2018-07-20, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Fast nu är det psykvården som skall skydda sådana som denna man, emot sig själv i bla, till det har man polis till hjälp som kanske måste säkra personen. Använder du hjärnan?

Använder du toalettpapper?

Godtroget runk. Ska polis vara "till hjälp" behöver de inventera nyutexaminerade polis Ahmed och Annikas beteende i dessa situationer.

Citat:
Hur hade du tänkt det skulle gå att kommunicera med någon genom ett brevinkast om denne inte alls vill samtala med varken läkare eller polis?

Ja nog förstår du själv att det finns andra sätt än att utsätta personen för 1-2-3-avskjuten. Det finns andra använda beprövade metoder. Samta avvakta/avväg. Du köper att polisen var lugna puckar och alltid tar det lugnt? Sen vet vi inte exakt vad som hänt.

Citat:
Ska man använda telepati då man spärrar av huset då heller?

Dåligt skött insats samt samarbete mellan vård/polis resulterar ofta i liknande situationer, dvs i att Ahmed/Annika inte ges Kontakt med Psykiatri/Familj/Research/Uppskatta/Avväger/Avvaktar.

Citat:
Dessutom kan det mycket väl vara så att man inte väntade sig något våld, man bistod bara läkare i händelse utav att det skulle bli våldsamt och DÅ anfaller vederbörande med kniv.

Ännu dummare. Återigen se med om det var eget barn ögon. Suck hur ofta behöver man säga detta.

Tveksam om läkarbil/ambulans var där. Men som sagt vet inte. Låter som poliserna "polisat ur".

Citat:
Polis gör flera sådana här omhändertaganden varje dag. Inga konstigheter.

"omhändertaganden" errrr. Jaha d är så du ser det. Inte riktigt min bild av ett omhändertagande vi betalar skatt för.
Citera
2018-07-20, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Fanns garranterar skäl till att polisen sköt? Eller?
Skäl finns det säkert, men frågan är vilka dom är. Poliser är också människor, dom kan få panik och ta dåliga beslut precis som alla andra.

Det är väldigt konstigt att man ska behöva skjuta ihjäl någon i deras eget hem under ett omhändertagande/läkarundersökning, då känns det som att någon inte agerat korrekt. Går ju t.ex att gå därifrån istället för att stanna och trissa upp en personen till den punkt att dom attackerar.
Men visst, låg mannen på lur i hallen och hoppa på dom med kniv när dom kom igenom dörren så är det klart att dom ska skjuta honom, men tror inte direkt att det var det händelseförloppet.

Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Elpistoler? Inte alltid de funkar, speciellt inte på psykfall, kika in denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=6yaie4bzsFI

Jag garanterar att du skjutit om ett psykfall attackerar dig med kniv.
Eller iofs du kanske är så hård att du låter snubben hugga dig och sedan avväpnar snubben.

Dock bättre att de återöppnar mentalsjukhusen så såna här lirare inte är ute och härjar i samhället och
får den vård de behöver, helt galet att psykfall som denna och tusentals andra är placeras i lägenheter mitt ibland folk. En sån här dåre kan lika gärna springa ut och kniva ner folk på stan.

Samhället misslyckas återigen. Snuten hade nog varit gladare om galningen hade suttit på ett mentalsjukhus och galningen hade nog gärna varit levande. Politikerna har ännu mer blod på sina händer, Polismannen är ursäktad, det är dock inte Politikerna, deras fel att denna situation uppstått genom att de inte har mentalsjukhus för såna här lirare.
Kollar du på t.ex det här fallet https://my.mixtape.moe/rlqytz.mp4 så ser du att pistoler inte heller alltid funkar så bra, han blev skjuten 42ggr, många av dom innan han åker i backen. Polisen trodde han hade skyddsväst så dom fortsatte skjuta, han går inte i backen förs dom träffar något viktigt, det visade sig att han inte hade skyddsväst, han var bara drogad.

I många fall har du ju bättre chanser till överlevnad med en elpistol än en pistol om någon springer mot dig med kniv, du tappar inte kontrollen över din kropp direkt bara för att du blir skjuten, en pistol måste också träffa rätt.
Citera
2018-07-20, 16:43
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av signal1
Tackar för länken, precis som jag föreställde mig. Också bra sammanfattning i sista stycket, får hoppas att de oförstående i tråden lärt sig något.

Precis!

https://www.youtube.com/watch?v=2xpcrDzy344&app=desktop
Citera
2018-07-20, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Polisen bistår läkare med såna här besök varje vecka. Det är inget som görs i periferin.

Möjligen att de bistär läkare i alla möjliga situationer, allt från tjack-sara med adhd och alkoholproblem till folk i kris med sorgearbete.

DOCK menar jag att just mötet med Psykotiska människor är i periferin från polisens/Läkarbilens vanliga arbete.

De tycker ofta det är ett jobbigt larm. De möter sällan persongruppen. Utan hanterar det som en arg farlig pundare, vilket dessa människor inte förtjänar. Nu vet jag inte allt om denna person.

Tycker i vilket fall at polisen agerat fel. Sen förstår jag inte att alla ska försvara en dödsskjutning i en situation där människan i sitt hem är i ett underläge oavsett. Avvakta herr Polis, avvakta.

Vad är bäst? personen skadar sig själv med en kniv eller "vi släpper in personal han skadar med kniv".

Finns tårgas, elpistoler fungerar på psykotiska, du domnar av totalt oavsett hur uppjagad du är.

Sluta låtsas vara bemötande när pistolen går av.
Citera
2018-07-20, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Oavsett om mannen attackerade gjorde de fel. Detta kan och ska inte vara MO av polisen.

