Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Men om du redan visste vem eventuell mördare är, varför kontaktar du inte polisen först? 🤔
SD tar upp att han har misstankar mot olika personer. Men först efter att han själv sitter anhållen som misstänkt.
Innan så hörde han inte av sig till polisen.
Det är ett minst sagt konstigt beteende.
Men har han sagt nått om att han tror att en annan, utpekad, person är GM?
Du skriver det på flera ställen att han pekar ut eller har misstankar om olika personer.
Hans advokat säger att han inte delgett polisen sina teorier. Jag TROR inte han pekat ut en person, utan ett scenario, varför LW var på fel plats vid fel tillfälle. Så tolkar jag advokatens ord.
Det du skriver kommer ju direkt från förhör med SD i så fall och inte från TR?
Vad var det som gick så fel i TR för åklagaren (tror inte jag sett något svar på det)?
Det uttalandet om jätte mycket bevis kontra försvarsadvokatens "dom har inget bevis" går ganska mycket stick i stäv. Även om det här till sakens natur att föra en sådan polemik, så borde försvarsadvokaten säga "dom har inga bevis som pekar mot min klient". Då finns det bevis, men går inte att härleda.
Skulle vara ett stort tillskott att veta något mer om vilken teknisk bevisning åklagaren ville föra upp, men som TR ignorerade (väldigt ovanligt, dessutom med ny bevisning sista gången).