2018-07-17, 18:12
Medlem
Hej alla,

jag har precis börjat spela efter ett längre uppehåll (Wotlk) och jag är lvl 93 nu med min shaman och jag har fått ett quest att jag kan åka till gorgond men jag vet inte hur man tar sig dit, hur gör man det?
Citera
2018-07-17, 18:52
Medlem
Om jag har förstått det rätt så måste man levla upp en allied race till max level för att få tillgång heritage-transmogget. Men måste man gå hela vägen 20 - 120 med en karaktär för at få det eller gäller det bara att bli max level?

Kan jag t.ex. göra ett rasbyte på en karaktär på 110 och levela upp den till 120 i BfA och få heritage armor upplåst?
Citera
2018-07-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Frogley
Om jag har förstått det rätt så måste man levla upp en allied race till max level för att få tillgång heritage-transmogget. Men måste man gå hela vägen 20 - 120 med en karaktär för at få det eller gäller det bara att bli max level?

Kan jag t.ex. göra ett rasbyte på en karaktär på 110 och levela upp den till 120 i BfA och få heritage armor upplåst?
20-110 som jag förstått det atm. Ingen boosting tillåten
Citera
2018-07-18, 11:57
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esoteric925
Hej alla,

jag har precis börjat spela efter ett längre uppehåll (Wotlk) och jag är lvl 93 nu med min shaman och jag har fått ett quest att jag kan åka till gorgond men jag vet inte hur man tar sig dit, hur gör man det?

Jag antar att du redan har gjort scenariot för att komma till Draenor och byggt din garrision, annars måste du göra det först.

Om du har fått breadcrumb-questet för att starta Gorgrond-storyn så är det bara att gå till flightmastern i din garrision.

Annars får du springa från närmsta flightpath
Citera
2018-07-18, 14:56
Medlem
Ferdawoons avatar
Verkar som om nya spelare inte längre behöver köpa Battle Chest för att lira! Nu räcker det med bara en prenumeration!
Om ni precis köpt Battle Chest, testa att maila Customer Support, kanske kan de fe pengar tillbaka (eller iaf ge er Blizzards valuta så ni kan köpa annat

http://www.wowhead.com/news=285678/no-more-blizzard-battle-chest-just-subscribe-to-level-to-110-in-legion

Citat:
Blizzard has simplified the process of paying for World of Warcraft. In the Battle for Azeroth Pre-Patch, the Battle Chest has been removed from the Shop. All you need to do in order to play World of Warcraft including Legion is to pay your monthly subscription.

Previous to this announcement, you had to buy the World of Warcraft Base Game, upgrade to the current expansion, and purchase a subscription. The base game step has been cut out. As we're now in the BFA pre-patch, Legion is considered part of the base game, so it's covered just with a $15/month subscription!

You can purchase Battle for Azeroth for $49.99. The Complete Collection is still around for $59.99 and allows new players to purchase Battle for Azeroth along with 30 days of game time bundled in.
Citera
2018-07-18, 15:00
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyramusthisbe
Fast WoW classic kommer väl ändå vara med dom nya modellerna?
Nopes. Det blir de gamla modellerna.
Eller, de hade en intervju för ett par månader sedan där de sa att Classic kommer skeppas med de gamla modellerna men att det är villiga att lite senare, när spelet varit ute ett tag, låta spelarna få rösta om ifall de vill behålla de gamla modellerna eller byta till de nya.

Som sagt, de kan ju ha ändrat sig men det var det senaste jag hörde något om modellerna i Classic.
Citera
2018-07-18, 16:46
Medlem
Hej! Jag får ingen dmg meter att fungera i nya patchen 8.0. Nån annan med samma problem? Jag kör med skada och recount
Citera
2018-07-18, 22:19
Moderator
Snuffelbutts avatar
Jag och en polare spelade en sväng när Legion kom, började på noll och satt och slölevlade lite med varandra. Inga raids eller liknande, lite dungeons och trams helt enkelt.

Finns det någon mening att spela prepatch om vi tänkte göra samma sak nu när BfA kommer?
Citera
2018-07-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Hej! Jag får ingen dmg meter att fungera i nya patchen 8.0. Nån annan med samma problem? Jag kör med skada och recount

Samma här, inget addon förutom npcscan fungerar, tidy plates är värst då jag inte ser HP baren alls nu.
Citera
2018-07-19, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyScrub
Samma här, inget addon förutom npcscan fungerar, tidy plates är värst då jag inte ser HP baren alls nu.
Stod ju något märkligt i release notes om att dom tagit bort dmg statistik, och vad som verkade vara någon dålig bortförklaring till det om jag inte tolkade fel.

Editor: här har vi det:

"Statistics

In an effort to make displayed numbers more perceptible, values used for player and enemy statistics have been reduced throughout the game. This includes values such as item-level, damage, armor, health, and defense measurements."

https://worldofwarcraft.com/en-gb/news/21959894/battle-for-azeroth-pre-patch-notes
Senast redigerad av pjabas 2018-07-19 kl. 01:16.
Citera
2018-07-19, 03:29
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Stod ju något märkligt i release notes om att dom tagit bort dmg statistik, och vad som verkade vara någon dålig bortförklaring till det om jag inte tolkade fel.

Editor: här har vi det:

"Statistics

In an effort to make displayed numbers more perceptible, values used for player and enemy statistics have been reduced throughout the game. This includes values such as item-level, damage, armor, health, and defense measurements."

https://worldofwarcraft.com/en-gb/news/21959894/battle-for-azeroth-pre-patch-notes
Det där har inget med DPS-meters att göra...
Det där handlar om att de gjorde en stat-squish där vapen och annat som tidigare gav typ 5000 Agility numer ger mycket lägre. Det betyder att du i te längre crittar för 20 000 000 skada utan kanske något tusen. Likaså har de minskat item levels, så dina Legendaries inte längre är ilvl1000 utan typ ilvl350 eller vad det är..
Citera
2018-07-19, 03:33
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
Har du uppdaterat dina addons? Eller kör du samma version nu efter patchen som du gjorde innan? Efter stora system-ändringar är det inte konstigt att addons behöver uppdateras. Det finns en anledning att vid större patcher som den här så tar de automatiskt bort ”Load out of date addons”-inställningen, för de vet att addonen kanske i inte uppdaterats och alla spelare klagar på att spelet är buggigt när det i själva verket är alla deras addons som ställer till problem..
Öppnade min Curse Client och hade typ 40 addons som behövde uppdateras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in