2018-07-29, 00:21
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Använd din hjärna. Om du menar att det inte finns globalister med en globalistisk agenda, då tänker jag inte ens försöka med dig. Försvinn till NMR-tråden och förpesta tillvaron där som du brukar istället. Där verkar tålamodet vara gränslöst för vänstertroll som du.

Hahaha det är så kul att ni börjat skriva globalister istället för judar. Och det finns inga troll på flashback(förutom de som startar massa falska trådar för att provocera). Men annars är vi alla debattörer! Tål du inte debatt utan vill sitta och ryggdunka finnas mer passande platser.
Citera
2018-07-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Svaret på frågan är naturligtvis nej, för varje tänkande människa. "Övriga" som grupp ligger på 1.5-2 procent och där har vi F! och en hel massa andra partier.

Mitt tips på 0.6% för AfS ligger fast, men det kan vara något i överkant.

Nu är du bara oärlig ditt lilla troll. I de allra flesta undersökningarna redovisas F! enskilt, och inte som en del av gruppen övrigt. Förövrigt redovisar YouGov höga siffror för Övrigt-gruppen, 4.7% fick de senast.
Citera
2018-07-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Hahaha det är så kul att ni börjat skriva globalister istället för judar. Och det finns inga troll på flashback(förutom de som startar massa falska trådar för att provocera). Men annars är vi alla debattörer! Tål du inte debatt utan vill sitta och ryggdunka finnas mer passande platser.

Jo du är ett typexempel på ett troll som är helt meningslöst att lägga ner tid på. Det är precis som att kasta ner något rakt ner i papperskorgen. Men jo jag får erkänna att jag föredrar ryggdunkar än att hantera troll. Och du får gärna leta upp ett enda utspel/skriven text där AfS åsyftar judar i detta sammanhang. Jag väntar.
Citera
2018-07-29, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nu är du bara oärlig ditt lilla troll. I de allra flesta undersökningarna redovisas F! enskilt, och inte som en del av gruppen övrigt. Förövrigt redovisar YouGov höga siffror för Övrigt-gruppen, 4.7% fick de senast.

Hans tes kan nog stämma om man utgår från de jättetrovärdiga opinionsinstituten, som Sifo, Demoskop, Novus, etc. De har ju varit jättebra på att förutspå SDs valresultat tidigare.
Citera
2018-07-29, 00:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Är du antisemit? Varför utgår du ifrån att det är judarna? Du lär inte bli långvarig i SD om du beskyller denna stackars folkgrupp för dagens problem... Jag syftar "givetvis" på globalisterna din jävla idiot.

Vilka är dessa "Globlister" som du menar att AfS kritiserar, medan SD inte kritiserar dem? Förklara och utveckla gärna, min gode med-användare här på Flashback. Trevlig kväll på dig, för övrigt!
Citera
2018-07-29, 00:37
Medlem
Citat:
Vilka är dessa "Globlister" som du menar att AfS kritiserar, medan SD inte kritiserar dem? Förklara och utveckla gärna, min gode med-användare här på Flashback. Trevlig kväll på dig, för övrigt!

Eftersom jag vet att du är en oärlig jävla orm, så nöjer jag mig med att fråga dig; finns det globalister med en globalistisk agenda. Ja eller nej?
Citera
2018-07-29, 00:43
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Carl Bildt är en äkta globalist. Nästan så man kan säga han är poster boy för globalism i Sverige. Men om du vill veta vad AfS menar med globalist kan du alltid mejla till info@alternativforsverige.se.
Citera
2018-07-29, 00:52
Medlem
Citat:

George Soros, globalist av rang. Bara Kent Ekeroth inom SD som vågar kritisera honom, och det blev ju till följd att han inte längre finns med på SD's riksdagslista.
Citera
2018-07-29, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Är du miljöpartist, centerpartist, kommunist, moderat eller socialdemokrat? Det är de enda som försöker lura folk att rösta på AfS så att det enda invandrarkritiska partiet förlorar röster.

