2018-06-28, 22:23
  #6769
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
När jag hade boja så hade jag 8 timmar per vecka och lade upp de på 4h på lördagen och - 4h på söndagen.


För övrigt. När du är på jobbet ska tex som är en person där kontaktperson dvs så du sköter dig men sen är de raka vägen till jobbet och raka vägen hem men under arbetstid får du tex gå käka lunch

Boja är inte roligt alls och snäppet sämre än en klass 3 bortsett du är hemma. Frivården kommer komma några gånger i veckan o be dig blåsa lika så ingen alkohol. Du har utegångsförbud förutom under några timmar i veckan och de kostar ungefär 3100 kr / månad med visst du är fri men ändå inte

Alltså, hellre med familjen än på nån kaos klass 3. Bara suga och göra det man skall.

De däe 8h, får man disponera dem hur aom helst, eller är mininum 1h? Jag tänker jag kommer se till aå ungarna kan åka på sin fotbollsträning oav. Den är dock 5 minuter bort, "slösa" en timma på 10 minuters total bilfärd känns dåligt. Men förstår om så är fallet, det äe ju inte meningen att det skall kännas bra.

Göra en kaffevolta är inget alternativ, tyvärr.
Får bli boja. Skall ringa kvv imorrn och kolla vad som gäller 60-120 dagar under vintern med tv spel kan jag leva med.
Citera
2018-06-29, 07:47
  #6770
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Alltså, hellre med familjen än på nån kaos klass 3. Bara suga och göra det man skall.

De däe 8h, får man disponera dem hur aom helst, eller är mininum 1h? Jag tänker jag kommer se till aå ungarna kan åka på sin fotbollsträning oav. Den är dock 5 minuter bort, "slösa" en timma på 10 minuters total bilfärd känns dåligt. Men förstår om så är fallet, det äe ju inte meningen att det skall kännas bra.

Göra en kaffevolta är inget alternativ, tyvärr.
Får bli boja. Skall ringa kvv imorrn och kolla vad som gäller 60-120 dagar under vintern med tv spel kan jag leva med.

Det är inte helt fritt att disponera och jag har för mig att det finns ett minimum för annars blir det för plottrigt men det kan du också kolla med KV.

Du kommer att märka att boja är mycket jobbigare än vad man tror och det finns ett flertal som rycker av bojan och kryper in istället för att det blir för jobbigt med boja.
Citera
2018-06-29, 14:21
  #6771
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det är inte helt fritt att disponera och jag har för mig att det finns ett minimum för annars blir det för plottrigt men det kan du också kolla med KV.

Du kommer att märka att boja är mycket jobbigare än vad man tror och det finns ett flertal som rycker av bojan och kryper in istället för att det blir för jobbigt med boja.

I princip finns enligt KVV inga minimum, men 30min sammanhängande var OK.

Har ingen föreställning att boja skulle vara enkelt på någpt vis, hade hellre sugit tiden på en klass 3a, utan att veta känns det som att även om tiden sniglar sig fram, så bör deb gå fortare där än hemma.... MEN det är bara bita i äpplet och göra det bästa för familjen
Citera
2018-07-18, 23:32
  #6772
Bannlyst
Satt själv i ett vitryskt häkte för några år sedan.... Förjävligt var det... Tur hade man med ambassadshjälo o bra advokat. Ringde Steffen som kom med flyg och hämtade mig.. Men lite mer info om häktet ::

Mat 2 gånger om dagen. Frukost och middag. Till morron blev det ofta någon billig äcklig macka med ett glas vatten. Middag var nästan alltid nån sorts gryta. Smakade lite kött och väldigt salt.. inte gott! "! Tur att man hade kontakter som fixade ut en!! Satt där i en vecka..

Brukade göra lite deals med en av vakterna som var schyst... Han tog med lite bilder på nakna damer i utbyte mot stålar och att jag betedde mig normalt till skillnad från de andra knäppskallarna i cellerna... Öy vilka figurer.. Mesta var alkisar som kört på nån eller någon amatörkriminell tjuv hah en snubbe satt där efter att ha försökt råna en mack med en cykelslang hehe...
Citera
2018-07-18, 23:39
  #6773
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
Satt själv i ett vitryskt häkte för några år sedan.... Förjävligt var det... Tur hade man med ambassadshjälo o bra advokat. Ringde Steffen som kom med flyg och hämtade mig.. Men lite mer info om häktet ::

Mat 2 gånger om dagen. Frukost och middag. Till morron blev det ofta någon billig äcklig macka med ett glas vatten. Middag var nästan alltid nån sorts gryta. Smakade lite kött och väldigt salt.. inte gott! "! Tur att man hade kontakter som fixade ut en!! Satt där i en vecka..

Brukade göra lite deals med en av vakterna som var schyst... Han tog med lite bilder på nakna damer i utbyte mot stålar och att jag betedde mig normalt till skillnad från de andra knäppskallarna i cellerna... Öy vilka figurer.. Mesta var alkisar som kört på nån eller någon amatörkriminell tjuv hah en snubbe satt där efter att ha försökt råna en mack med en cykelslang hehe...


Haha så på en vecka lyckades du bli tjenis med en vakt och dessutom köpa bilder på nakna damer? Känns som det vore det sista man tänkte på första veckan, men vad vet jag?
Citera
2018-07-22, 03:25
  #6774
Medlem
Denfete80s avatar
Ska hoppa in 4 månader snart. Vad säger ni? Bojja eller krypa in? Suttit förr i början på 00 talet. Box. 1 månad.
Och vilken anstalt isåfall? Pallar inte med somalier och spända araber. Många säger det, men jag kommer klippa första bästa spända arab. Fuck. Ågren nu.
Citera
2018-07-22, 11:39
  #6775
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denfete80
Ska hoppa in 4 månader snart. Vad säger ni? Bojja eller krypa in? Suttit förr i början på 00 talet. Box. 1 månad.
Och vilken anstalt isåfall? Pallar inte med somalier och spända araber. Många säger det, men jag kommer klippa första bästa spända arab. Fuck. Ågren nu.

