Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Återigen, detta är väl ingen dom utan ett administrativt beslut om ett tvångsmedel vara eller icke vara under pågående förundersökning?
Misstankeregistret är väl annat än belastningsregistret (det senare registrerar påföljder för brott, och det är väl den som vissa typer av arbetsgivare brukar vilja ha utdrag från)?
Det är ingen dom utan ett beslut av TS att låta SD fortsatt vara skäligen misstänkt.
Förutsätt att utredningen misslyckas i fallet Wenntröm och nästa möjlighet att rentvås i huvudförhandlingen inte
blir av vad orimliga konsekvenser för den kanske oskydigt enskilde det innebär om rätten till överklagan inte funnits.
Några postare har framfört uppfattningen att endast den (läs Åk) som av dom själva uppfattats misslyckats iom, TRs beslut har rätt till överklagan vilket faller på sin egen orimlighet i rättsstat.
Citat:
Ursprungligen postat av
hoppsann
Jag kan inte tänka mig annat än att det är bara åklagaren som kan överklaga beslutet till Göta hovrätt.
En misstänkt har ingen anledning att överklaga ett beslut om att hen inte har häktats.
Dom krävs sannolikt för att hamna I belastningsregistret.
Kanske fel av mig att tro häkting räckte för att hamna i just
det registret
I hast //SJ.