2018-07-29, 16:07
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
För att han blev inbjuden av vikingarna, eftersom katoliker inte fick handla med hedningar så ville de bygga något slags låtsaskyrka i Birka för att ge sken av att vara kristna. Av vikingarna var för övrigt några muslimer.

Du ska inte lära dig historia genom att läsa Röde Orm. Han var en anpassningsbar opportunist och blev det som den rådande makten krävde.
Citera
2018-07-29, 16:10
Medlem
Crinds avatar
Spring runt med SD samt AfS valpapper, och hoppas på att någon vill diskutera medmänsklighet. Sen röstar vi SD, och inväntar vår tids största upset i politik.
Citera
2018-07-29, 16:24
Medlem
Driftstopps avatar
Risken är stor att dessa inte kan behärska att enbart stå där som "stöd" utan syftet kan helt enkelt vara att plocka bort eller gömma SD:s valsedlar, i detta fall har de en anledning att vara kvar vid rösthuset.

Det går inte att gå in och dra bort sedlarna utan att någon märker det ifall samma person kommer tillbaka.
Står de utanför kan en annan gå in och gömma valsedlarna för att sedan skicka in en annan när de har tagit fram nya. Dessa människor behärskar inte ett normalt lugnt beteende utan kan faktiskt gå till handling genom att sabotera för de som röstar "fel"

SD valsedlar kommer gömmas eller kastas, och detta kommer ske.

De kommer också fråga vad du röstar på och vad du har för åsikter om samhället, sen är du fast.
Obehagligt som fan. Men valsedlarna är det första de kommer plocka ner eller gömma.
De är helt besatta av ensamkommande och SD och alternativ för Sverige kan komma spela stor roll inom närmaste period och då kommer de göra allt i sin makt att förhindra detta. Dom har inget att förlora vad gäller valsabotage, om de kan lägga sig ner framför bussen eller hoppa på flygplanet för att demonstrera och riskera böter, så kan det med största sannolikhet fixa ett valsabotage också.
Citera
2018-07-29, 17:01
Medlem
KUSEs avatar
Jag kommer oavsett vad någon aktivist eller nazist säger göra ett val utifrån mig själv och det samhälle jag vill se. Tänker rösta på det parti som har den mest humana inställningen till migration och framförallt anhöriginvandring, dvs. det parti som är för familjers rätt att leva tillsammans och människors lika värde.

Så ja, jag tänker rösta mänskligt. Tror jag tillhör minoriteten på Flashback (hemsida med stort fokus på knark, brott, judehat, slutenhet, rasism), men tillhör förhoppningsvis majoriteten i Sverige som helhet. Gokväll!
Senast redigerad av KUSE 2018-07-29 kl. 17:04.
Citera
2018-07-29, 17:07
Medlem
sherms avatar
#jagröstaromenskligt
Citera
2018-07-29, 17:50
Medlem
WordWarriors avatar
Sånt här gör bara folk irriterade och förbannade. Jag tror som flera andra, att det här kommer att få motsatt effekt. Ser jag dem på valdagen ska jag be dem dra åt helvete. Förbannade vänster-stasipack.
Citera
2018-07-29, 18:14
Medlem
nordicwraths avatar
Kan TS lägga upp en skärmdump av uttalandet på hennes Facebook som står i trådstarten för ökad legitimitet?
Citera
2018-07-29, 18:20
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Så dom vill att man röstar SD då får jag anta, att ha en näst intill obegränsad invandring av bestialiska mörkermän som mördar, våldtar och misshandlar kvinnor, barn och djur kan väl inte anses speciellt "mänskligt"? Snarare väldigt hatiskt mot sitt eget folk och sina medmänniskor att vilja ha in denna medeltida hatkultur.

Finns ju även aspekter vad gäller välfärd som kommer bli obefintlig.. Det är de svagaste och fattigaste man ger sig på och som far illa.
Senast redigerad av NegroidMongoloid 2018-07-29 kl. 18:26.
Citera
2018-07-29, 18:30
Medlem
GoranPongs avatar
Jag bryr mig inte så mycket om dom står utanför vallokalen men är dom där inne och börjar kommentera om dom ser att man tar SDs valsedel så har dom passerat gränsen.
Citera
2018-07-29, 18:31
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Jag kommer oavsett vad någon aktivist eller nazist säger göra ett val utifrån mig själv och det samhälle jag vill se. Tänker rösta på det parti som har den mest humana inställningen till migration och framförallt anhöriginvandring, dvs. det parti som är för familjers rätt att leva tillsammans och människors lika värde.