Återigen, använd empati och om det var eget barn tänk, gör rätt gör om.

Ser ni inte att beslutet att manhaftigt "gå in" och sen "agera" är själva mördarbeteendet när man möter människor i absolut psykos.

Samma sak om man skickar in en "snäll" vårdare med blommor och rökelse, det är för naivt shit han hoppar på smörgåsbordet vi så snällt dukade fram nu måste vi blasta. Dude please.

Ja, alltid förövare eller psykfall man ska känna empati för. Men polismännens och läkarens barn/föräldrar/barnbarn/syskon då? Är det någon som vet hela händelseförloppet? Om inte tycker jag att man kan utgå från att dessa individer gjort sitt jobb så gott dom kunnat. Måste vara ett helvete när man inte får förutsättningar att utföra sitt arbete på ett så bra sätt som man önskar. Dessutom kraftigt underbetald.

Sen rubriken på tråden....dom flesta brukar väl sluta säga snuten runt 15-årsåldern.....
Citera
2018-07-20, 16:55
Medlem
Hade jag varit läkare och besöker psyksjuk med två poliser och det uppstår en situation där antingen polisen skjuter psyksjuke eller att psyksjuke hugger ihjäl mig så hade jag bett snuten skjuta 30 gånger om. Oavsett etnicitet på den psyksjuke.

Läkarens liv eller den psyksjukesliv... o då är läkaren där för att hjälpa psykfallet.

Fint att polisen drog av en salva. Det får nog andra poliser i landet att bli peppade att rycka lite extra på avtryckaren.
Citera
2018-07-20, 16:58
Medlem
Citat:
Exakt. Poängen.

Tålamod med kaosbrorsor som kan skjuta när som helst, men psykotiska svenskar i utsatt läge skjuter man av. Fan om det inte va n blatte polis.

#9/11

Kan staten inte sakta döda dig med psykiatridroger, går dom gärna in och skapar drama och skjuter av folk.

Det är dyrt/jobbigt för staten med låst avdelning. Inte alla som har tur avseende uppföljning/stöd av familj osv.

Hela psykiatrin samt medicinering är rysk roulett. Ska folk dessutom riskera att bli avskjutna i en redan kraftigt ifrågasatt dålig vård samt bristande metodik i handräckning.
Och vad kan du bidra med till samhället istället för att skriva goja på Flashback ?
F@ck*ng klagomur... va glad att polisen skötte sitt jobb och kom ut ur nödvärnssituationen med livet i behåll så att de kan hjälpa andra människor.
Citera
2018-07-20, 16:58
Bannlyst
Bara för att yrkesrollen polis innebär vad kan vara samhållets svårlöstaste situationer, betyder inte det att allt agerande av polisen kan ursäktas med att det år svårt.

Det är svårt, du har utbildning, vi har politiker, gör om gör rätt.

Läskigt när en polisstat börjar använda ursäkter och slipper bli ordentligt ifrågasatt, speciellt avseende psykisk ohälsa.

Skjuter du av folk, ska du ifrågasättas och ev dömas precis som kriminella. Annars har vi inte kvar rättsäkerheten.
Citera
2018-07-20, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DolceOgrabbarna
Och vad kan du bidra med till samhället istället för att skriva goja på Flashback ?
F@ck*ng klagomur... va glad att polisen skötte sitt jobb och kom ut ur nödvärnssituationen med livet i behåll så att de kan hjälpa andra människor.

Intressangt att du projicerar fram nödvärnsrätten när det inte framgått, OCH den om något borde ifrågasättas iom mannen var ensam.

Gå tillbaks till soffan och burken.

Man hjälper varken sig själv eller andra genom att skylla ifrån sig eller skjuta av folk.

Dessutom är psyikiatrin utom kontroll.

Denna händelse larmar om just d.
Senast redigerad av snuttis 2018-07-20 kl. 17:02.
Citera
2018-07-20, 17:01
Medlem
Citat:
Möjligen att de bistär läkare i alla möjliga situationer, allt från tjack-sara med adhd och alkoholproblem till folk i kris med sorgearbete.

DOCK menar jag att just mötet med Psykotiska människor är i periferin från polisens/Läkarbilens vanliga arbete.

De tycker ofta det är ett jobbigt larm. De möter sällan persongruppen. Utan hanterar det som en arg farlig pundare, vilket dessa människor inte förtjänar. Nu vet jag inte allt om denna person.

Tycker i vilket fall at polisen agerat fel. Sen förstår jag inte att alla ska försvara en dödsskjutning i en situation där människan i sitt hem är i ett underläge oavsett. Avvakta herr Polis, avvakta.

Vad är bäst? personen skadar sig själv med en kniv eller "vi släpper in personal han skadar med kniv".

Finns tårgas, elpistoler fungerar på psykotiska, du domnar av totalt oavsett hur uppjagad du är.

Sluta låtsas vara bemötande när pistolen går av.

Vad du där eller? Vaddå polisen har skött sig fel ?
De jobbar hårt och sliter .,medan du sippar på din norrlandsguld en fredag kväll framför vänneravsnitt
Citera
Medlem
Var det inte en psyksjuk som sköt ihjäl en snut i Norrköping för ett antal år sedan.
Vill minnas att det också handlade om en handräckning.
Kan det här ha varit en hämnd från snutens sida?
Citera
Medlem
Citat:
Gå tillbaks till soffan och burken.

Man hjälper varken sig själv eller andra genom att skylla ifrån sig eller skjuta av folk.

Dessutom är psyikiatrin utom kontroll.

Denna händelse larmar om just d.
Psykiatrin utom kontroll ? Om du tycker att det är så knas...Gå o gör ngt åt saken...Flashback är inge en klagomur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in