2018-07-19, 21:20
Medlem
Tittar på Tour de France.
Jag får dåliga vibbar när Chris Froome's hjälpryttare kör ifrån de värsta konkurrenterna.

Associerar jag med US Postal/Discovery då Armstrongs hjälpryttare körde ifrån huvudkonkurrenterna. Det visade sig senare att hela Lance Armstrongs lag var dopat.
Citera
2018-07-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Tittar på Tour de France.
Jag får dåliga vibbar när Chris Froome's hjälpryttare kör ifrån de värsta konkurrenterna.

Associerar jag med US Postal/Discovery då Armstrongs hjälpryttare körde ifrån huvudkonkurrenterna. Det visade sig senare att hela Lance Armstrongs lag var dopat.
Ja så är det. UK har gått från att vara en medioker cykelnation till att vara världsledande på några få år, dessutom med till synes talanglösa cyklister.
Citera
2018-07-20, 11:23
Medlem
God nyhet

https://www.dn.se/sport/efter-depressionen-jenny-rissveds-tavlar-i-sm/
Citera
2018-07-21, 13:56
Medlem
Motståndet vet jag inget om, men Rissveds är helt överlägsen på SM.
Citera
2018-07-29, 11:24
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Men det finns inte många svenska herrar att välja på.

– Det finns en bra generation av riktigt unga åkare, och med unga menar jag mellan 16 och 19 år gamla, som har tre eller fyra år kvar tills de kan bli proffs. Men just nu finns det väldigt få bland proffsen. Så jag tror det handlar om att ha tålamod med de unga åkarna, och då kan vi absolut ha några svenskar till i laget, säger Vaughters.
https://www.dn.se/sport/tour-de-france-laget-vill-ha-fler-svenska-cyklister/

Det Vaughters säger låter ju väldigt spännande, snackar han skit eller finns det en generation som kan bli lite bättre än den vi har nu på väg upp?

Ni som har bra koll, vad har vi för unga cyklister som kan tänkas gå hela vägen till ett WT-lag? Jacob Ericsson tänker jag på rent spontant, men sen då?
Citera
2018-07-29, 13:36
Medlem
Månsans avatar
Är det inte dags för Richeze i dagens final i Paris? I vanliga fall ständigt släpandes på Gaviria på upploppen. Nu utan Gaviria som brutit. Såg urbra ut härom dagen som sexa i mål när Demare vann.

Richeze gjorde misstaget att ta rygg på Sagan som inte brydde sig om segern. För sent insåg han att han valt fel rygg och då gick det ruskigt fort.

Mycket bra odds på Richeze, 41 ggr insatsen. Solklart överodds.
Citera
2018-07-30, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
https://www.dn.se/sport/tour-de-france-laget-vill-ha-fler-svenska-cyklister/

Det Vaughters säger låter ju väldigt spännande, snackar han skit eller finns det en generation som kan bli lite bättre än den vi har nu på väg upp?

Ni som har bra koll, vad har vi för unga cyklister som kan tänkas gå hela vägen till ett WT-lag? Jacob Ericsson tänker jag på rent spontant, men sen då?

Jag har följt svenska cyklister genom åren och Jacob Eriksson bör ju vara aktuell om dom menar allvar med sin artikel. Men tittar vi i nutid så bör dom ju signera Lucas Eriksson direkt, Han har mästartröjan och gjort en riktigt bra säsong. 5 plasten på Em är riktigt bra, det var en vad jag förstår extremt tuff bana. Såg också att han har blivit uttagen till Em 12 Augustii Glasgow och köra med dom stora grabbarna så Svensk cykel tror ju på honom när han får vara med där.
Senast redigerad av Sturesleta 2018-07-30 kl. 00:31.
Citera
2018-07-30, 00:44
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Låter ju jävligt märkligt med tanke på hur oerhört få ungdomar/juniorer det finns i Sverige idag.
Citera
2018-07-30, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Låter ju jävligt märkligt med tanke på hur oerhört få ungdomar/juniorer det finns i Sverige idag.

Den generation vi har nu med Lucas Eriksson, Erik Sandersson, Vincent Andersson , Jacob Eriksson, Erik Bergström Frisk , Linus Kvist är några som dom bör fundera på
Citera
2018-07-30, 06:25
Medlem
FNLSs avatar
Vilka kommer köra em? Både svenskar och utländska åkare. Blir det stjärnfyllda lopp?
Citera
2018-07-30, 09:00
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturesleta
Den generation vi har nu med Lucas Eriksson, Erik Sandersson, Vincent Andersson , Jacob Eriksson, Erik Bergström Frisk , Linus Kvist är några som dom bör fundera på

Blir en av de proffs är jag nöjd. Av Cykelcity-generation är det bara en som är proffs idag. Flera som slutat eller kör på en lägre nivå trots att de såg rätt intressanta ut som juniorer och U23;or.

Lucas Eriksson avslutade sitt Hollandsäventyr för att han enligt uppgifter "inte trivdes". Klarar man inte att leva och cykla i utländsk miljö har man inget att göra i proffsvärlden.

Det är lite för mycket mellanmjölks-killar som vill bo nära mamma över dagens unga svenska cyklister.
Senast redigerad av mishima 2018-07-30 kl. 09:03.
Citera
2018-07-31, 11:33
Medlem
Nibali skall opereras idag.

Info finns här, läs Rollthedice.
http://forum.cyclingnews.com/viewtopic.php?f=6&t=17107&start=13320

Låter lite obehagligt, känns kanske som han riskerar sin framtid för VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in