För endast en idiot tror på allvar att ett nytt parti klarar den redan svåra 4%-gränsen. INGA partier (med undantag av Ny Demokrati som hade stor hjälp av mediakändisar) tar så många röster i sina första val. Detta är ett faktum och tror du mig inte så fråga F! som är det parti de senaste 50 åren som hade störst möjlighet att lyckas med detta. Dom fick inte ens hälften så många röster som krävdes och om AfS får 2% så är det 2% färre röster för det parti som faktiskt har möjlighet att göra skillnad.

I våra grannländer så har invandrarkritiska partier fått ändra sin retorik utåt för att kunna få delta i bestämmandet men det betyder inte att de ändrat åsikt inåt. Detta gäller också SD men det verkar vissa rasister inte ha fattat utan tror att partier som AfS och NMR på nåt mirakel ska få över 50% av rösterna i valet.

Det är större chans att Hitler blir statsminister i Sverige än att de två partierna kommer in i riksdagen. Så sluta gör reklam för dom, älskar du Sverige så uppmana folk att rösta på SD istället!
Annars lägger du medvetet en röst på mer massinvandring och att våra pengar ska läggas på Löfvéns ny adel.

Bert Karlsson var mycket känd, men knappast Ian som företagsledare i olika industriföretag.

Att man lyckades berodde helt enkelt på att man kunde själva hosta upp ca 100 miljoner (i dagens penningvärde) ur egen ficka, för att direkt driva en effektiv valrörelse!
Citera
2018-07-29, 10:31
Bannlyst
Citat:
Och vilka är ”globalisterna” menar du?

Din typ är inte den som ställer frågor för att lära dig något utan du ställer frågor för att hånskratta åt svaret du får. Därför förtjänar du inga svar, kräk.

Till ämnet, nej de kommer inte in. Det är sällsynt nybildade partier gör det på en gång men de får hjälp inför nästa val.
Citera
2018-07-29, 11:51
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Bert Karlsson var mycket känd, men knappast Ian som företagsledare i olika industriföretag.

Att man lyckades berodde helt enkelt på att man kunde själva hosta upp ca 100 miljoner (i dagens penningvärde) ur egen ficka, för att direkt driva en effektiv valrörelse!
Jo, Ian Wachtmeister var känd som lustigkurre som skojade med andra industrimän. Hans "Här är ditt liv" på 1980-talet var riktigt kul på sin tid. Och NyDs framgång förklarades inte alls av pengar, annat än att de hade råd att distribuera valsedlar någorlunda. Pengar över en basnivå har aldrig haft någon betydelse för val i Sverige. Regimmedia förbjuder ändå oliktänkande att köpa annonser. Centern är ett av EUs allra rikaste partier men samtidigt ett mikroparti i Riksdagis.
Citera
2018-07-29, 12:13
Medlem
Citat:

Hahaha vi skriver globalister för det är vad det handlar om. Globalisternas intressegemenskap med den röda vänstern är väldigt påtaglig. De vill båda ha ett gränslös värld men sedan skiljer det sig skarpt, men det märks inte alls just nu för bådas förstahandsmål är att bryta ner enskilda länders och folks rätt att bestämma över sig själva. Kommunismen kommer inte tillbaks och EU kommer aldrig att omfatta alla länder som vill ansluta sig vilket vara ett tydligt mål för inte så länge sedan.

EU kommer att bli ett förbund för fri stater som formar sina egna lagar och har egna parlament. Federalismen är lika död som kommunismen det blir alltmer tydligt. Israel kanske får vara med i förbundet, det är verkligen en nationalstaternas nationalstat.
Vänsterliberaler som anammat globalismen som ideologi är hänsynslösa idealister som sviker småfolket i det egna landet för gränslös världshandel och gränslösa folkomflyttningar som suddar ut kulturer och folk.Och vänstern tycker tydligen om den utvecklingen, dumhet eller så skiter dom i alla som drabbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in