2018-08-02, 17:34
Medlem
bergsdals avatar
Kommer bli intressant att få höra polisens validering till avfyrning av tre skott, inte nog att det blir hus i helvete av ett skott men sen att man fortfarande upplever "gärningsmannen" som ett hot även efter man avlossat ett skott. Brukar det inte vara svårt för polis att få använda sitt vapen ?
Citera
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är iallafall inte så här polisen bygger förtroende.
Jo, det är exakt så här de bygger förtroende. Eliminera hotfulla element i samhället, antingen direkt, eller genom att lösa brotten och spärra in folk.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Polisen har inlett en förundersökning mot den avlidne mannen gällande grovt olaga hot.
Vad gjorde han?

Citat:
Martin Tidén bekräftar att det var fler än en polis som avlossade skott mot mannen, men understryker att ingen polis misstänks för brott.
Citera
2018-08-02, 17:35
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Hoppas för guds skull att vi alla får höra det, så vi vet vem som gjort fel i ärendet.

Föräldrarna som utrustade sin CP unge med en vapenattrapp...
Citera
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Det var de längst ned på denna bild som gick in. Ser ut att vara allt annat än klena blondiner...

https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/2f94ade5-86b6-4ee8-b574-26f8ddf5bda7?fit=crop&h=798&w=1100&833b1ca5
Exakt. De som var med vid händelsen togs förstås snabbt från platsen för stöd och annat.
Citera
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Nu menade jag i allmänhet. Hur det såg ut i det här fallet vet ju varken du eller jag. Om han vände ryggen till så skulle väl en tazer funka fint.

Jag menar hur de måste må, efter att ha dödat ett mongo :/
Givetvis hade tazers varit bra i vissa situationer. Tex. om personen har en kniv.

Men detta läget är svårt. Även om polisen direkt ser att han är utvecklingsstörd så kan det ju vara ett riktigt vapen han håller i. Ja riktar han den mot dom så har de inget val.
Citera
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag vet är det inte alltid polisen skjuter mot en person för att denne håller i ett vapen. Om personen ligger ned, är står med ryggen mot allt folk osv. så är det kanske inte motiverat att öppna eld mot denne.

Men som jag skriver så vet jag inte. Det kan mycket väl vara så att poliserna inte såg någon annan möjlighet, och att öppna eld var nödvändigt. Jag säger inte att det inte var så.

Poliser är människor, och människor kan göra misstag.

Men, hade du chansat?
Citera
Medlem
poolos avatar
Media måste gräva fram exakt hur vapnet ser ut annars blir jag fan besviken. Polisen gick till och med in med skottsäker sköld så de måste ju ha haft tid att iaktta situationen.
Citera
2018-08-02, 17:36
Medlem
Paul.Potts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Hoppas för guds skull att vi alla får höra det, så vi vet vem som gjort fel i ärendet.

Jag skulle inte tro det, detta kommer läggas ner av åklagaren, att vi skulle få ta del av FUP skulle innebära att det faktiskt skulle gå till åtal. Finns alltså inte på kartan, även om jag såklart delar din förhoppning.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Sönderstressade och totalt utarbetade poliser, ett klimat med dagliga skottlossningar och gängkarteller, ett växande hat/misshandel och skadegörelse mot polisen.. Då är det här lätt hänt, och det är skapat av samhället och allra främst de styrande i landet.

År 2018 har visat på väldigt många sätt att Sverige är kört i botten på många sätt och vis.

Självklart är det inte försvarbart att en person med downs syndrom skjuts ihjäl, hade det rört sig om ett skott hade man kanske haft lite förståelse för situationen. Bara för att en person har downs syndrom innebär inte det att det vore helt omöjligt att han kommit över ett riktigt vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Du tror alltså att de inblandade poliserna hade en förhoppning om att få chans att döda en utvecklingsstörd? Att det här är en positiv händelse de kommer minnas med värme i framtiden?

Man kan ju prata om inkompetens och svaga nerver men kom inte med att det här var något någon önskade sig. Står alltid på polisernas sida eftersom de rimligen alltid gör så gott det kan i svåra situationer.

De som tyckte det var en bra idé att ge en rymningsbenägen mongolid en kpist-replika ska däremot skämmas och ta på sig ansvaret.

Poliserna kommer säkerligen försvara och ursäkta sitt beteende, och många inom NI drömmer nog om att få nedkämpa fiender. Om du vill försvara tre mördare som tagit en ung utvecklingsstörds killes liv så står det dig fritt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson79
Pundare , Apa eller vem fan polisen nu sköt ihjäl , spelar ingen roll.

Bra gjort Polisen

Misslyckat, snarare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in