Jag hade tagit boja.

Antals kan man aldrig rekommendera om det kommer till klientelet som sitter där för det kan ändra sig över dagen.

Pallar du inte med spända araber och somalier så bör du definitivt ta boja.

Det där med att klippa till första spända arab är kan du ju försöka med och se vad som händer. Din tid blir mycket lång och väldigt jobbig.
Citera
2018-07-22, 13:52
  #6776
Medlem
Denfete80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag hade tagit boja.

Antals kan man aldrig rekommendera om det kommer till klientelet som sitter där för det kan ändra sig över dagen.

Pallar du inte med spända araber och somalier så bör du definitivt ta boja.

Det där med att klippa till första spända arab är kan du ju försöka med och se vad som händer. Din tid blir mycket lång och väldigt jobbig.

Lätt bättre när jag var toppad igår. 😎 kommer naturligtvis inte göra så. 👍
Citera
2018-07-22, 13:55
  #6777
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denfete80
Lätt bättre när jag var toppad igår. 😎 kommer naturligtvis inte göra så. 👍

I vilket fall som så hade jag försökt att få boja men svårt att säga när man inte vet hur ditt privatliv ser ut.
Citera
2018-07-22, 14:02
  #6778
Medlem
Denfete80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
I vilket fall som så hade jag försökt att få boja men svårt att säga när man inte vet hur ditt privatliv ser ut.

Fast jobb. Bra betalt. Barn. Skild med barn varannan vecka. Toppen relation med exfru. Lägenhet som jag inte vet hur jag ska kunna behålla annars. Kan väl hyra ut antar jag men det skulle suga. Ordnat med andra ord. Förutom trasslet som jag nu fått mitt straff för.
Citera
2018-07-22, 14:05
  #6779
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denfete80
Fast jobb. Bra betalt. Barn. Skild med barn varannan vecka. Toppen relation med exfru. Lägenhet som jag inte vet hur jag ska kunna behålla annars. Kan väl hyra ut antar jag men det skulle suga. Ordnat med andra ord. Förutom trasslet som jag nu fått mitt straff för.

Du har nog svarat på din egen fråga.

Då skall du helt klart köra boja.
Citera
2018-07-28, 15:43
  #6780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Man brukar känna på sig ibland när de är dags för o pissa . 1-2 ggr månad i snitt och oftast i samband med upplåsning eller besök . Dom är ju inte direkt kreativa dom små liven som jobbar där .

Man får kuvert papper att man blivit utsläppt sen man ska skriva under . Väldigt mycket går o diskutera ( dock ej med plitarna ) om hur saker sköts . Alla som suttit vet att det är samhället i samhället där inget läcker ut till media så dom gör som de själva vill utan man får läsa här på Flashback istället alt fråga nån som suttit hur det faktiskt är . Det är skönt o sitta på kåken egentligen bara jääävligt tråkigt 😂 handlar om vilka man sitter med så länge man kommer bra överens med de andra så går voltan mycket fortare och ju mindre man har med plitarna att göra desto bättre . Jag skrev hemställan ofta första gången jag satt ... sen strunta ja i de totalt och för bättre svar av en vägg

När jag satt på öppen så fick man blåsa ( under sysselsättning ) många fick in alkohol men fan vem är dum nog och gör de på dagtid ) 😂


På anstalten Karlskoga får man pissa en gång i veckan. Slöseri med resurser samt plitarnas tid. Plitjävlarna kanske skulle kunna göra deras jobb och faktiskt ta emot hemställan och sedan besluta om små skitsaker som en tandborste ist för att hålla på och jävlas med de intagna. Man får bättre svar av en vägg det håller jag med om. En kille på avdelningen hade blivit behandlad illa av plitarna och skulle göra en JO-anmälan, det var flera som skulle vara med på det. Självklart får han knall, de flesta plitarna är så äckliga i sitt beteende och de håller varandra bakom ryggen.
Journalister har ingen möjlighet att rapportera hur de intagna har det på anstalterna längre då det är svårt (i princip omöjligt) att få insyn i verksamheten. Det mesta är sekretessbelagt och som intagen finns det egentligen ingen instans man kan vända sig till som intagen förutom att göra en JO-anmälan. Men den ska då först behandlas och om den tas upp så blir påföljderna inte ens märkbara för anstalten. Kanske en liten notis i någon lokal tidning. Det är skrämmande att en så kallad välfärdsstat har häkten och fängelser där de som arbetar kan göra i princip vad de vill utan att få påföljder. Dessutom verkar de flesta, finns självklart några undantag, som arbetar som plitar vara lata sadister som ofta själva verkar ha en hel del problem. 😂 Och som du skrev ska man ha så lite som möjligt med dem att göra. Det är tråkigt som fan att sitta inne och det blir mycket lättare om man har en del sköna personer på sin avdelning.

En annan sak som hände i Karlskoga var att två äckliga plitar betedde sig olämpligt och tafsade på en ensam besökande tjej. De hade vart närgångna och tagit på rumpan. 🤬 Polisanmäls dem så är det ord mot ord, en JO-anmälan kan tas upp men kommer förmodligen inte ge dem något straff. Tänker namnge de två plitjävlarna som gjorde det om inget händer... De kan inte bete sig hur som helst. Tänk vilket ramaskri det skulle bli om man vid en flygresa skulle bli tafsad på och behandlad på samma sätt? Kanske inte behöver nämna det men självklart var det två manliga plitar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in