2018-08-02, 21:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Apropå denna evighetslånga väntan på dna-analyser:

Det har, enligt uppgift, varit oerhört snabba ryck när det gällde att identifiera dna från kungaregalie-stölden häromdagen

(FB) Stor polisinsats efter stöldkupp mot kyrka i Strängnäs

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dAL2E/uppgifter-till-aftonbladet-blodspar-kan-knytas-till-misstankt-garning
Det kan ha gått före i kön hos NFC. Kungaregalie-stölder rubriceras kanske som högmålsbrott, ungefär som när någon kastar en tårta på kungen:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vm5xVl/bakverk-mot-kungen-gav-dryga-dagsboter
Citera
2018-08-02, 21:32
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ursäkta, men dementerade hen inte det?

"Nä, han kan omöjligt ha med det att göra" svarade hen och jag tolkar det som så att hen har belägg för detta tvärsäkra yttrande. Men kanske inte vill gå in på vidare detaljer hur hen vet eller vilken källa hen har?

Vi tolkar olika.
Jag tolkar det som att det är en gissning från EGT.
Inte att hen har säkra källor.
Men det återstår att se.
OM det skulle vara SD som är anhållen så kanske han redan är släppt igen.
Då får vi inte veta något.
Ingen aning om hur länge man kan sitta anhållen för olaga hot.
Känns ändå lite konstigt att ingen kan bekräfta till 100% att det inte är han.
Så behöver de inte bli fler spekulationer.
Citera
2018-08-02, 21:34
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
NU har SD varit inloggad på sin Geocachingsida. För nån timme sen när jag kollade sist hade han inte varit inne sedan 31/7.

Jag håller det inte för osannolikt att det VAR han som var inblandad i det olaga hotet häromdan, att han hämtades in, hölls över dagen eller över natten och har släppts igen. Tror inte "olaga hot" är skäl nog att hålla en misstänkt inlåst i häkte längre tid - om det inte bedöms att han kommer kunna försvåra utredningen. Just olaga hot kan ju vara verbalt och därmed finns inga fysiska bevis att förstöra direkt... Tror inte heller de får ta in det faktum att han i annat ärende är mordmisstänkt, utan "olaga hot"-incidenten bedöms nog bara enskilt i sig när det gäller om de får hålla kvar honom eller inte.

Tills dess att polisen dementerar kommer iaf jag ha en misstanke om att han var inblandad. Att SD inte logga in en enda gång mellan 31/7 och 2/8 avviker MYCKET från hans tidigare agerande, och att det råkar sammanfalla EXAKTT i tid med att någon i hans bostadsområde tagits in efter ett olaga hot... Lite konstigt om det vore ett sammanträffande nästan.

Exakt!
Enligt postar så har det endast hänt en gång innan att han inte loggat in varje dag. Och det var när han satt anhållen och förhördes angående Lena.
Sammanträffande?
Citera
2018-08-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Exakt!
Enligt postar så har det endast hänt en gång innan att han inte loggat in varje dag. Och det var när han satt anhållen och förhördes angående Lena.
Sammanträffande?

Menar du att man kan se det? Att en person har loggat in varje dag, bakåt i tiden.
Citera
2018-08-02, 21:40
Bannlyst
Citat:
Exakt!
Sammanträffande?

Kanske ngn annan som loggat in 🤔
Citera
2018-08-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursäkta, men dementerade hen inte det?

"Nä, han kan omöjligt ha med det att göra" svarade hen och jag tolkar det som så att hen har belägg för detta tvärsäkra yttrande. Men kanske inte vill gå in på vidare detaljer hur hen vet eller vilken källa hen har?

Vore isf bra om hen skrev det tydligt så det slapp bli frågetecken kring det.
Citera
2018-08-02, 21:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Menar du att man kan se det? Att en person har loggat in varje dag, bakåt i tiden.

Ja tydligen. Finns några andra postare som håller koll. Jag har inte tillgång till dessa Geocachkonton.
Enligt uppgift har SD varit inloggad varje dag sedan han släpptes.
Förutom nu.
Citera
2018-08-02, 21:51
Medlem
Citat:
Ja tydligen. Finns några andra postare som håller koll. Jag har inte tillgång till dessa Geocachkonton.
Förutom nu.

Jag vet inte heller hur det funkar men ifrågasätter den uppgiften kraftigt. Det skulle gå en jävla massa serverkapacitet att lista alla de där skattjägarnas dagliga inloggning. Senast inloggad ja men att man kan se bakåt att en medlem loggat in varje dag tror jag inte på. Hade frågan istället handlat om huruvida han hade hittat en skatt och skrivit om det varje dag i evinnerlig tid så hade jag förmodligen tänkt annat.
Citera
2018-08-02, 21:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Förutom nu.

Kan ju ha att göra med att han haft semester och nu börjat jobba.
Hur har det varit med inloggningar bakåt i tiden då? Om man ska kunna dra korrekt slutsats får man nog titta på åtminstone ett år tillbaka.
Har han verkligen loggat in varje dag då också?
Senast redigerad av Rosamund 2018-08-02 kl. 21:59.
Citera
2018-08-02, 21:55
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Jag vet inte heller hur det funkar men ifrågasätter den uppgiften kraftigt. Det skulle gå en jävla massa serverkapacitet att lista alla de där skattjägarnas dagliga inloggning. Senast inloggad ja men att man kan se bakåt att en medlem loggat in varje dag tror jag inte på. Hade frågan istället handlat om huruvida han hade hittat en skatt och skrivit om det varje dag i evinnerlig tid så hade jag förmodligen tänkt annat.

Jag tror att den här postaren har gått in och kollat varje dag att SD varit inloggad.
Citera
2018-08-02, 21:59
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Kan ju ha att göra med att han haft semester och nu börjat jobba.
Hur har det varit med i inloggningar bakåt i tiden då? Om man ska kunna dra korrekt slutsats får man nog titta på åtminstone ett år tillbaka.

Ingen aning. Lägger inte så mycket vikt vid detta mer nu. Han lär va släppt redan om det nu var han.
Får se om ytterligare fakta dyker upp.
Kanske inte är SD heller.
Men ett sammanträffande är det ju onekligen.
Lär väl komma fram så småningom hur det ligger till.
Senast redigerad av flixa81 2018-08-02 kl. 21:59. Anledning: SF
Citera
2018-08-02, 22:12
Medlem
Citat:
Jag tror att den här postaren har gått in och kollat varje dag att SD varit inloggad.

Varje dag sen när då? Sen den 14 maj? Sen första gången polisen plockade in honom? Sedan han satt inne en vecka? Jag hoppas vi pratar om ett år tillbaka. Minst. För ingenting annat säger oss något om vana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in