Citat:
Ursprungligen postat av
Tuningofroslagen
Man brukar känna på sig ibland när de är dags för o pissa . 1-2 ggr månad i snitt och oftast i samband med upplåsning eller besök . Dom är ju inte direkt kreativa dom små liven som jobbar där .
Man får kuvert papper att man blivit utsläppt sen man ska skriva under . Väldigt mycket går o diskutera ( dock ej med plitarna ) om hur saker sköts . Alla som suttit vet att det är samhället i samhället där inget läcker ut till media så dom gör som de själva vill utan man får läsa här på Flashback istället alt fråga nån som suttit hur det faktiskt är . Det är skönt o sitta på kåken egentligen bara jääävligt tråkigt 😂 handlar om vilka man sitter med så länge man kommer bra överens med de andra så går voltan mycket fortare och ju mindre man har med plitarna att göra desto bättre . Jag skrev hemställan ofta första gången jag satt ... sen strunta ja i de totalt och för bättre svar av en vägg
När jag satt på öppen så fick man blåsa ( under sysselsättning ) många fick in alkohol men fan vem är dum nog och gör de på dagtid ) 😂
På anstalten Karlskoga får man pissa en gång i veckan. Slöseri med resurser samt plitarnas tid. Plitjävlarna kanske skulle kunna göra deras jobb och faktiskt ta emot hemställan och sedan besluta om små skitsaker som en tandborste ist för att hålla på och jävlas med de intagna. Man får bättre svar av en vägg det håller jag med om. En kille på avdelningen hade blivit behandlad illa av plitarna och skulle göra en JO-anmälan, det var flera som skulle vara med på det. Självklart får han knall, de flesta plitarna är så äckliga i sitt beteende och de håller varandra bakom ryggen.
Journalister har ingen möjlighet att rapportera hur de intagna har det på anstalterna längre då det är svårt (i princip omöjligt) att få insyn i verksamheten. Det mesta är sekretessbelagt och som intagen finns det egentligen ingen instans man kan vända sig till som intagen förutom att göra en JO-anmälan. Men den ska då först behandlas och om den tas upp så blir påföljderna inte ens märkbara för anstalten. Kanske en liten notis i någon lokal tidning. Det är skrämmande att en så kallad välfärdsstat har häkten och fängelser där de som arbetar kan göra i princip vad de vill utan att få påföljder. Dessutom verkar de flesta, finns självklart några undantag, som arbetar som plitar vara lata sadister som ofta själva verkar ha en hel del problem. 😂 Och som du skrev ska man ha så lite som möjligt med dem att göra. Det är tråkigt som fan att sitta inne och det blir mycket lättare om man har en del sköna personer på sin avdelning.
En annan sak som hände i Karlskoga var att två äckliga plitar betedde sig olämpligt och tafsade på en ensam besökande tjej. De hade vart närgångna och tagit på rumpan. 🤬 Polisanmäls dem så är det ord mot ord, en JO-anmälan kan tas upp men kommer förmodligen inte ge dem något straff. Tänker namnge de två plitjävlarna som gjorde det om inget händer... De kan inte bete sig hur som helst. Tänk vilket ramaskri det skulle bli om man vid en flygresa skulle bli tafsad på och behandlad på samma sätt? Kanske inte behöver nämna det men självklart var det två manliga plitar.