2018-08-02, 22:11
Medlem
Gnusmas80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Det beror ju på vad de är för sorts människor. De kanske helt bortförklarar allt inför sig själva och tycker att de gjort en heroisk insats. Eller inte ens bryr sig eller tycker att alla få skylla sig själva osv. Jag har lärt mig att det finns gott om sådana människor överallt i samhället.

Ja. Det är svårt att säga vad han tänker. Men tragiskt är det iaf.
Undrar hur man själv hade reagerat om en med DS kom in med en leksakspistol på banken? Skulle man bara gått fram och tagit av han den?
Tror nog iaf att polisen stod inför ett tufft beslut.
Citera
2018-08-02, 22:11
Medlem
Du svamlar, som du har förstånd till!

Föräldrarna arbetade hårt med att hitta ett bra, säkert och fint boende till sin son. Familjen var väl medvetna om sonens funktionshinder, behov och vad han behövde. Tyvärr är det inte, i dagens Sverige så lätt att hitta sånt boende.

Föräldrarna har ingen skuld i att deras förståndshandikappade som blev ihjälskjuten!

Polisen bär helt och hållet skulden för det.
Citera
2018-08-02, 22:12
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
varför inte? är det bättre att skjuta 7 skott mot en person? hur blir det med ricocheter då? det verkar inte vara så noga? från 3 olika vapen dessutom.
Därför att Speer Gold Dot stannar normalt i kroppen, eller har tappat det mesta av rörelseenergin om det trots allt blir en genomskjutning. Risken för rikoschetter i det läget är i det närmaste obefintlig. Att rikta vapnet uppåt och skjuta på en innergård betyder påtaglig risk för rikoschetter eller att man råkar skjuta genom ett fönster.

Det är omöjligt att förklara för den som bara inte vill förstå.
Citera
Medlem
Det var tydligen tillräckligt ljust för att skjuta och träffa.
Hur många fick han i sig?

Alla som har minsta insyn i polisskolan vet att många inte har där att göra.
Eftersom alla partier, pgr av opinionen, skall ha fler poliser till varje pris kommer det inte bli bättre.

En majoritet av polisen är dugliga. Problemet är att rötäggen får hålla på pgr av den vackra kårandan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha, jag är ganska säker på att jag är större än dig. Det jag skall göra är att hänga ut personerna med namn, personnummer, hemadress osv. . Släktingar skall informeras vad det är för bastarder dom har inom familjen etc. . Börjar poletten trilla ner, fjant?

Under tiden kan du fortsätta suga poliskuk så du får syrebrist till hjärnan och fortsätter yra.

Var ordern tillräckligt tydlig?

Jo jag håller med, större idiot är mig är du ju garanterat iallfall.

Och du tror att familjen kommer på något sätt vända sig emot dem på grund av detta eller? Du är ju efterbliven på riktigt, har ingen någonsin tyckt om dig? Jag börjar förstå varför.

Du inser inte heller att världen fortsätter, hemskt som det är så kommer detta vara bortglömt innan snön faller. Förutom för de inblandade, deras familjer och av dig då självfallet.
Sluta nu sitta och vrålrunka i allt ditt snuthat och gör något vettigt med dig, din lilla människa
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om man har ett vad man bedömer som "skarpt läge"; folk har ringt om att en beväpnad figur har synts, så är det ju den situationen man där och då hanterar. En efterlysning på en person med Downs syndrom sätter man nog inte i samband med det skarpa läget. Det är ju inte direkt varje dag en Downie smyger omkring med ett plastgevär i gryningen.

Naturligtvis gör de inte valet att skjuta en Downie. De gör valet att skjuta en person som de bedömer som ett hot.

Att TRE personer väljer att trycka av tyder på att de är direkt olämpliga som poliser.

Att inte EN av TRE, säger ifrån utan bara följer efter och trycker av...
För det ends logiska är att nån av dom kände på sig att situationen/snubben/vapnet inte stämde med "en hotfull situation". Om de inte gjorde det så ska det fan spärras in. Polisaspiranter eller trigger-happy insatspoliser?

Om man skjuter ihjäl en förståndshandikappad person så ska man fan stå för det efteråt oxå. Att en person missuppfattar situationen köper jag, Men fan inte TRE personer.
Annars är det spiken i kistan för polisens trovärdighet. Då har jag ingen som helst tillit till polisen mer.
Citera
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
ok vi har alltså att göra med nåt jävla counter-strike snille här som tror att snuten begår ett taktiskt misstag då dom riskerar att avslöja sin position för SNIPERN som ligger i bakhåll bakom en buske om dom tänder ficklampan!

