2018-07-28, 19:10
Medlem
kordens avatar
Hade stannat och hade starta en gerillagrupp som lägger upp massa trevlig klipp på nätet, när motståndare slaktas. + massa annat skräp.
Citera
2018-07-28, 19:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Skulle nog finnas alla möjliga typer även i Sverige. Bara att se på konflikter världen över. Kommer alltid finnas de som stannar kvar oavsett och de som flyr direkt. De flesta skulle väl fly till närområdet om vi säger att nu Norge/Danmark under skydd av Nato inte berördes så skulle de flesta fly dit. Inte skulle svenskar fly till Långbortistan.

Personligen så kan man aldrig vara 100% säker på hur man skulle reagera. Men skulle förmodligen mer söka mig till folk som bedriver gerillakrigföring än att lita på det svenska försvaret. De är väl för upptagna med att gå på Pride än att försvara Sverige så de kan man inte lita på. Det man får hoppas där är att det blir så många som just bedriver gerillakrigföring att fienden till slut inte tycker det är värt det längre. Det är liksom allt vad det handlar om. Göra så att det kostar mer än vad det smakar om någon vill ha landet.
Citera
2018-07-28, 20:09
Medlem
Jag hade samlat ihop alla sverigedemokrater och vi hade bildat ett eget samhälle i landet. Dessa människor hade jag försvarat och dom hade försvarat mig.... Resten kan dö.
Citera
2018-07-28, 20:24
Medlem
Bartman777s avatar
Som sagt, svårt att svara på hur man reagerat i en sådan skarp situation.

Men mitt spontana svar är att jag inte hade stannat kvar och slagits.
Sverige är ju ett stort skämt ändå, vad ska jag försvara liksom?
Citera
2018-07-28, 20:26
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Kämpa, men inte för staten.

När den yttre fienden är besegrad är det dags att ta hand om den inre fienden

Helt korrekt, så känner även jag.

Vi kan ju fan inte bara ge upp. Dels för att detta vore vanhedrande och fegt, men dels för att det egentligen inte FINNS något ställe att fly - långsiktigt.

Sverige är ju bara längst kommet i folkutbytet, men ALLA andra vita nationer har delvis samma problem. Så att fly till Ungern eller Finland eller liknande kommer bara innebära på lång sikt att man retirerar, ger upp.

Faller den ena nationen kommer nästa falla desto fortare. Faller Sverige faller snart Norge och hela skandinavien, och snart nog hela Europa. Fly är bara en utväg för den som köper tid.
Citera
2018-07-28, 20:29
Medlem
BamseIvars avatar
Det beror på vilken fiende det handlar om. Blir det ett inbördeskrig mellan olika färger, som etablissemanget vill, lämnar jag landet omgående. Etniska svenskar och skötsamma invandrare skulle vara chanslösa mot islamisterna som skulle beväpnas av staten för att göra oss till en minoritet. En ryggradslös militärledning skulle gärna bistå till en sådan utveckling. Skulle däremot den store Putin av någon outgrundlig anledning få för sig att ockupera Europas skitland nr:1 ställer jag gärna upp och pepprar alla inhemska hot som försöker förhindra att det blev ordning och reda i Sverige igen. Men det sistnämnda scenariot är tyvärr en utopi, för vem vill annektera landet med världens högst privatskuldsatta befolkning och olösliga problem på alla områden. Inga naturresurser av vikt finns heller kvar då 7-klövern med vett och vilja låter skogen brinna ner nu också.
Citera
2018-07-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Helt korrekt, så känner även jag.

Vi kan ju fan inte bara ge upp. Dels för att detta vore vanhedrande och fegt, men dels för att det egentligen inte FINNS något ställe att fly - långsiktigt.

Sverige är ju bara längst kommet i folkutbytet, men ALLA andra vita nationer har delvis samma problem. Så att fly till Ungern eller Finland eller liknande kommer bara innebära på lång sikt att man retirerar, ger upp.

Faller den ena nationen kommer nästa falla desto fortare. Faller Sverige faller snart Norge och hela skandinavien, och snart nog hela Europa. Fly är bara en utväg för den som köper tid.

Du har lite höga förväntnigar på Sverige.

SVERIGE FALLER FÖRST av de skandinaviska länderna.
Ja, det är så illa.
Citera
2018-07-28, 20:36
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Du har lite höga förväntnigar på Sverige.

SVERIGE FALLER FÖRST av de skandinaviska länderna.
Ja, det är så illa.

Mycket möjligt, eftersom defatistiska soyboys verkar forma ranken hos våra stridbara unga....

60-talisterna svek landet med massiv massinvandring. Reinhoran och liknande.

90- och 00-talisterna sviker det igen för de är östrogen-manipulerade veganslynor som hellre lägger sig och särar skinkorna än slåss för det som är deras.

Det sista hoppet står till Gen-Z. Vi får se hur det går.
Citera
2018-07-28, 20:52
Medlem
Allting är ju fake. Invandringen är ju skapad för att skapa problem.
Så dom får sitt kontantlösa kontrollsamhälle aka polisstat.
One World Order.

Att jag skulle satsa mitt liv i den charaden finner jag smått löjlig och helt osannolikt. Men för all del, rösta som ni alltid gjort, era jävla mähän. Ni förtjänar inte eran frihet. Låt dom döda er via vaccin och mediciner som är spetsade med fan själv och hans moster!
Citera
2018-07-28, 21:02
Medlem
Skulle stanna och slåss... på fiendens sida.
Senast redigerad av Hero997 2018-07-28 kl. 21:06.
Citera
2018-07-28, 21:19
Medlem
Många fega här. Jag tror att det är invandrarna som skulle resa sig som hjältar. De skulle offra sina liv för landet och moder Svea. De som inte vill kämpa för Sverige ska vi gripa oavsett etnicitet. I krig är det tufft. Att fly undan är landsförräderi. I krig finns dödsstraff. Vi ställer upp de fega och skjuter dessa rakt upp och ner. Låt verkligen värnplikten bli allmän. Låt de unga utbildas i olika former av strid även närstrid. En för alla - alla för en. För Sverige. Fienden brukar komma från öster.
Citera
2018-07-28, 21:23
Medlem
Vid kris bör välutbildade migrera så fort det går.
I synnerhet inegnjörer och läkare, dessa bör lämna först.

Kvinnor och barn får gärna stanna kvar.... ?

//

svensk media
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in