2018-08-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Är det två skilda platser eller är det i stort sett samma plats?

Dom uppgifterna jag fått säger att fyndplatsen även är mordplatsen.
Citera
2018-08-01, 01:10
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jaha okej. Det är 2 eller 3 personer som skrivit sedan igår att de fått bloggen i PM tidigare i förtroende.

Det har jag missat. Kan du länka vilka som uppgett detta?
Citera
2018-08-01, 01:11
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare

Så har jag också uppfattat det.
Citera
2018-08-01, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Fick du någon uppfattning om FL (förhörsledarna) ansåg att personen som SD uppgav var intressant för närmare utredning?

Allting som SD nämnde i förhören synar utredarna fullständigt. Då det ligger i deras roll att både plocka fram det som ska fälla en gärningsman, samt det som skulle kunna fria densamma. Men som jag sagt tidigare så pekar ingenting på någon annan misstänkt gärningsman än SD.
Citera
2018-08-01, 01:30
Medlem
Citat:

Det tycker jag är mycket intressant. Har du hört något mer gällande röstvittnet? Förstod aldrig om denne hade kunnat identifiera rösterna.
Citera
2018-08-01, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det var detta jag sökte efter (från expressen 2/6):
"Under de långa samtalen med sin försvarare i polishuset har han flera gånger kommit in på vad han tror att trebarnsmamman har råkat ut för – men han har inte ännu inte berättat för polisen:"

Har han verkligen gjort ett utpekande?

SD har inte pekat ut en enskild person mera ett flertal personer som skulle kunna vara misstänkta. Det är ett försök att förvilla utredarna. Är man fundersam kring att någon person skulle kunna ha motiv eller vara i konflikt nämner man det i förhör.
Men inte spretiga svar som leder åt olika tänkbara gärningsmän. Det kollas naturligtvis upp och avskrivs och sen är fokus återigen på den först misstänkta SD.
Citera
2018-08-01, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så tolkar även jag det.

Min tolkning är att SD inte sagt vem han tror är skyldig, mera att han har en teori.

Vi verkar tolka MV:s inlägg på liknande sätt.

Återigen så har inte SD pekat ut en person. Mera lagt ut en hög med teorier och trådar lite kryptiskt. Och ju mera förhörsledaren vill få fram detaljer från SD. Ju mer teorier lämnar han så jag bedömer SD teorier som enbart vilseledande.
Citera
2018-08-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Utifrån uppgifter i tråden verkar det som att polisen ännu inte gett klartecken att gravsätta BO's kropp. Tycker du att det har tagit osedvanligt lång tid, jämfört med andra mordfall?

Om ja, vad är enligt din uppfattning orsaken till (den långa) väntetiden?

Att man inte ger klartecken på att gravsätta kroppen talar bara för att NFC inte är klara med sina analyser. Man vill vara säkra på dödsorsak och att dom proverna man behöver från offrets kropp är säkerställda. För även om man lämnar prover till NFC så kan dom proverna behöva kompletteras. Nu vet vi att väntetiderna är långa vid NFC och att det sen är sommartid med semestrar gör inte saken bättre. Läste i någon tidningsartikel en intervjuv med chefen på NFC som påstod att arbetet fortlöper som vanligt under semestern. Vilket inte stämmer då man är reducerad styrka, analyserar man endast akuta ärenden som kommet in där personer sitter häktade.
Citera
2018-08-01, 01:46
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det har jag missat. Kan du länka vilka som uppgett detta?

Vet inte hur man länkar men hittade dessa två som var de första som skrev.
Tror det fanns en tredje också efteråt men är osäker så jag orkade inte fortsätta leta.

Carl-Janne inlägg #19141
Honan9 inlägg #19170
Citera
2018-08-01, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Och vad svarar du på 'EnGodTankes' fråga till dig: "Uppgav han VEM som mördat LW?"

Ni hänger upp er på någonting som faller på sin egna orimlighet.

Anta att du får en bekant som försvinner plötsligt och hittas mördad.

Du vet vem mördaren är, men säger ingenting förräns du själv är häktad misstänkt för mordet.

Det är så långt ifrån ett rationellt beteende att man ser det som ett sätt för MGM att vilseleda utredningen och slippa stå själv i fokus.

Så svaret blir nej SD har inte pekat ut någon gärningsman utan lägger upp lika många teorier som snurrar runt i tråden.
Citera
2018-08-01, 01:52
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Som jag uppfattar det har din källa inom polisen inte kunnat förklara för dig varför man betraktade fyndplatsen som mordplatsen. Och hur menar polisen att ett tänkt händelseförlopp med SD som GM skulle kunna se ut?
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Draifos 2018-08-01 kl. 02:16.
Citera
2018-08-01, 02:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Han har ju redan klart för sig vem som mördade LW det uppgav han under förhören.
Citat:
Så svaret blir nej SD har inte pekat ut någon gärningsman
Ok. Bra att vi fick det här utrett då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här