2018-08-02, 15:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ingen inloggning än från SD

Han kanske har lagt upp ett nytt konto för att kunna geocacha mer "anonymt"
Citera
2018-08-02, 15:57
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Känns inte som det är en person som vill vara anonym.
Gillar att visa upp sig 😊
Citera
2018-08-02, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Bra att du håller koll 👍🏻🍌
Uppdatera gärna om inloggning sker

Har du koll på om SD alltid brukar logga in dagligen?

Jag har ingen koll på han 😀
Men han brukar alltid logga in var dag
Citera
2018-08-02, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Tror inte de faktiskt hans burk samling är viktig och börja på noll vill han nog inte.
Citera
2018-08-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ja onekligen vill man ju ha mer info kring denna händelsen.
SD borde loggat in nu på geocachkontot för att undvika spekulationer

Jag tänker att det inte är helt osannolikt att försöket att återförenas med H nåt en kulmen/satts på sin spets och bråk uppstått. Om H på något vis vet eller misstänker S.Ds inblandning i mordet och H nämnt detta mitt i ett uppeldat relationsbråk kan jag tänka mig att det fullkomligt skulle brinna av i S.Ds hjärna och att han i vild panik/raseri/desperation då häver ur sig något hot mot H. Kanske något om att hon FANIMIG ska akta sig för att en yppa något om honom och S.W. annars jävlar kan hon "gå samma öde till mötes", eller typ "om du inte håller käft nu så ska jag SE TILL att du håller käft" eller annat dylikt man kan slänga ur sig under bråk, men som H.D nu faktiskt blir rädd för då hon börjat misstänka att han kan haft med LW's mord att göra. Kanske har hon varit rädd för SD vid tillfällen förr i deras äktenskap när han blir riktigt arg men aldrig ringt polisen då - men denna gång ringer hon polisen som griper SD.
Citera
2018-08-02, 16:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Jag har ingen koll på han 😀
Men han brukar alltid logga in var dag

Okej så att han har ett uppehåll är ovanligt 🤔
Men det kanske ju finnas många orsaker till det
Citera
2018-08-02, 16:08
Bannlyst
Citat:
Okej så att han har ett uppehåll är ovanligt 🤔
Men det kanske ju finnas många orsaker till det

Ja absolut kan det finnas många ordsaker
men väldigt konstigt för va SD.
Kanske ingen teknisk utrustning där.
Citera
2018-08-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Lite långsökt att tänka sig att hon då skulle välja den person som vid flera tillfällen bl.a. ofredat och misshandlat henne.
Men någon i tråden var ganska övertygad om att de upptagit relationen igen under våren...
Citera
2018-08-02, 16:13
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Menade verkligen ingenting illa med detta, kan snarare tycka att det är konstigt att tidningarna faktiskt ofta har sådan information att gå ut med väldigt tidigt och undrade om det var särskilt tyst om just detta. Förstår att det är illa när det läcker uppgifter som endast mördaren känner till och vet inte heller varför polisen skulle vilja dela sådant innan fup är klar, måhända kommer det ut i media på andra sätt (min fråga var ang Schazz undran om varför kroppen inte släpps). Blev nog en tankevurpa. Men jag hör vad ni säger och ni har såklart helt rätt, tror särskilt det spelar roll just att kroppen låg länge, samt kanske även att ingen är häktad. My bad, tack för förklaring!

Jag tog det verkligen inte som att du menade något illa. En fullt berättigad frågeställning som åtminstone fick mig att tänka till 😊.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-02 kl. 16:18.
Citera
2018-08-02, 16:18
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
Att en man greps igår i Hjärsta för olaga hot mot en "närstående kvinna" är ju högintressant med tanke på att SD inte loggat in på två dagar på Geocaching. Mycket ovanligt för att vara SD. Hur kan vi få veta mer om personen som häktades i Hjärsta? Nån som hittat mer detaljer, typ ålder, på den som var inblandad igår?

EnGodTanke du borde kunna dementera eller bekräfta något om detta?
Citera
2018-08-02, 16:21
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Återigen, detta är väl ingen dom utan ett administrativt beslut om ett tvångsmedel vara eller icke vara under pågående förundersökning?
Misstankeregistret är väl annat än belastningsregistret (det senare registrerar påföljder för brott, och det är väl den som vissa typer av arbetsgivare brukar vilja ha utdrag från)?

Det är ingen dom utan ett beslut av TS att låta SD fortsatt vara skäligen misstänkt.

Förutsätt att utredningen misslyckas i fallet Wenntröm och nästa möjlighet att rentvås i huvudförhandlingen inte
blir av vad orimliga konsekvenser för den kanske oskydigt enskilde det innebär om rätten till överklagan inte funnits.

Några postare har framfört uppfattningen att endast den (läs Åk) som av dom själva uppfattats misslyckats iom, TRs beslut har rätt till överklagan vilket faller på sin egen orimlighet i rättsstat.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag kan inte tänka mig annat än att det är bara åklagaren som kan överklaga beslutet till Göta hovrätt.
En misstänkt har ingen anledning att överklaga ett beslut om att hen inte har häktats.

Dom krävs sannolikt för att hamna I belastningsregistret.
Kanske fel av mig att tro häkting räckte för att hamna i just det registret

I hast //SJ.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-08-02 kl. 16:49.
Citera
2018-08-02, 16:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är ingen dom utan ett beslut av TS att låta SD fortsatt vara skäligen misstänkt.

Förutsätt att utredningen misslyckas att fastställa GM i fallet och nästa möjlighet att rentvås i huvudförhandlingen inte
blir av vad orimliga konsekvenser för den kanske oskydigt enskilde det innebär om rätten till överklagan inte funnits.

Några postare har framfört uppfattningen att endast den (läs Åk) som uppfattats misslyckats iom, TRs beslut har rätt till överklagan vilket faller på sin egen orimlighet i rättsstat.

Dom krävs för att hamna I belastningsregistret. Fel av mig att tro häkting räckte.
Bråttom //SJ.

Men om man skulle kalla detta för "dom" (som också är ett slags beslut) så utgör uppgiften/omdömet om "skäligen misstänkt" snarare domskäl än själva beslutet/domen (=nekad häktning). Domskäl kan ju inte överklagas. Jfr styckmordet där själva styckningen (som var preskibrerad vid tiden för åtal) anfördes som indicie till mordåtalet, dvs de åtalades inte ens för styckningen. De friades för mordet men den olycksaliga formuleringen om styckningen fanns kvar i domskälen och låg till grund för socialstyrelsens beslut att dra in yrkeslegitimationerna.

De lege ferenda (hur lagen bör vara) kan man hålla med dig men de lege lata (hur lagen är) har du tyvärr fel. Domskälen kan inte överklagas, domen som sådan kan överklagas, det kan väl teoretiskt sett finnas tillfällen en tilltalad tycker det är fel att hen friats.

I detta beslutet är "skäligen misstänkt" den friande grunden som nekar häktning (som är föremålet för den egentliga prövningen) i och med att det inte är tillräcklig nivå.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-08-02 kl. 16:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in