde.

Nu var det ett mongo som ströks med, hade det varit en dystert lagd medelålders Svensson hade ni sagt "han fick ju skylla sig själv, man ska nämligen lyda polisen" och det vet varenda jävla 5-åring med.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bruz-Lee
En polis borde veta att man inte träffar med en kpist på automateld. Inte ens från 5meter...

Det vet ALLA som gjort lumpen iallafall.

Har DU gjort lumpen?
Det gick inget vidare för DIG på skjutövningarna va?
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Jag är ingen "polishatare". Absolut inte.
Men poliser som inte kan se skillnad på ett leksaksgevär och en riktigt pistol/gevär skall inte jobba som poliser. Ja, jag är 100% säker på att killen med downs syndrom inte hade tillgång till en soft airgun.

Vad tycker du låter troligast.

3 poliser tycker att killen bör dö för att han har downs och en vattenpistol och skjuter ner honom kallblodigt mitt i natten.

3 poliser känner sig hotade och kan inte avgöra om vapnet är riktigt eller inte och skjuter när han gör en rörelse med vapnet mot dem
Citera
Medlem
Dags att de där kamerorna som de testade ha på bröstet blir obligatoriska.

Borde ligga i allas intresse, då är de ju lätt för polisen att bevisa att de inte tagit till onödigt våld.
Eller är polisen emot de för då kan de inte hålla varandra om ryggen längre?
Citera
2018-08-03, 11:16
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodri
Då ska man inte jobba som polis. Helt plötsligt kan en hundägare som går runt med en pinne i handen bli dödad av polisen, eftersom de "trodde" att du hade en pistol i handen.

Årets halmgubbe. Pinnar och vapenreplikor är fullt jämförbara. Grattis.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jo jag har läsförmåga och bara för det står leksaksvapen så behöver det inte vara ett stort plastvapen med gula hjärtan eller ser ut som en delfin. Soft airgun brukar också benämnas som leksaksvapen i pressen och de ser ut exakt som ett riktigt vapen. Skulle du chansat med ditt liv? Sen vet jag inte heller avståndet mellan polis och offer, jag är tveksam till att polisen stod nära en person med misstänkt vapen så det kanske var ett avstånd på 50-100 meter och då är det svårare att se

Detta.

Poliskritikerna i tråden verkar dock ha större insyn i ärendet och hur replikan såg ut än oss andra. Jag väntar på bilder först.
Citera
2018-08-03, 11:16
Medlem
KLARAR MAN INTE AV ATT SE ATT EN PERSON HAR DOWNS PÅ NÅGRA METERS AVSTÅND - KAN MAN INTE SE OM NÅGON UPPTRÄDER HOTFULLT HELLER.
Man kan inte vara en polis HELLER.

Sedan ser man hur en person hanterar ett plastvapen hur lätt det viftas med det i luften alla sådana detaljer ser man om man är vapentränad.

Problemet är att det inte blir konsekvenser för poliser att de skall komma undan hela tiden.

Precis som när soldater under balkankriget fick fritt spelrum- ja då blev det etniskt rensning.

Samma fascister i kåren som får chansen att vara lag och ordning.

Så fort det blir tal om att skärpa reglerna då går poliserna ut på sociala medierna "nej då hjälper vi inte dig när det händer något- vi vågar inte göra vårat jobb om vi inte får skjuta hejvilt".

Kolla i Norge tar de kriminella över där ?
Skulle knappast tro det.

Polisen där har inte krigsförbjudna kulor.
Inte heller behöver alla poliser bära vapen.

Varför fungerar det så bra där ?
Vad får det för effekt på samhället?

Nu har polisen skjutit ihjäl en utvecklingsstörd pojke
Som inte ens är myndig (Han är oförmögen att stå för sina handlingar)

De har stått bakom skyddsvästar och sköldar och skjutit ihjäl denna stackars pojke (har ni sett att över 7 skott har avlossats mot han kolla Aftonbladet 7 jävla hylsor ligger på backen)

Samma jävla poliskår som frågade om tillåtelse att skjuta mot en helikopter uppe i luften mitt i Stockholm när ett rån hade ägt rum.

Är det sådana poliser vi vill ha i samhället ?

Poliser har samma status som någon som jobbar på skatteverket- statligt anställda......de jobbar för dig och mig och alla andra i samhället och skall skydda oss.

Deras "kåranda" är ett lagvidrigt epitet som visar att de inte kan skilja sig från sin arbetsgrupp känslomässigt.

Skamligt detta är 2018 3 poliser har mördat en utvecklingsstörd pojke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in