Citat:
Nej dom hade ju en otrolig tur som inte sågs av fler än bara dom ytterst få vittnen som tycks finnas. Men det stora frågan är ju om HA verkligen sänktes i Vänern? det är ju just detta förfarande som hela GWs teori hänger på känns det som. Varför kan dom inte bara ha kört vidare hemåt med HA kvar i bilen, tillbaka mot bostaden i sina hemtrakter/ barndomstrakter och sedan grävt ner kroppen på ett väl valt ställe? Jag förstår inte varför GW är så envis och övertygad om att hon är sänkt just från en båt?
Om man nu skall gora sig av med en kropp snabbt, enkelt och "riskfritt" sa ar cementstovlar i vatten ganska nara till hands. Som maffian vetat om i manga herrans ar.
Att grava ar tidskravande, det kraver viss utrustning. stor risk att bli pakommen under gravandet och framfor allt sa ar det pa ett stalle dar djur/andra manniskor etc kan hitta kroppen valdigt enkelt, antingen genom slumpen eller via tips. Vatten har manga fordelar. Kraver viss forberedelse med tyngder fasta pa korrekt satt och lite planering att transportera paketet till baten, men val ute ar det bara att valja ett stalle djupt nog for att undvika fritidsdykare och se till att diskret rulla i paketet i drickat. Ratt utfort sa tar fiskarna hand om resten. Ingen risk att nagot dyker upp pga slumpen. En enslig sommarstuga med egen batplats ar perfekt for ljusskygga andamal.
Jag haller med GW helt och hallet, det ar tva garningsman. Annars gar inget ihop. Som jag skrev tidigare i traden for nagot ar sedan :
"Spontant skulle jag saga att ni letar efter tva personer mellan 20-30 ar som ar antingen ett par eller mycket nara vanner vid tidpunkten som rorde sig i omradet med bil. Darav sekretessen. Dom kommer inte att prata bredvid mun (om det ar tva GM). Inte en chans. En av personerna ar en man med tillracklig fysisk styrka att kunna flytta en kropp. Mycket bra lokalkannedom. Tillgang till en sommarstuga eller liknande i naromradet dar man enkelt kan gomma en kropp och dar allmanheten inte har tillgang. Kanner HA val och vet hennes vanor pa vag hem fran en utekvall. Har mycket att forlora pa att anmala en olycka istallet for att ta risken att komma undan med nagot som kan ha varit en total olyckshandelse. Leta inte efter nagon som stadar en bil, leta efter nagon som reparerat en bil strax efter denna tidpunkt. Alternativt bytt bil men inte salt den gamla, istallet stallt undan den eller skrotat den. Skulle inte alls vara forvanande om en av GM (om det ar tva) ar en kvinna och dar ar kopplingen till HA. Alla letar efter en man, men kanske kopplingen finns att hitta bland hennes tjejkompisar istallet. Mig veterligen finns det ingen information i traden har om vilka tjejer hon traffade ute den kvallen, vad dom gjorde vid stangningsdags, vilka de traffade efterat och mest intressant, var de akte."
Nycklarna har ar tillgang till bil (och nykter forare), extremt bra lokalkannedom och att personen/personerna kan utan problem fa in HA i en bil sent pa natten. Forsta steget for alla amatordetektiverna har pa flashback ar att klura ut vilka personer som uppfyller dessa kriterier :
- var pa Stadt den aktuella kvallen
- kande HA mycket val
- hamtades efter stangningsdags i bil av sambo/kompis/fru/man/etc.
Senast redigerad av MrConwell 2018-07-27 kl. 19:28.
Senast redigerad av MrConwell 2018-07-27 kl. 19:28.