2018-07-14, 18:55
Medlem
HyperXs avatar
Ge mig ALLA tips ni har när man ska börja med poker.

Jag kan ganska basic grunderna men behöver hjälp med tips när man ska börja spela mer seriöst.

Samt ge gärna tips på sidor (som inte är riggade) där man kan spela roulette och poker.
Citera
2018-07-14, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperX
Ge mig ALLA tips ni har när man ska börja med poker.
Jag kan ganska basic grunderna men behöver hjälp med tips när man ska börja spela mer seriöst.
Samt ge gärna tips på sidor (som inte är riggade) där man kan spela roulette och poker.

Att spela poker och vinna är inte alls svårt.
Att kunna hålla sig till sitt A-game, bara spela när man är utvilad och fokuserad och inte tilta är det svåra.

Det finns inga seriösa sajter som är riggade. Håll dig till de 10 största så är du safe.

Det finns ju mängder med gratismaterial att titta på på tex Youtube.
För att slippa sortera ut skräpet själv så ska jag göra det åt dig.

Följ och titta på ALLT från:
Raiseyouredge
yourdoompoker
Pokerdetox
Runitonce

Alla är mkt seriösa konton (och sajter om du vill köpa material)

För att kunna tracka dit eget spel så råder jag dig att spela på 888 eller partypoker och tracka ditt spel med Hand2Note & Pio-solver som är gratis upp till 1/2$.
Båda programmen är gratis på lägsta nivån. Program som Pokertracker4 eller Holdem Manager2 gör samma sak som Hand2Note men kostar efter en testperiod. Jag har alla tre och du behöver bara ett av dom. Bara att välja själv ur du vill göra. Pio-solver kör man analyser av specifika situationer med och tar reda på om det är plus eller minus EV. (EV-Expected Value)

Det är vad du behöver för att bli vinnande 2018.

Spelar du Turneringar, Cashgame eller SitNgo`s?
Spelar du Texas eller Omaha?
Viktigt att fokusera på en eller möjligen två saker saker i taget, aldrig mer.

Lär dig matematiken bakom poker via tex boken The Mathematics of Poker - Bill Chen.
Välj sen några böcker om ditt favoritspel, så att du har nåt att sitta och slöläsa i på muggen eller sängen.
Spelar du Texas så rekommenderar jag böckerna Expert Heads Up No Limit Hold'em (2st) av Will Tipton. Heads up är du i stort sett i varje pokerhand efter floppen, eller om du spelar Heads up, eller slutskedet på en turnering (MTT) eller SitNgo-turnering.

Läs och begrunda så svarar jag om du har mer frågor.

Edit: Om du samtidigt ska spela roulette så behöver du nog se poker som hobby och behöver inte lära dig ett skit om pkr. Inget bra karaktärsdrag för en spelare.
Citera
2018-07-14, 19:29
Medlem
Det viktigaste är att du inte tiltar dvs inte ändrar ditt spel beroende på humör eller för att du vill nita någon specifik reg som snott för mycket pengar av dig. Det här är den största skillnaden mellan vinnare och förlorare. Hur bra du än är kan du inte vinna om du börjar spela som ett djävla nöt när blodtrycket börjar stiga.
Citera
2018-07-14, 19:30
Medlem
Ett tips jag kan ge är att kolla twitch och se om du hittar någon vars spelstil som du lär dig av. Antingen någon som spelar som du eller som spelar som dom du förlorar mot.
Citera
2018-07-14, 20:12
Medlem
Turneringar. Helst Svenska spel som är begränsat utan hela jordens hajar.
Spela turneringar med stora startstackar och ha tålamod. Helst från 200 kronor och uppåt. Kvalité före kvantitet om du är seriös nybörjare.
Youtube brukar ju ha bra tips för nybörjare där man har möjlighet att lära sig lite och kanske slippa dom största fällorna som grön.

Kan ju också tycka att man i början inte ska se så allvarligt på pengarna och mer se det som en hobby. Det kostar ju xxxx att exempelvis gå på krogen. Samma sak om man hoppar fallskärm eller spelar bowling eller dataspel. Allt kostar. Se det som underhållning och har du tur eller blir skicklig så kanske det ger en slant, till skillnad om du dricker upp pengarna. Även om du då också kan ha tur genom att träffa livslånga bekantskaper.

Spela aldrig för mer pengar än du har råd att förlora och ha kul!
Citera
2018-07-14, 20:52
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
jcarver (jason summerville) på youtube är festlig att se på
Citera
2018-07-22, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
jcarver (jason summerville) på youtube är festlig att se på
såg på 3 timmars video med han där han vann 4709 dollar som 5a, blev inte så imponerad av hans, spel. men var intressant o se (inte spelat på flera år, men blev sugen på att ta upp de nu)
Citera
2018-07-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcantDIDit
såg på 3 timmars video med han där han vann 4709 dollar som 5a, blev inte så imponerad av hans, spel. men var intressant o se (inte spelat på flera år, men blev sugen på att ta upp de nu)

Jo men han härlig att se på istället för att sitta och se på en supernörd som man gäspar till.
Lite smått och gott av varje liksom!
Citera
2018-07-23, 19:41
Medlem
Lex har ju lite schysst pokerstrategi med. https://www.youtube.com/watch?v=EUROsClFaaw
Citera
2018-07-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ANewWayToSayHooray
Jo men han härlig att se på istället för att sitta och se på en supernörd som man gäspar till.
Lite smått och gott av varje liksom!
Absolut! han var ju rätt lös så var kul o se, men om man inte spelat o vill bli bra som ts önskar är de ju inte att rekomendera att ta efter honom. men ja tackar för filmen, sen spelar han nog annnorlundanär de är cash, spela själv lösare i turnering
Citera
2018-07-23, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcantDIDit
Absolut! han var ju rätt lös så var kul o se, men om man inte spelat o vill bli bra som ts önskar är de ju inte att rekomendera att ta efter honom. men ja tackar för filmen, sen spelar han nog annnorlundanär de är cash, spela själv lösare i turnering

Haha ja så kan det nog vara. Det är ju mycket "this can't be too bad" osv så inte så han förklarar alltid men han är ju vinnande trots allt. Men precis som du säger inte kanske för att ta pokern till nästa steg utan mer underhållning och lära sig the basics mer.

Men kolla upp spelare på twitch som är duktiga om man vill lära sig och inspireras lite gratis. Annars får man väl joina cardrunners eller deuces cracked för 20-30$ i månaden. Första veckan är ju gratis med om man vill prova.
Citera
2018-07-25, 19:33
Medlem
Ska testa o spela lite efter flera års uppehåll, kommer inte ihåg inloggen på sidorna så blir på svenska spel 5/10 nl o någon turnering, beroende på hur spelet är nu kanske man borde börja igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in