2018-08-02, 19:02
Medlem
negrofobens avatar
Jävlar vilken ångest poliserna måste drabbats av då de går fram för att säkra det skjutne och då får se att det är Ica Jerry och en plastpicka som ligger där!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Med undantag för de få vänsterextremister som finns i landet, ser befolkningen i stort väldigt positivt på svenska polismän och deras agerande. Däribland jag och flertalet personer jag samtalat med under dagen om detta. Helt vanliga människor som vill känna sig trygga mot människor som bär vapen. Det är inte poliser på gatorna vi är bekymrade över, utan kriminella som beväpnar sig.

Poliser har bland annat, enligt journalisternas eget SOM-institut, väsentligt högre förtroende bland allmänhet än exempelvis journalister.

Skjutningen i sig är självklart tragisk, men det säger sig självt att poliser som på visst avstånd får ett vapen riktat mot sig i skymning (polisens händelserapport publicerades 03.48) inte kan bedöma om det är ett skarpladdat vapen eller inte.

Av de uppgifter som framgått i media kommer förundersökningen läggas ner utan misstanke om brott. Tragiskt att medias polishat ständigt lyser igenom. Undrar vilket lands poliskår de hade föredragit framför den svenska?

Angående förtroendet för polis, 2116 så uppgav 63% svenska folket att de ej kände förtroende för polisen efter drottninggatan 2017 steg det till 52%

Har ingen aning % angående journalister men de går ej beväpnade
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Fetmarkerat är intressanta uppgifter. Varifrån kommer de?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7lAmm4/katarinas-son-eric-skots-till-dods-av-polis-vi-ar-helt-forstorda

https://www.dn.se/sthlm/polisen-skot-ihjal-20-aring-med-downs-syndrom/

Polisen ljuger alltså?
Citera
2018-08-02, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det var de längst ned på denna bild som gick in. Ser ut att vara allt annat än klena blondiner...

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/2f94ade5-86b6-4ee8-b574-26f8ddf5bda7?fit=crop&h=798&w=1100&833b1ca5

Då är det faktiskt ännu värre...
Citera
2018-08-02, 19:03
Medlem
Engelitzs avatar
Hela världen kommer skratta åt svensk polis

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/ngj4Mm/eric-torell-20-ble-skutt-og-drept-av-politiet-han-var-elsket-av-alle
Citera
2018-08-02, 19:04
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
– De säger att det var en replika av en pistol. Det var det ju inte, det här var ju ett leksaksgevär i miniatyr för en femåring. Det är mycket mindre än ett vanligt gevär, och billigt, i plast, säger pappan.

Från Aftonbladet

Anmärkningsvärt om det stämmer.

Ett litet plastgevär och en snubbe med downs har ju väldigt specifika utseenden.

Oavsett etnicitet så känner man ju igen en person med downs på 100 meters håll.
Citera
2018-08-02, 19:04
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ryktet säger att det var tre kvinnliga poliser som sköt.

Funderar på detta. Skotten kan helt klart vara motiverade - mannens beteende, information från vittnen, rörelser och riktning på vapnet et c.

Men! Något säger mig att klassiska svenska poliser (den sort som staten vill bli av med): 1.85, tränade, lugna, begåvingstestade, hyfsade betyg i svenska, erfarenhet av värnplikt, vapenvana...Kanske hade läst av situationen och kontrahenten på ett annat sätt än en 1.60m tjugonånting fotbollstjej med polismössa och diplom från Södertörn som med automatik följer "vapen - hot - verkanseld". Hon agerar ju rätt enligt hennes bedömning.

Till detta kommer det brutala samhälle en globalistisk mångkulturpolitik sedan decennier med allt vad den medfört för polisens normalbild.
Citera
2018-08-02, 19:05
Medlem
BestCoast.s avatar
Bara att beklaga.
Oerhört tragiskt, svenska polisen visar ännu en gång hur bedrövliga dom är.
Att man skjuter för att döda är helt otroligt.

Varför inte backa och avvakta istället för att skjuta en oskyldig gravt handikappad. Nej inga pluspoäng hos mig här inte.
Citera
2018-08-02, 19:06
Medlem
Citat:
Ett vittne som Expressen talat med berättar:

– Jag vaknade av skott och när jag tittade ut såg jag polis som skrek att någon skulle lägga ner sitt vapen och lägga sig ner. Senare kom insatsstyrkan och fler poliser och även ambulans.
Det är alltså skjut först, fråga sen?
Citera
Medlem
Schnyggves avatar
Fruktansvärt tragiskt! Hur kunde det gå så fel? och inte en utan tre poliser som skjuter samtidigt....
Jag fattar inte hur fan folk kan håna honom?? Hur kul skulle dessa själva tycka att det var om deras försvarslöse bror blev skjuten till döds? Vidrigt!
Citera
Medlem
Denna händelse kan verkligen sålla ut den mindre intelligenta delen av befolkningen.

Mindre intelligenta har noll förståelse för olika faktorer som spelat in i polisens beslut, exempelvis att det var på natten och troligtvis inte enkelt att kunna dra slutsatsen att personen hade downs. Hit hör även finniga tonårspojkar som tycker "fuck aina" är ballt.

Den mer intelligenta halvan förstår att det under rådande omständigheter i omvärlden med galningar hit å dit antagligen var en väldigt svår situation för polisen. Och att utfallet blev tragiskt för båda parter.

Polisen är gör ett gediget arbete runt om i landet, och jag förstår verkligen att polisyrket inte är attraktivt efter lågintelligentas drevande efter en händelse som denna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 100miltillsthlm
Om din bror har downs syndrom borde du veta att alla med downs syndrom är individer precis som folk i allmänhet. Säker på att det inte är du själv som har denna diagnos? Märkligt att så många här inne kan vara tvärsäkra på att killen som blev skjuten var gravt sjuk, finns det videos på hur killen rörde sig och pratade i normalfallet? Om inte så kan ni tagga ner och inte dra förhastade slutsatser. Lätt för er att sitta framför datorn och vara tuffa, merparten av er skulle skita i byxorna om ni var polis i en kvart.

Downies är ofta lätt överviktiga och således inte särskilt snabba. Jag har jobbat på en skola med utvecklingsstörda och deras down syndrom kan skiljas väldigt mycket. Vissa har FB, okej på att formulera sig i text medans andra vägrar prata. Gemensam nämnare är dock att de flesta är smått överviktiga. Och då denna individ även hade autism så blir det såklart ett ännu större frågetecken. Men utgår vi ifrån att han bara kunde säga mamma så var han förmodligen inte särskilt förstående och kan ha uppfattat polisen som en lek. En aggressiv downie med autism svingar oftast med armarna i luften och kan utföra okontrollerade slag, dvs inte en knytnäve riktad mot någons ansikte utan ett såkallat "hammarslag" som kommer uppifrån och ner. Det är utvecklingsstörda individer vi pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in