2018-08-03, 00:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Definitivt mycket fler än så om du räknar med dom som fällts för vanliga trafikförseelser också. Händer hela tiden.

ah men dåså.

polisen går inte alls fri vettu, inte aaaalls... om du bara visste hur många som åkt dit för TRAFIKFÖRSEELSER!
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorzes
Min uppfattning är att tjänstefel har begåtts. Någon av poliserna har garanterat känt sig hotad och avfyrat vilket triggat de andra att avfyra. Nu vet vi inte hur vapnet ser ut men pappan uttalade att vapnet var ett plastgevär i miniatyrstorlek anpassat för en 5åring. Finns det dessutom en röd mynning på detta vapen så ska poliserna utredas för dråp. Deras ångest när dom ska bekräfta att målet är nere och ser att det är en ung downie måste vara enorm, med all rätt. Jag hyllar ofta polisen för deras agerande men detta går inte att rättfärdiga. Jag kan inte se ett scenario där slutsatsen är att dom har agerat rätt. Om jag förstod rätt så försiggår en intern utredning och ingen är misstänkt för brott vilket också innebär att fallet kommer läggas ner. Men här bör allmänheten få ta del av utredningen då vi vet att poliser håller varandra om ryggen likt mc-gäng.

Spännande att se att polisen nu tar beskydd bakom sina bilar i en annan del av Stockholm istället för att skjuta. Men det är ju blattar, då kan man bli kallad för rasist. Bättre att peppra en downie som bara kan säga mamma med 7 skott.

Edit: 500 spänn på att leksaken är trasigt längst fram då någon "råkat" trampa av den röda mynningen.

Du vet ingenting och din uppfattning är inte värd ett skit. Men tack för att du engagerade dig. Det blir inget tröstpris.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
enligt inringare till 112 var det så.

vad sa inringaren
Citera
2018-08-03, 00:06
Medlem
Biyu800s avatar
Citat:
http://www.stockholmsfria.se/artikel/127614

"Polisen i länet anmäldes för 1 341 brott förra året. Men få fall leder till förundersökning och nästan ingen döms.

– De här siffrorna förvånar mig inte ett ögonblick. Vi har ingen fungerande internutredningsverksamhet i Sverige. Den når inte upp till miniminivå enligt internationell standard, säger Dennis Töllborg, professor i rättsvetenskap vid Göteborgs universitet som tidigare granskat polisens interna utredningar.

Räknar man bort de 85 fall från 2016 som ännu inte är avgjorda, fälldes länets poliser för bara 0,8 procent av brotten de anmäldes för. Varför går poliser så ofta fria? Till att börja med läggs tre av fyra fall ner utan att förundersökning inleds, säger Ebba Sverne Arvill, chef för polisens Särskilda utredningar som ansvarar för anmälningar mot poliser."

Ja det var väl en talande siffra, du har rätt i att poliser döms för brott. Men uppenbarligen allt för sällan

Citat:
Definitivt mycket fler än så om du räknar med dom som fällts för vanliga trafikförseelser också. Händer hela tiden.
Nej, som du ser ovan.
Över 98 procent läggs ner
Knappast fel att säga att ingen fälls då så få blir fällda att det inte ens är värt att ta upp och gör ingen reell statistisk skillnad
Citera
2018-08-03, 00:06
Bannlyst
Citat:
http://www.stockholmsfria.se/artikel/127614

"Polisen i länet anmäldes för 1 341 brott förra året. Men få fall leder till förundersökning och nästan ingen döms.

– De här siffrorna förvånar mig inte ett ögonblick. Vi har ingen fungerande internutredningsverksamhet i Sverige. Den når inte upp till miniminivå enligt internationell standard, säger Dennis Töllborg, professor i rättsvetenskap vid Göteborgs universitet som tidigare granskat polisens interna utredningar.

Räknar man bort de 85 fall från 2016 som ännu inte är avgjorda, fälldes länets poliser för bara 0,8 procent av brotten de anmäldes för. Varför går poliser så ofta fria? Till att börja med läggs tre av fyra fall ner utan att förundersökning inleds, säger Ebba Sverne Arvill, chef för polisens Särskilda utredningar som ansvarar för anmälningar mot poliser."

Ja det var väl en talande siffra, du har rätt i att poliser döms för brott. Men uppenbarligen allt för sällan

Dennis Töllborg som gjort sig ett namn på att kritisera polisen... Kom igen nu.

Dessutom förklaras det i artikeln varför så många ärenden läggs ned.
Citera
2018-08-03, 00:07
Medlem
Citat:
Jo riktar han tex vapnet( det som liknar vapnet) emot dom så är det självförsvar, även om han inte hinner skjuta och även om han inte skjutit något innan. Det kan man tycka vad man vill om , men det är oväsentligt , det är vad lagen säger nämligen.

Klart att det är självförsvar, jag har inte sagt emot det.

Men du behöver 3st lobotomerade poliser för att dra vapen och skjuta och sen efteråt inte ha ryggrad att berätta vad som exakt hände I situationen.

Jag har väldigt svårt att tro att de TRE inte har snackat ihop sig redan Innan fler radiobilar anlände till platsen. Mänskligt Iofs, Men jag vill inte ha trigger-happy poliser som inte klarar av att tänka igenom situationen utan att dra pistol och skjuta först och fråga sen.

I mina ögon så borde de här inte klarat sig igenom utbildningen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Alltså om svenska polisen någonsin igen ifrågasätter vår kritik av hela kåren kan de dra åt pipsvängen. Det här borde ju vara en sorts världsnyhet. Helt jävla otroligt klantigt och framförallt inkompetent. Hoppas verkligen att namnen på poliserna och en bild på "vapnet" kommer fram snarast.

