2018-07-30, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Enligt den här tjänsten har Nordfront runt 9 202 om dagen och 360 803 per månad. Dessa verkar dock vara klick och inte unika besökare? http://1-urlm.se/www.nordfront.se#visitors

Dock säger det inte så mycket utan man får se hur länge varje besökare är på sidan så det inte bara är klick. Men hittar inga bra webbverktyg?
Ja, hittills verkar detta vara den enda objektiva källa vi har på Nordfronts besökarantal.
Citera
2018-07-30, 17:15
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av togs
Intressant grej hur du alltid, nästan helt oberoende av vad tidigare person skrivit, tar upp att någon i vänstern påstått att NMR är en obetydlig sekt? Jag har ju tidigare skrivit här på FB att jag anser att NMR knappast är ett hot kring att komma till makten men att de absolut är ett hot på gatan, så varför fortsätter du mata denna fras?
Förövrigt kan man givetvis även prata om saker man inte ser som ett hot, även om ni allt som oftast bara pratar om judar så antar jag att du iaf ibland pratar om något annat?

Du är fortfarande inte intresserad av att svara på hur många anhängare NMR har i sverige eller?

Sekt...eller inte se NMR som ett hot. Vad är skillnaden? Min fråga förblir relevant. Och om du bara ser NMR som ett hot på gatan, varför hänger du då i denna tråd på flashback?

Jag har redan skrivit att besöksfrekvensen på NF ger en god indikation om hur många sympatisörer NMR har. Det ska inte tolkas som att jag tror att det är exakt en halv miljon. Men att det bara skulle röra sig om några få tusen kan du glömma. Innerst inne tror jag ni fattat det också.
Citera
2018-07-30, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Enligt den här tjänsten har Nordfront runt 9 202 om dagen och 360 803 per månad. Dessa verkar dock vara klick och inte unika besökare? http://1-urlm.se/www.nordfront.se#visitors

Kod:
Dagliga Besökare		9 202		+76% 

Dagliga Sidvisningar		46 963		+97% 

Sidvisningar per användare	7,20		+12% 

Hur drar du den slutsatsen att dagliga besökare skulle vara antal klick?

Hemsidan ETC påstår att sidan har 16 500 dagliga besökare. Hur de nu har kommit fram till den siffran vet jag inte.

https://www.etc.se/inrikes/sa-stora-ar-alternativmedier-pa-hogerkanten
Citera
2018-07-30, 18:43
Bannlyst
Citat:
Varför skulle man plocka bort honom? Den här typen av arisk narkoman/våldtäktsman/kvinnomisshandlare/tjuv är ju de männen vi vill ha i Sverige! Han är ju varken jude, mörkhyad, bög eller röding.

O my brethren, am I then cruel? But I say: What falleth, that shall one also push!
Varför skulle dom? Kan man utnyttja en sån här till att föra saken framåt samtidigt som han utrotar sig själv är det väl bara att tacka och ta emot.
Citera
2018-07-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Sekt...eller inte se NMR som ett hot. Vad är skillnaden? Min fråga förblir relevant. Och om du bara ser NMR som ett hot på gatan, varför hänger du då i denna tråd på flashback?

Jag har redan skrivit att besöksfrekvensen på NF ger en god indikation om hur många sympatisörer NMR har. Det ska inte tolkas som att jag tror att det är exakt en halv miljon. Men att det bara skulle röra sig om några få tusen kan du glömma. Innerst inne tror jag ni fattat det också.

Hjalle, vad menar du med "hot på gatan" exakt?

Själv har jag aldrig sett vare sig flygbladsplutonerna eller klistermärkesbrigaderna ute på gatan. Ej heller några flygblad eller klistermärken. Har du?

Vi kan således utesluta att det är dessa två gemytliga aktiviteter "hotet" består av. Vi vet att Zacke fick stryk på Pride. Nu finns det förvisso relativt grovt kriminella i NMR (exempel har nämnts på de sista sidorna i denna tråd) så ett visst våldskapital finns. Kruxet är dock att detta våldskapital påfallande ofta spenderas på flickvänner.

