Citat:
Ursprungligen postat av
ejsynlig
Nu var han INTE cp-skadad utan hade DS och autism!
Han hade ingen attrapp (som är en exakt kopia av ett riktigt vapen) utan en plastleksak.
Att du är både ointelligent och empatilös var väl ingen cho0ck direkt...
Pistolattrapp eller "plastleksak" som du väljer att kalla det, är nästan omöjligt att se skillnad på dessa och ett riktigt vapen under optimala ljusförhållanden och en lugn situation.
Lägg nu till en situation där ljusförhållandena är dåliga samt att du ställs inför ett val att skjuta eller bli skjuten och adrenalinet dunkar i ditt huvud, trotts din träning så börjar du förlora hörseln och du ser enbart hotet som håller i ett vapen som håller på att riktas mot dig eller din grupp. Du är djupt inne i stresskonen och kan enbart fokusera mot hotet som kommer att döda dig eller din grupp... Du avger verkanseld tillsammans med din grupp som även dessa har uppfattat det omedelbara hotet mot sig själva eller gruppen.
Du kan träna för att bli bättre på att hantera dessa mänskliga reflexer till en viss grad, dock så är vi fortfarande djur och har då även en väldigt kraftig överlevnadsinstinkt.
Jag ser inte mig själv som ointelligent eller empatilös utan som en realist som faktiskt vet vad jag pratar om.