En downie känner man för fasiken igen på sju mils avstånd. Om man trots allt skulle vara så pass dålig människokännare att man inte uppfattar det med synen så märker man det på deras sätt och ljud. Stevie Wonder hade kunnat peka ut en med Downs syndrom i en folkmassa med tusen personer.

Det här är så otroligt jävla klantigt att tiden stannar! Samtidigt bränner Mohameds gang tjugo bilar och då står polisen bara och suckar och önskar att skiftet tar slut.

Hur fan någon vill jobba inom den yrkeskåren är för mig helt obegripligt! Helt förstörd och få har respekt för de.

Man får skjuta folk, bruka narkotika och glida runt i en bil alla föraktar. En gangsters dröm! Många poliser är garanterat goda när de kliver ut i tjänst men efter ett tag blir man väl trött på att säga till mohammed för hundrade gången att han inte får sno cyklar.
Citera
Medlem
Oavsett om dem känner sig hotade så skjuter man inte ihjäl någon direkt om man ser att personen är mongoloid. Vilket man kan se tydligt på bild, man väl skjuta i benet första skottet om dem ändå var tre poliser.

Måste kännas riktigt lågt för polisen som gjort detta att skjuta ihjäl någon person med autism som bara hade en leksak i handen. Gud detta är en av dem värsta nyheterna i år även fast det har kommit hemska nyheter i år hela tiden.
Citera
2018-08-03, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Känns jävla konstigt alltihop. Man kan misstänka att Expressens uppgift om våldsbrottslingen som brukar vistas på adressen har påverkat utgången. Men hur kan de inte uppfatta att de har en man med Downs framför sig? Hur kan situationen upplevas så kritisk att tre polismän känner sig nödgade att skjuta direkt verkanseld här?

Det skulle ju kunna vara så att offret befunnit sig delvis i mörker så att de inte har kunnat se honom tydligt, bara att han viftat med vad som ser ut att kunna vara ett automatvapen och vrålat gutturalt? Har väldigt svårt att tro att tre poliser skulle ha skjutit mot en man de redan sett har Downs.

Oerhört tragiskt hur som helst. Naturligtvis ska ingen skuldbeläggas - varken polis eller föräldrar - i detta läge förrän mer fakta finns att tillgå. Tyvärr kan ibland oerhört tragiska saker inträffa utan att någon har gjort något fel som hade kunnat undvikas, även om det alltid finns människor som vägrar att inse och erkänna den aspekten av tillvaron.

Tack, samma "inställning" har jag. Folk ska precis alltid leta syndabockar.
Jag är fullständigt övertygad om att snuten inte hade en aning om att det var en ung man med downs syndrom i nivå som en 3åring med ett leksaksvapen! Dunkelt ljus o kanske hade killen keps t.e.x. Föräldrarna hade givetvis ingen som helst föreställning om att han en natt skulle rymma med leksaken o hamna i detta. Ibland är faktiskt livet o verkligheten så här jävla grym o tragisk! V.I.F Eric.
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWolfman
Visst rätt där, och här finns två sidor... dom som tycker det är okey att polis skjuter ihjäl folk va faan dom än håller i händer och i vilket tillstånd eller handikapp en människa har och andra sidan som önskar att snuten hade någon form av sunt bondförnuft och begåvningskapasitet hursomhelst kommer bli jävligt svårt bortförklara tre skjut glada snutar som skjutit ihjäl en GRAVT handikappad människa.. Och ingen blir gladare än jag när det livsfarliga vapnet visas upp för pöbeln..

Skitprat. Högst en skjutglad polis. Övriga poliser öppnar eld då eld väl öppnats. Då vill alla poliser hem till sina familjer. När väl skottlossning utbrutit så vet man inte var kulorna kommer ifrån. Då nedkämpar man målet tills det inte kan skjuta tillbaka. Alla i hela världen med minsta vapenträning förstår detta enkla. Förutom filantroper i Sverige som önskar sig jättesnälla dialogpoliser som samtidigt på egen hand kan nedkämpa terrorister och ställa diagnoser på studs samt bota taskiga livsvillkor i övrigt och nu ska de tydligen vara LSS-Experter också.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biyu800
Det väsentliga är att polisen ljuger och säger att det var en vapenreplika eftersom dom vet att dom misslyckats totalt, när det egentligen handlar om billigt plast skitleksak
Korrekt, polisen borde istället erkänna sitt misstag och sända sina kondoleanser. Spelar ett högt spel med tilltro som insats.
Citera
Medlem
Dark_drivers avatar
FTP ACAB RIKTIGT LÅGT ATT SKJUTA IHJÄL EN DOWNIS MED AUTISM MED ETT PLASTVAPEN POLISEN BEHÖVER STÖRE KUNSKAP OM FUNKTIONSHINDER OCH TYVÄRR KOMMER GRISARNA GÅ FRIA HATA POLISEN Polisen kan bara 1 sak jävlas med vänliga medborgare utreda skitbrott dom brott som mord och mer alvarliga brott är dom inkompetenta på så snuten kan ta och dö lägg ner svensk polis är dynga Dom har trött att jag är påverkad flera gånger då jag blivit stoppad då jag pga mitt funktionshinder alltid blir nervös när jag blir stannad då tror dom att man knarkar fast det beror på min Asperger och generellt ångestsyndrom så polisen är helt jävla köra i skallen har noll koll på funktionshinder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in