Citat:
Ursprungligen postat av
HyperX
Ge mig ALLA tips ni har när man ska börja med poker.
Jag kan ganska basic grunderna men behöver hjälp med tips när man ska börja spela mer seriöst.
Samt ge gärna tips på sidor (som inte är riggade) där man kan spela roulette och poker.
Att spela poker och vinna är inte alls svårt.
Att kunna hålla sig till sitt A-game, bara spela när man är utvilad och fokuserad och inte tilta är det svåra.
Det finns inga seriösa sajter som är riggade. Håll dig till de 10 största så är du safe.
Det finns ju mängder med gratismaterial att titta på på tex Youtube.
För att slippa sortera ut skräpet själv så ska jag göra det åt dig.
Följ och titta på ALLT från:
Raiseyouredge
yourdoompoker
Pokerdetox
Runitonce
Alla är mkt seriösa konton (och sajter om du vill köpa material)
För att kunna tracka dit eget spel så råder jag dig att spela på 888 eller partypoker och tracka ditt spel med Hand2Note & Pio-solver som är gratis upp till 1/2$.
Båda programmen är gratis på lägsta nivån. Program som Pokertracker4 eller Holdem Manager2 gör samma sak som Hand2Note men kostar efter en testperiod. Jag har alla tre och du behöver bara ett av dom. Bara att välja själv ur du vill göra. Pio-solver kör man analyser av specifika situationer med och tar reda på om det är plus eller minus EV. (EV-Expected Value)
Det är vad du behöver för att bli vinnande 2018.
Spelar du Turneringar, Cashgame eller SitNgo`s?
Spelar du Texas eller Omaha?
Viktigt att fokusera på en eller möjligen två saker saker i taget, aldrig mer.
Lär dig matematiken bakom poker via tex boken The Mathematics of Poker - Bill Chen.
Välj sen några böcker om ditt favoritspel, så att du har nåt att sitta och slöläsa i på muggen eller sängen.
Spelar du Texas så rekommenderar jag böckerna Expert Heads Up No Limit Hold'em (2st) av Will Tipton. Heads up är du i stort sett i varje pokerhand efter floppen, eller om du spelar Heads up, eller slutskedet på en turnering (MTT) eller SitNgo-turnering.
Läs och begrunda så svarar jag om du har mer frågor.
Edit: Om du samtidigt ska spela roulette så behöver du nog se poker som hobby och behöver inte lära dig ett skit om pkr. Inget bra karaktärsdrag för en spelare.