Så ja, jag tänker rösta mänskligt. Tror jag tillhör minoriteten på Flashback (hemsida med stort fokus på knark, brott, judehat, slutenhet, rasism), men tillhör förhoppningsvis majoriteten i Sverige som helhet. Gokväll!

1. "Alla människors lika värde" är en felöversättning vilket är smått problematiskt då du använder det i denna kontext. Engelskans "dignity" översätts till värdighet vilket alltså inte är värde. Värdighet och värde är helt skilda saker. Om du tror på "Alla människors lika värde" gissar jag att du också är 100% kommunist då detta även inbegriper, givetvis, saker som att alla ska ha exakt samma lön mm. Eller hur menar du att att du särskiljer på "värde" och "värde"? Begreppet "Alla människors lika värde" är nämligen absolut.

2. En human inställning till migrationspolitiken är att hjälpa så många som möjligt, det gör man inte genom att låta folk migrera långt upp i kalla norden (där det dessutom krävs betydligt mer energi vilket dessutom är dåligt för miljön). För pengarna Sverige lägger endast på migrationsverket 2015 (34 miljarder) kan vi tex bota över 6 miljarder människor mot malaria *. På vilket sätt menar du att det är humant att hjälpa så få som möjligt till ett pris som är minst ett hundra gånger så högt? Vem tjänar på det?

Att rösta humant är givetvis en röst för sunt förnuft och förändring.

* Källa: http://kalkylator.weebly.com/#miljarder=34
Citera
2018-07-29, 18:39
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är ingen som slagits av tanken att det här kanske till och med kan få motsatt effekt? Är det något många ogillar så är det trots allt när andra ska berätta för dem vad de ska göra eller vad de ska tycka. Frågan är hur många som skulle kunna tänka sig att vika sig för dessa aktivister kontra hur många som bara blir förbannade och lägger sin röst därefter.

Vad man däremot bör hålla koll på är väl att dessa tomtar stannar utanför vallokalerna. När det gäller asylhaverister som dessa så lär åtminstone en del av dem inte kunna hålla sig ifrån att gå över gränsen.

En annan fråga är hur många personer de ens kommer att kunna skrapa ihop. Det är som vanligt lätt att samla folk på Facebook där allt som krävs är ett klick på en länk men en annan sak att få folk att göra något i verkligheten. Som referens är det väl bara att ta en titt på diverse events som utlyses på Facebook där en herrans massa människor ska delta men när det väl beger sig dyker endast ett fåtal upp.

Det är många som slagits av den tanken och det har tidigiare tagits upp i tråden.

Givetivs är det direkt kontraproduktivt då aktivistgruppen ger sken om att det finns ett "vi och dem"; något som alltså gynnar partier som anses (felaktigt enligt många) stå på ytterkanterna. Gruppen cementerar trots allt idén om att det är "SD mot alla andra".

Något som hade varit betydligt effektivare hade varit att vara inkluderande, att bjuda in till samtal och att faktiskt prata om hur saker är. Men då dessa aktivister framförallt verkar drivas av hat och rasism (ja, de flesta är rasister då de hela tiden måste ta upp saker som hudfärg osv) så finns inte riktigt detta inkluderande i deras världsbild.

Vad vi har sett från aktivist-manifestationer under år 2018 har antalet deltagande avtagit ganska rejält så det är svårt att tro att det blir någon större uppslutning kring detta. De flesta människor lär anse att självaste valdagen i princip är något heligt som absolut inte får störas av aktivister och annat löst folk.
Citera
2018-07-29, 18:42
Bannlyst
Dom ljuger ju, dom har en del dold agenda och dom försöker påverka valet genom står i vallokalen och övervaka. Man får hoppas att valmyndigheterna har fotograferings förbud i vallokalerna.

Troligen kommer det inte finnas AfS valsedlar i alla vallokaler, det är lite synd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in