2018-08-02, 20:32
Medlem
absolut-justices avatar
Tragiskt....och skumt,

1: De 7 hylsor som AB har foto på verkar komma från samma vapen pga spridningsbilden/vinkel.
2:Hylsa nr 19 verka komma från vapen nr:2 (bild i AB)
3: Hålet i fönstret till tvättstugan är c:a 1:50-160 i höjd från gårdsmarken mätt, polisen som står bakom rutan inne i tvättstugan står på ett högre golv, med den bild som finns på Erik vågar jag påstår att verkanselden låg i huvudhöjd, ej i torso eller brösthöjd.

Vid sidan info, kvinnlig snut med blont hår bakåtslickat med knut, som enligt en som jag känner bör vara samma polis som pepparsprayade folk på Medis efter att ha kört in i en folkmassa och sen skyllt på bromsarna, detta hände runt 2015 och tråd ska finnas här på fb.

Bilderna här: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lAmm4/eric-20-med-downs-syndrom-skots-till-dods-av-polis

mina kondoleanser till Eriks anhöriga.
Senast redigerad av absolut-justice 2018-08-02 kl. 20:35.
Citera
2018-08-02, 20:34
Medlem
3 skott i magen tyder på att han sprungit mot poliserna?
Citera
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Det är så djävla lätt att vara världsmästare på läktaren efteråt.
Det är så djävla lätt att ha 13 rätt på tipset på måndagen.

Vit snubbe mitt i natten som inte svarar på tilltal och rör sig konstigt med ett automatvapen i händerna.
Jag hade siktat på huvudet direkt.
"Släck lampan" och överlev själv.

Korrekt agerat av polisen!

Föräldrarna hade ingen koll!

Sorgligt men sant, polisen gjorde rätt under rådande omständigheter och kommer/bör bli helt frikända.
Citera
Medlem
Blir skrämd av vissa komentarer här!!!
Att ett barn äger en leksakspistol eller en vattenpistol är inte konstigt. Även om killen hade en 20-årings kropp och 20 års livserfarenhet så brukar personer pendla mellan 3-6 år i olika situationer.
Tror absolut inte polisen sköt med flit men i det här fallet (och kanske fler fall) använder dom vapnet utan att ha riktig koll på läget.
Tänker på familjen

Sen undrar jag vad det är för ålder på er som använder ord som mupp och mongo? Känns jävligt omoget och barnsligt.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Du begriper inte det grundläggande i att de ska bilda sig en uppfattning på plats. Ditt blaj är inte något av vikt vad gäller polisers agerande på plats.

Okej....
Peka gärna på var jag sagt att dom inte ska gå på egen uppfattning

Eller så läser du inlägget jag citerade & bakåt - så kanske du ser vad den lilla parallell-diskussionen består i?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Jag tycker inringaren också bör dömas för något. Denna person såg antagligen han på kort avstånd. DÅ ser man att det är en leksakspistol och att människan har downs.

Fy fan vilken jävla retarderad människa som ringde in? Hade han/hon också downs kanske?!?!

Tack vare inringaren är han död.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Undrar hur många här som själva skulle skitit i byxan om det kom en underlig person med nåt som liknade ett vapen kl 4 på morgonen. Lätt att sitta bakom tangentbordet och tycka till. Tyvärr tror jag det här kommer bli vanligare med tanke på hur många riktiga idioter som springer omkring med vapen överallt. Var glad att polisen ens går till jobbet. Någon dag kanske ni som ojar er behöver deras hjälp då det eskalerar och kommer likna USA mer och mer. Har sett deras ghetton vilka våra liknar mer och mer.

Den skjutne uppförde sig förmodligen mer än underligt och det kanske inte går att se längre om någon har ett handikapp eller pundat vilket också är ett dilemma. Den sist nämnda gruppen studsar ju runt och tuggar så käken går ur led med stirrande ögon. Fy fan för att vara polis och ta hand om allt skräp i samhället.

Ja med den utveckling vi ser i landet så
kommer dödsskjutningar bli allt vanligare.
Vi går i riktning mot USA tyvärr.
Citera
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Man kan likställa detta med att skjuta ett barn i princip. Folk med downs är korta och som hans mamma beskrev så var han mentalt som en 3 åring.

Barnmördare.

Det kan man inte alls, dom ser inte ut som ett barn.

Det är en vuxen punk slut, sedan hans mentala ålder spelar ingen som helst roll.
Citera
2018-08-02, 20:35
Medlem
Kommer ihåg när man själv var liten och sprang omkring med pistoler som liknade riktiga samt med ett krutband i så det small när man tryckte på avtryckaren.

Mycket olyckliga omständigheter ledde till detta kan man ju konstatera.

Har de kroppskamera så man kan se förloppet? I usa har alla poliser kroppskamera nuförtiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zipp68
För det första så var det tillräckligt ljust ute för att de skulle se att han har downs syndrom. För det andra så finns det ingen möjlighet att man tar ett leksaksgevär för småbarn för ett riktigt vapen. Det var ingen replika utan ett litet gevär som barn i 3-5 års åldern leker med.

Ändå beslutade 3 poliser sig för att avlossa 7 skott mot personen.

Är det ett leksaksgevär med en skrapig högtalalre som låter brrrrp brrrrp. Det här kan ju bara inte vara sant.

Även ett barn kan uppfatta att det rör sig om en leksak och förståndshandikappad person direkt personen öppnar munnen med tanke på att talorganen inte utvecklas korrekt med en kromosomavvikelse. Det går ju inte att missa även om det är mörkt.

Att 3 poliser missar detta måste ju bero på att dom är aspiranter eller väldigt nya i yrket.
Citera
Medlem
https://i.imgur.com/jYzKJGC.jpg <- fullt fungerande vapen som amerikanska brudar får när dom fyller 10 eller ngt.. Ser ut som ett leksaksvapen men är riktigt.
Polisen kanske ska böra skjuta alla som håller ett vapenliknande föremål handen .. även om dom är 1 år. Det kan va en ond dvärg.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highstakes
Det kan man inte alls, dom ser inte ut som ett barn.

Det är en vuxen punk slut, sedan hans mentala ålder spelar ingen som helst roll.

Finns absolut inget vuxet med han. Varken fysiken eller psyket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in