Citat:
Ursprungligen postat av
Aegishjalmr
Sekt...eller inte se NMR som ett hot. Vad är skillnaden? Min fråga förblir relevant. Och om du bara ser NMR som ett hot på gatan, varför hänger du då i denna tråd på flashback?
Jag har redan skrivit att besöksfrekvensen på NF ger en god indikation om hur många sympatisörer NMR har. Det ska inte tolkas som att jag tror att det är exakt en halv miljon. Men att det bara skulle röra sig om några få tusen kan du glömma. Innerst inne tror jag ni fattat det också.
Hjalle, vad menar du med "hot på gatan" exakt?
Själv har jag aldrig sett vare sig flygbladsplutonerna eller klistermärkesbrigaderna ute på gatan. Ej heller några flygblad eller klistermärken. Har du?
Vi kan således utesluta att det är dessa två gemytliga aktiviteter "hotet" består av. Vi vet att Zacke fick stryk på Pride. Nu finns det förvisso relativt grovt kriminella i NMR (exempel har nämnts på de sista sidorna i denna tråd) så ett visst våldskapital finns. Kruxet är dock att detta våldskapital påfallande ofta spenderas på flickvänner.
Sen har vi den lilla pizzeria-episoden som diskuterades för ett tag sedan... men vad gäller den så var väl du en av dem som förnekade att något alls faktiskt hänt?
Alltså: vad är det för "hot" som NMR utgör? Det enda resultatet av ICA -> ICA-marschen i Göteborg som kan ses som positivt ur NMR:s synvinkel är att någon somalier dömdes för våldsamt upplopp.
Det hela framstår ju som ett stort skämt. Förstår du inte det, Hjalle?