Sen har vi den lilla pizzeria-episoden som diskuterades för ett tag sedan... men vad gäller den så var väl du en av dem som förnekade att något alls faktiskt hänt?

Alltså: vad är det för "hot" som NMR utgör? Det enda resultatet av ICA -> ICA-marschen i Göteborg som kan ses som positivt ur NMR:s synvinkel är att någon somalier dömdes för våldsamt upplopp.

Det hela framstår ju som ett stort skämt. Förstår du inte det, Hjalle?
Senast redigerad av experten10 2018-07-30 kl. 18:49.
Citera
2018-07-30, 18:49
Medlem
Citat:

Besöksfrekvensen ligger på ca 300 000 besök i månaden. Det är 10 000 om dagen. Säg då att NMR har 5000 sympatisörer som besöker sidan i genomsnitt två gånger per dag så stämmer det.

Låter som en mycket rimlig uppskattning som stämmer bra överens med de källor vi har.
Citera
2018-07-30, 19:03
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Förstår inte det konstiga, partier som kan förväntas få någon promille i valet får ju aldrig debattera med politiker från riksdagspartierna? Dessutom vad skulle det tjäna till att debattera med någon som inte bemöter argument utan bara stå och upprepar sig oavsett vad motparten säger?

Din beskrivning här är vad jag upplever vänstern överlag göra, upprepa sej, , de har enligt mej inte fått ut nåt budskap alls isår, NMR har som jag nämnt innan varit ärliga, rakryggade och sakliga!

Det kan ingen förneka..
Citera
2018-07-30, 19:49
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Besöksfrekvensen ligger på ca 300 000 besök i månaden. Det är 10 000 om dagen. Säg då att NMR har 5000 sympatisörer som besöker sidan i genomsnitt två gånger per dag så stämmer det.

Låter som en mycket rimlig uppskattning som stämmer bra överens med de källor vi har.

Den ligger högre men framförallt rör det sig om unika besökare. Om samma IP besöker sidan två gånger så räknas det fortfarande bara som en besökare. Du har räknat galet.
Citera
2018-07-30, 19:57
Medlem
Citat:
Den ligger högre men framförallt rör det sig om unika besökare. Om samma IP besöker sidan två gånger så räknas det fortfarande bara som en besökare. Du har räknat galet.
Nej, det ligger inte högre och det rör sig definitivt inte om unika besökare.

Du har fortfarande inte svarat på var du fick en halv miljon ifrån. Var det kanske en siffra tagen ur luften?
Citera
2018-07-30, 19:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldusch
Svårt att inse att de bara anser det vara värt att offra en av sina på fb för alla er. Man ska tänka resurssnålt.

Aegis är inte ens medlem i NMR. Han vet ingenting utan sitter och killgissar utifrån exakt samma källor som vilket "rödingtroll" som helst.

Fan vad jag saknar Saxlind.
Citera
2018-07-30, 20:06
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obyn
Kod:
Dagliga Besökare		9 202		+76% 

Dagliga Sidvisningar		46 963		+97% 

Sidvisningar per användare	7,20		+12% 

Hur drar du den slutsatsen att dagliga besökare skulle vara antal klick?

Hemsidan ETC påstår att sidan har 16 500 dagliga besökare. Hur de nu har kommit fram till den siffran vet jag inte.

https://www.etc.se/inrikes/sa-stora-ar-alternativmedier-pa-hogerkanten

Verkligen trist att de inte finns några nätverktyg som vi kan använda oss av! Har verkligen letat mig runt. På sidan jag länkade så framgår det inte hur de räknar tex en besökare.
Citera
2018-07-30, 21:03
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Nej, det ligger inte högre och det rör sig definitivt inte om unika besökare.

Du har fortfarande inte svarat på var du fick en halv miljon ifrån. Var det kanske en siffra tagen ur luften?

Men din debile fan. Du borde väl åtminstone fatta att mätföretag som exempelvis Alexa inte registrerar EN IP som gör 100 besök som 100 besökare? Du kommer fortfarande inte åt Alexas siffror utan att betala för tjänsten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in