2018-07-28, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag gissar att GM är minst sagt våghalsig. Vad som kan ha varit ett oöverlagt handlande (mord i affekt) kan dock ha övergått till ett någorlunda välplanerat ”efterarbete”, tänker jag. Mitt förnuft klarar inte att utesluta eventuell/a medhjälpare.

Alternativet är att det var välplanerat sedan länge. En sista
desperat utväg för att behålla HD.
Citera
2018-07-28, 15:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Då hade han nog gjort ett bättre "jobb" bl.a. inte haft digital kontakt med BO samma kväll.
Citera
2018-07-28, 15:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Jovars. Det finns stunder när jag är övertygad om att mordet i det närmaste är minutiöst planerat. Det som får mig att tänka i de banorna är att GM:s (i så fall) noggranna och genomtänkta tillvägagångssätt tyvärr verkar ha säkrat ett nu fritt traskande i allas vår soliga vardag...
Citera
2018-07-28, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ja, han går var han vill
och han parkerar hur han vill.
Tuff kille!

SD är inte bara en tuff kille även en lycklig kille, det börjar verka kärlek banne maj 💍

http://forumbilder.se/H7H7F/7e0d3bc2-2f97-474f-807c-a7a4d9207246
Citera
2018-07-28, 15:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
SD är inte bara en tuff kille även en lycklig kille, det börjar verka kärlek banne maj 💍

Kärlek?
Edit: Aha ringen!
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-28 kl. 16:05.
Citera
2018-07-28, 15:42
Medlem
Citat:

SD=ringmärkt! Har han gått omkring utan innan?
Citera
2018-07-28, 15:48
Medlem
SD är festlig eller snarare retsam och störig. Tur man inte har några band till den där fjanten. Att han aldrig tröttnar på att lägga ut bilder.

Trots alla retsamheter från SD och konstigheter med honom, kan jag fortfarande inte släppa UlW och barnen. Har de verkligen alibin till 100?
Ser framför mig (hemska tanke), hur största sonen får spel och drämmer en *hantel i huvudet på mamma hemma i köket. Hon springer skadad ut mot planket med sonen efter sig och skriker för full hals. Sonen får panik och drämmer till ordentligt så hon dör till slut. Ännu mer panik! Ringa pappa som får komma och hjälpa. UlW tänker ut en plan som de ska följa. Flyttar henne till en annan plats några dygn och sen tillbaka till planket en natt.

Jag skäms över tankarna, men tänk om det inte är SD som är mördaren. Förlåt mig för fantasierna, alla oskyldiga.

*Hade sonen hantlar?
Citera
2018-07-28, 16:03
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Intressant, men alldeles för brutalt isf. På några minuter hittar man nog på ett bättre sätt..
Kan föreställa mig ett under lång tids uppbyggd avsky från åtminstone HD mot LW som hon väl upplevet sig ha fog för stalkar SD och som får till slut bägaren att rinna över henne. HD hade kunnat hämtat ut LW för en pratstund men det faller på MVs "röstvittne" som hört en manlig och kvinnlig röst aktuell tid.
Citera
2018-07-28, 16:04
Bannlyst
Citat:
SD=ringmärkt! Har han gått omkring utan innan?

http://forumbilder.se/H7H7G/84756287-e1ea-456d-912b-5adbae5c0ba1
Citera
2018-07-28, 16:06
Medlem
Citat:
Jovars. Det finns stunder när jag är övertygad om att mordet i det närmaste är minutiöst planerat. Det som får mig att tänka i de banorna är att GM:s (i så fall) noggranna och genomtänkta tillvägagångssätt tyvärr verkar ha säkrat ett nu fritt traskande i allas vår soliga vardag...

Många drar slutsatsen att obefintlig impulskontroll även innebär oförmåga till planering. En oftast hel felaktig slutsats.
Citera
2018-07-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Bra tänkt. I vanliga fall försvinner de som behöver byta identitet helt tyst. Dvs det blir ingen polisanmälan, ingen mediabevakning och grannar o dyl vet att de helt enkelt har flyttat.
I vissa fall dock då hotet kommer från lite mer uthålligt håll med stark motivation. T ex främmande makt eller narkotikakarteller som riskerar livstid och/eller miljarder dollar är det säkrast att dö.

Dvs den som hotar kommer att leta upp vederbörande till varje pris och har resurser. Det blir ett väldigt farligt och stressigt liv för de hotade.
Därför var det viktigt att slå på stortrumman att LW var först försvunnen och sedan mördad. Med bild och allt. Begravning hålls ibland. Det gjordes med Översten i KSI som "begick självmord" 2013 som jag refererade till. Den artikeln togs bort av FB...

Detta att det är viktigt att LW betraktas som död är mkt viktigt för familjens säkerhet. Ingen har brytt sig om någon mordutredning. Den SKULLE skötas med vänstertassen så att fiaskot blev uppenbart och ingen mördare hittas pga inkompetens. De inblandade bryr sig inte heller om Flashbackare känner sig förda bakom ljuset. De lägger inte heller två strån i kors för att fixa till storyn så att allt blir perfekt. Det har vi ju märkt.

Upphittandet av kroppen var tvunget att timas med avfärden. Tråden har ju ägnat spaltmeter åt att försöka få ihop mordet, kroppen och fyndplatsen utan att lyckas. För det går inte.

Man måste ju inse att SÄPO i det här fallet inte agerar som en mördare och täpper till varje misstanke och kryphål. De gör bara det allra nödvändigaste för att säkerställa att de som de kommunicerar med skall bli övertygade. Oss krimnördar har de inte tid med.

De bryr sig bara om att familjen blir säkrad. Hoppas tillräckligt lång tid har gått.

SD och HD är nog bara förflyttade med nya namn och familjehistorier. Några år utomlands. Inte värre än något annat utlandsjobb.
Men om du vet att det är så det fungerar .att man hittar på ett mordsenarium för att låtsas att den hotade är död så lär ju dessa som var ute efter henne också veta att allt ör påhittat och att hon lever.. Varför all denna uppståndelse i så fall..😐
Citera
2018-07-28, 16:15
Medlem
Citat:
http://forumbilder.se/H7H7G/84756287-e1ea-456d-912b-5adbae5c0ba1

Hoppsan! Ingen ring där inte. Fast detta är kanske högerhanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in