2018-08-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MustavGandelmann
Han fick den - enligt media-uppgifter - redan för 15 år sedan. Den har legat i leksakslådan eller liknande.

Är det inte märkligt att han plötsligt mitt i natten bestämmer sig för att gå ut med den? Tänk om vi underskattar denna mans intelektuella förmåga och att det egentligen rör sig om suicide by cop?
Citera
Medlem
Bavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Kan man inte skilja en äkta puffra från en leksaks k-pist i plast bör man ha ett annat yrke.

Klassisk korkad korkad kommentar....du har inte sett hur de ser ut nuförtiden replikorna, har du överhuvudtaget varit i närheten av vapen. Själv utbildad på alla handelvapen upp till 7,5 cm sjömålskanon inom kustartilleriet. I en mörk portuppgång helt omöjligt att avgöra vad som är plast och inte.
Citera
Medlem
Grandmasters avatar
Zipp68

Den springande punkten här är ju hur leksaksvapnet såg ut.
Kan du beskriva det utförligare? När och var inköptes det ex.
Kanske en bildlänk till något liknande?
Citera
2018-08-03, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns ingen som kan vara oberörd av stöten från en elpistol. Även om man är tränad att motstå smärta reagerar kroppens nerver och utlöser spastiska rörelser under flera värdefulla sekunder. Det blir inga dödsfall så länge förövaren inte har hjärtproblem. Ett jävligt mycket bättre tjänstevapen än pistol med expanderande ammunition enligt mig.

Om man ska in med en väpnad insatsstyrka är elpistol mindre bra, men i 99, 99 % av fallen skulle det vara utmärkt med elpistol.

Särskilt med tanke på att dagens poliser tycks skjuta för säkerhets skull.
Det finns gott om filmer på youtube med folk som fortsätter efter att ha blivit skjutna med elpistoler. Kan vara av varierande orsaker som att elektroderna inte sätter sig rätt, fastnar i kläderna osv. Finns även de som bär skottsäker väst. Och om någon står och viftar med en kpist när det händer så behöver personen bara trycka in avtryckaren för att katastrofen skall vara ett faktum.

Poliserna som blir beordrade att stoppa en beväpnad person är inte instruerade att spela rysk roulette, utan de skall lösa situationen utan att sätta sina egna liv på spel.
Citera
2018-08-03, 00:40
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Jag skulle kunna döda för att se bilderna på "vapnet".

PS. Med uttrycket 'kunna döda' menar jag typ en spyfluga eller en spindel. Inte en ungdom med Downs syndrom som svenska polisen.
Citera
2018-08-03, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Nu är ni lite väl känsliga och lättkränkta eller?

Killen med downs syndrom var uppenbarligen aggressiv och hotade poliserna tillräckligt mycket för att de skulle skjuta verkanseld. Det händer inte hur som helst varje dag.

Att han dessutom var en totalt värdelös människa går väl inte heller att säga emot?
Vill ni att jag ska räkna på vad ett mongo kostar under sin livstid? Det har jag gjort tidigare, det är svårt att vara emot abort då.

Jag är känslig, jag tycker och ser att föräldrar som älskar sina barn även om de har problem, det kallas kärlek som verkar vara något du aldrig fick.
Citera
2018-08-03, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflasha
Är det inte märkligt att han plötsligt mitt i natten bestämmer sig för att gå ut med den? Tänk om vi underskattar denna mans intelektuella förmåga och att det egentligen rör sig om suicide by cop?

Vi överskattade helt klart polisernas intelektuella förmåga iallafall...
Citera
2018-08-03, 00:43
Medlem
Downs syndrom, som syns tydligt - miniatyr gevär...!! Jävla pajaser! Eric är död, och Poliserna lär bli mentalt fucked up!! Starkt jobbat!! Så sjukt värdelöst agerat!!
Citera
2018-08-03, 00:44
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Han kunde ju bara säga mamma. Ingen dialogpolis i hela Sverige som kunde tyda honom.

Dialogpolis: Släpp vapnet!
Downie: MAMMA!
Dialogpolis: Sista möjligheten, släpp vapnet.
Dialogpolis: Är det något fel på dig eller kan du bara säga mamma?
Dialogpolis: Säg mamma en gång om du vägrar ge upp eller två gånger om du tänker samarbeta.
Dialogpolisen och två av hennes kollegor: *Avlossar sju skott mot downies överkropp*

Ja hur ska polisens "objektiva" utredning fixa detta...
Citera
2018-08-03, 00:44
Medlem
engladsmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Klassisk korkad korkad kommentar....du har inte sett hur de ser ut nuförtiden replikorna, har du överhuvudtaget varit i närheten av vapen. Själv utbildad på alla handelvapen upp till 7,5 cm sjömålskanon inom kustartilleriet. I en mörk portuppgång helt omöjligt att avgöra vad som är plast och inte.

”Replika”.....? Nja det var en 15 år gammal leksakspistol, inte en pistol tillverkad för att se ut som en äkta
Citera
2018-08-03, 00:46
Bannlyst
Kollade igenom Aftonbladets bilder från händelsen. Ett av skotten har tagit i en ruta och just där står en polisman som har skottet i brösthöjd. Vilket skulle innebära huvudhöjd på Eric. Dock svårt att få en uppfattning på avståndet men det verkar vara max 20 meter då det är en innergård.
Citera
2018-08-03, 00:46
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Han var svensk, men på en normalt tänkande arabs intellektuella nivå.

Ha i åtanke att han föddes för tjugo år sedan. Inte många fostervattenprov som gjordes då.

Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Bild har postats tidigare i tråden, ser inte arabisk ut.
Tack för infon. Var nästan säker på att han var en arab.

Citat:
Ursprungligen postat av Zipp68
Seriöst hur kan du ens uttala dig. Har du inte sett bilderna på honom? Hur kan du ens uttrycka dig? Erik var inte arab.
Det finns faktiskt folk som inte kollar upp kön mm innan de föder barn idag. Han var älskad precis som han var.
Nej han var inte älskad precis som han var.
Var precis inne på Expressen och hans vidriga mamma har ställt upp på en snyftintervju, vad i självaste helvete?? En sörjande mor gör defenitivt inte det i en skvallerblaska strax efter att hennes son blivit skjuten.
Osmakligt av henne, men ännu mer osmakligare av Expressen som tillåter det.
Hon är uppenbarligen lättad över att han är avlivad.

Kräks upp i munnen lite.
Senast redigerad av Tryckkokaren 2018-08-03 kl. 00:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in