Polisen visste ju inte, åter igen, du utgår hela tiden från att alla som var på plats visste allt om den här killen, så var det inte, förmodligen. Får vara ett CS-monga bäst jag vill, hade jag varit ledare för någon typ av polisstyrka som på ett eller annat sätt hade som uppdrag att neutralisera ett hot i form av en beväpnad man hade jag gjort mitt bästa för att de hade tagit sig i så bra positioner som möjligt för sin egen säkerhet och för att snabbt och enkelt kunna neutralisera hotet om så behövdes, ja. Du hade gjort det annorlunda du, kutat in i grupp med var sin ko-bjällra med diskoljus på hjälmarna och skrikit ut var det var, utifall att det råkar vara en kille med downs?
Citera
2018-08-02, 22:13
Medlem
Jösses vad många stolpskott det finns i den här tråden!

Hur många av alla er som kan se skillnad på en kpist och en attrapp har gjort lumpen eller har någon annan erfarenhet av att springa omkring med skarpladdade vapen i gryningen?

Vid en eldstrid med militära automatvapen överlever den som skjuter först. Det hade tagit mindre än en sekund att svepa en kulkärve över de tre poliserna och sedan hade deras barn inte haft något pappa längre. Och så tycker ni att poliserna skall gå fram och undersöka personens mentala status och se efter om det verkligen är en riktig kpist innan de agerar.

Och vad hade reaktionen blivit om det var en riktig kpist och han hade lyckats springa undan från poliserna för att sedan skjuta ned någon förbipasserande? Fatta att poliserna var ditkommenderade för att stoppa ett pågående hot mot allmänheten. All lärdom från tidigare masskjutningar är att poliserna måste agera omedelbart. Ser de att den utpekade personen har ett vapen (eller något som ser ut som ett vapen) så måste de stoppa honom direkt, även om de så måste skjuta honom i ryggen.

Sedan är det jättetråkigt att det händer en handikappad person. Men om man inte förstår bättre så kan man dö på många sätt. Man kan gå ut på gatan och bli påkörd av en bil, ramla ned för kanten av en bro eller bli påkörd på tunnelbanespåret. Poliserna som sköt valde inte situationen mer än en lokförare som kör på någon som förvirrar sig ut på rälsen.
Citera
2018-08-02, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Shit. Läskigt att det ska vara så svårt för en myndighet att erkänna fel.

Men men typiskt Sverigekorea.

Det pågår en utredning om tjänstefel ditt spån. Givetvis säger polisen varken bu eller bä innan de rett ut vad som har hänt i detalj.
Citera
2018-08-02, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Därför att Speer Gold Dot stannar normalt i kroppen, eller har tappat det mesta av rörelseenergin om det trots allt blir en genomskjutning. Risken för rikoschetter i det läget är i det närmaste obefintlig. Att rikta vapnet uppåt och skjuta på en innergård betyder påtaglig risk för rikoschetter eller att man råkar skjuta genom ett fönster.

Det är omöjligt att förklara för den som bara inte vill förstå.

ja skotten som träffar ja.
vad händer med skotten som inte träffar?
Citera
2018-08-02, 22:14
Bannlyst
Citat:
så istället för att kritisera polisernas agerande som just skjutit ihjäl en människa väljer du att rikta blicken mot föräldrarna och skuldbelägga dom.

kryp ner under den sten du kom ifrån din mask.

Ja, att en tre åring( eller motsvarande) tillåts att rymma lite hursomhelst är ju inte direkt ansvarsfullt? Tycker du det så har jag en stark rekommendation åt dig : sterilisering!

Varför skall jag kritisera polisen när allt tyder på att dom agerat i nödvärn? Eller är du bara en i raden av korkade rättshaverister som tycker om att gapa åt någon bara för att denne är polis, och inte för att vederbörande gjort något fel?
Citera
2018-08-02, 22:15
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Många människor litar inte på polisen och ser därför till att ha egna möjligheter att skydda sig. Det gör dem inte skyldiga till något, tvärtom är det normalt i många kulturer. Det skulle vara som att säga att användande av säkerhetsbälte är förberedelse för vårdslöshet i trafik.

Oj vad otäckt. Bäst de flyttar hem då.

Normala människor i Sverige litar på polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in