2018-07-18, 16:14
Medlem
Bobby Knights avatar
Gillar en tjej på samma jobb fast som sitter i en annan huskropp. Hon jobbar även i ett av mina projekt.
Har fram tills nu egentligen inte sett så seriöst på att det skulle kunna bli något men har ändå i varje mejl försökt vara astrevlig... antagligen så att det ska framgå att jag verkligen är intresserad. Typ "Tack Xabcd" istället för bara tack.
Men nyligen meddelade hon en grej via chattfunktionen (som egentligen skulle kunna gjorts via mejl) och var dessutom allmänt glad/social. Detta har fått mig att fundera på att verkligen ta ett initiativ för det kan vara så att det är ömsesidigt...
Så frågan är hur man gör det på ett smidigt sätt. Som sagt vår relation är hittills 100 % professionell. Det jag vill göra är att fråga om hon vill hänga med på lunch, och faktiskt i samband med den bara erkänna att jag tycker hon verkar skittrevlig och skulle jättegärna ses i något sammanhang efter jobbet. Men det är en jävla stor risk att det blir konstigt så därför undrar hur ni hade gjort...
Tack
Citera
2018-07-18, 16:21
Medlem
Du lever (antagligen) bara en gång. Kör hårt, var lite nihilistisk över det hela. Se det som en lek, ta inte det på allt för blodigt allvar.
Citera
2018-07-18, 16:23
Medlem
Gneggars avatar
Man ska aldrig bli ihop med någon på samma arbetsplats, det blir bara jobbigt den dagen det spricker.
Citera
2018-07-18, 16:40
Medlem
Ronilles avatar
Dra ihop en After Work sedan ger du henne en personlig inbjudan och ser vad det leder.

Kan ju bara en tjej som inte vill blanda privatliv och arbete. Så ta det lite piano innan du vet läget.

Men som andra redan sagt. Kör hårt!
Citera
2018-07-18, 16:47
Medlem
Risken finns ju att det blir lite stel stämning på jobbet efteråt om hon säger nej, men kan man leva med det är det väl bara att köra. Det är inte så att man gjort något fel eller olämpligt som varit trevligt och frågat någon om de vill hitta på något, så du har inget att skämmas för efteråt liksom.

Att avstå från det för att det kan bli jobbigt den dagen det tar slut är pessimistiskt i överkant. Man inleder ju inte en relation med någon och förutsätter att det förr eller senare ska ta slut. Den dagen, den sorgen i så fall.

Förr eller senare kommer dagen då hon fått nytt jobb någon annanstans och så är chansen borta för alltid och då får aldrig svar på vad det kunde blivit. Det är nog svårare att leva med än att hon säger nej.
Citera
2018-07-18, 16:47
Medlem
lyktstolpes avatar
Har du planer på att byta jobb?

Om ni bägge kämmer ni ska vara kvar så hade jag verkligen inte satsat på det. Kul om det spricker..
Citera
2018-07-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Har du planer på att byta jobb?

Om ni bägge kämmer ni ska vara kvar så hade jag verkligen inte satsat på det. Kul om det spricker..
Har massor med folk som har varit ihop med varandra på mitt jobb, de verkar inte ha något problem med det.
Citera
2018-07-18, 16:55
Medlem
Xanaxgirl420s avatar
Fråga om hon vill ta lunch med dig, men säg inte under lunchen hur du känner för då kanske du går för fort fram. Lär känna henne först och ta det sedan därifrån!
Citera
2018-07-18, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Har massor med folk som har varit ihop med varandra på mitt jobb, de verkar inte ha något problem med det.
Stämmer säkert, har också kollegor som varit tillsammans men jag skulle ändå aldrig chansa på att det skulle fungera efteråt. Dessutom känns ts lite desperat och vill leta positiva signaler. Nu skrev ts inte vad som stod i chatten, men att vara trevlig i en chatt betyder knappast att man är intresserad av den andra. Dessutom borde ts kanske kolla om arbetsgivaren godkänner relationer på jobbet inte alla som accepterar detta.
Citera
2018-07-18, 19:01
Medlem
Här kan du kanske få lite tips:
(FB) Hur få tjej på jobbet intresserad utan att göra bort sig?
(FB) Gillar en tjej på jobbet
(FB) Jag vill bjuda ut en tjej på jobbet. Hur ska jag göra?
Citera
2018-07-18, 20:55
Medlem
Fyllefyllots avatar
Om man ska försöka sig på en kollega måste man nog i princip vara hundra på att känslorna är besvarade och att det finns en framtid, annars blir det som andra har varit inne på ett rent helvete vid ett eventuellt nej eller när det tar slut, vilket det ju så ofta har tendens att göra.

Men visst, är det så att man har något "skitjobb" på typ Coop eller liknande så är det väl bara köra, det är ju inte direkt världens undergång att gå därifrån om det nu inte faller väl ut.
Citera
2018-07-18, 21:03
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Gillar en tjej på samma jobb fast som sitter i en annan huskropp. Hon jobbar även i ett av mina projekt.
Har fram tills nu egentligen inte sett så seriöst på att det skulle kunna bli något men har ändå i varje mejl försökt vara astrevlig... antagligen så att det ska framgå att jag verkligen är intresserad. Typ "Tack Xabcd" istället för bara tack.
Men nyligen meddelade hon en grej via chattfunktionen (som egentligen skulle kunna gjorts via mejl) och var dessutom allmänt glad/social. Detta har fått mig att fundera på att verkligen ta ett initiativ för det kan vara så att det är ömsesidigt...
Så frågan är hur man gör det på ett smidigt sätt. Som sagt vår relation är hittills 100 % professionell. Det jag vill göra är att fråga om hon vill hänga med på lunch, och faktiskt i samband med den bara erkänna att jag tycker hon verkar skittrevlig och skulle jättegärna ses i något sammanhang efter jobbet. Men det är en jävla stor risk att det blir konstigt så därför undrar hur ni hade gjort...
Tack

Säg att "imorgon kan du och jag ta en arbetslunch" som om det vore den naturligaste saken i världen. Så tjuvar du dig till den första dejten. Då blir det lättare att få till en andra dejt sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in